Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Типи моделей

Фізична модель – збільшене/зменшене відображення досліджуваного об'єкта (наприклад структура управління підприємством);

Аналогова модель - замінює досліджуваний об'єкт об'єктом-аналогом, що поводиться як реальний об'єкт, але виглядає інакше (графіки, схеми, карти тощо);

Математична модель - заснована на використанні символів і позначень для опису властивостей об'єкта за допомогою формульних (математичних) залежностей.

Неформалізовані (якісні) методи прийнятті управлінських рішень – засновані на інтуіції, власному досвіді та досвіді інших осіб (експертів).

Питання 4. Інформація і діловодство в менеджменті

Взаємозв’язок між суб’єктом управління і об’єктом управління — здійснюється через інформаційну систему. Сучасний менеджер, як показують дослідження, витрачає від 50 до 90 % робочого часу на обмін інформацією.

Інформація - це відомості і знання про дійсність, які відчужуються від їх носія у вигляді повідомлень і завдяки яким зменшується невизначеність.

Дані –це характеристики фактів і подій. Вони є джерелом інформації.

Для того, щоб дані перетворилися в інформацію, необхідно розуміння що вони означають.

Тобто інформація - це перетворені в певному контексті дані, що є змістовними та корисними для конкретних користувачів.

Управлінська інформація - це сукупність відомостей про процеси, що протікають усередині фірми та її оточенні, які служать основою ухвалення управлінських рішень.

Економічна інформація - це сукупність цифр, фактів, відомостей та інших даних, які переважно кількісно відображають суспільно-економічні явища і процеси. Вона містить дані соціально-економічного планування і прогнозування, фінансових планів, первинного, оперативного й бухгалтерського обліку, статистичної звітності, економічного аналізу тощо.

Здатність інформації знімати невизначеність - одна з найбільш важливих її властивостей, від яких залежить цінність інформації.

Обсяги та зміст інформації, потрібної різним суб’єктам управління, залежать від:

- масштабу й важливості управлінського рішення, яке приймає той чи інший менеджер;

- кількості й характеру параметрів, які регулюються в керованій системі (об’єкті управління) та які характеризують результати роботи системи;

- кількості варіантів можливого стану й поведінки керованої системи;

- величини та різноманітності внутрішніх і зовнішніх факторов;

- кількості та якості показників.

Тож для вироблення та прийняття конкретного управлінського рішення той чи інший менеджер має бути забезпечений релевантною інформацію - об’єктивною, повною, наданою в потрібний час, для конкретної особи і під конкретну ціль.

Тому до інформації, що використовується в управлінні системою, пред’являється ряд вимог:

1.Повнота. Інформація вважається повною, якщо її досить для того, щоб ухвалити рішення

2.Достовірність. Інформація достовірна, якщо вона не викривляє реального положення справ.

3. Своєчасність. Інформація має відповідати поточним завданням і запитам.

4.Актуальність.Інформація актуальна, якщо вона відповідає потребам, які є в даній ситуації.

5.Доступність.Реалізується шляхом наявності прямого доступу до носіїв, на яких закріплена інформація (баз даних, документів тощо).

6. Мовна ясність. Інформація повинна формулюватися чітко і ясно, на мові, зрозумілій для її одержувача.

Інформацію, що використовується в управлінні, класифікують за різними ознаками (табл. 7.1):

Таблиця 7.1

Класифікація інформації

 

Класифікаційна ознака Вид інформації
за формою відображення візуальна (графіки, таблиці, табло та ін.) аудіо аудіовізуальна (поєднує інформацію у формі зображення і звуку)
за формою подання цифрова буквена кодована
за характером носіїв інформації документована недокументована
за призначенням планова обліково-бухгалтерська звітна статистична виробничо-оперативна розпорядча довідкова нормативна
за напрямом руху вхідна вихідна
за стабільністю умовно-перемінна умовно-постійна
за способом відображення текстова (алфавітна, алфавітно-цифрова) графічна (креслення, діаграми, схеми, графіки)
за способом обробки піддається механізованій обробці не піддається механізованій обробці
за порядком виникнення первинна (несистематизовані дані) похідна (відомості, що пройшли процес попереднього «очищення» і систематизації) кінцева (інформація дає можливість ухвалювати обґрунтовані управлінські рішення
з погляду ступеня надійності достовірна (якщо її не можна поставити під сумнів) ймовірнісна
за періодичністю змінна добова декадна квартальна тощо

 

 

Поширеним носієм інформації, за допомогою якого реалізуються управлінські функції є документ.

За державним стандартом України (ДСТУ 2732-94), документ - це матеріальний об'єкт, що містить у зафіксованому вигляді інформацію, оформлений у заведеному порядку і має згідно з чинним законодавством юридичну силу.

Тобто, документом називають відповідним чином складені, підписані і завірені ділові папери, якими оформляються різні господарські операції, правові відносини, дії юридичних осіб і окремих громадян.

Приблизно 12% управлінської інформації представлено в електронній формі, структуровано зберігається і управляється за допомогою системи управління базами даних; приблизно 15% неструктуровані дані в електронній формі (як правило це текстова інформація); біля 73% інформації традиційно зберігається на папері.


Читайте також:

  1. Алгоритм реалізації моделей
  2. АНАЛІЗ ЛІНІЙНИХ МОДЕЛЕЙ ЕКОНОМІЧНИХ ЗАДАЧ
  3. Аналіз та синтез моделей систем
  4. ВИКОРИСТАННЯ МОДЕЛЕЙ
  5. Використання спеціальних моделей відведення земельних ділянок під будівництво (державно-приватне партнерство, індустріальні парки, реконструкція кварталів застарілої забудови).
  6. Використання у мові словотворчих моделей для творення нових назв
  7. Вимоги до математичних моделей
  8. Відкритість національної економіки і конвертованість моделей національних економічних систем
  9. Впровадження моделей сприйняття
  10. Два підходи до побудови DFD-моделей
  11. Доцільність застосування концептуальних моделей управління змінами до відповідних організаційних метафор
  12. Е_4. Пояснення і прогнозування моделей




Переглядів: 561

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Принципи прийняття ефективних управлінських рішень | Групи документів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.