Карти з дозволеним овердрафтом — це природне продовження розвитку дебетових карт, можна навіть сказати, що це їх вдосконалений варіант. Зарубіжний досвід розвитку платіжних карт йшов від кредитних карт, можна пригадати історію розвитку системи Diners Club. В Росії карти пішли іншим шляхом: від дебетових до кредитних. Дуже багато хто з карт, що дозволяють клієнтам отримати грошові кошти в кредит, є дебетовими картами з дозволеним овердрафтом, кредитними їх називають банки в маркетинговій меті. Погодьтеся, що загальноприйнята назва «кредитна карта» більш легко до сприйняття, ніж банківський термін «карта з дозволеним овердрафтом». Слово «овердрафт» може бути і не знайомо багатьом потенційним клієнтам, які просто не зрозуміють, що це за послуга. Кредитна карта — більш проста назва, що таке кредит, знають практично все. Давайте розглянемо, що таке карта з дозволеним овердрафтом. Овердрафт — кредит, отриманий шляхом виписування чека або платіжного доручення на суму, що перевищує залишок коштів на рахунку. Кредит по овердрафту обмовляється при відкритті рахунку і не може перевищувати фіксованої суми.
З погляду клієнта, карта з дозволеним овердрафтом є платіжною картою, що дозволяє здійснювати платежі, як за рахунок коштів утримувача карти, розміщених на банківському рахунку, так і за рахунок кредиту, що надається банком у разі нестачі коштів на рахунку. Кредит утримувачу карти надається тільки у разі здійснення платежів з її використанням і нестачі коштів на рахунку клієнта для їх оплати. Це карта з двох функціоналів: рахунку клієнта і кредитного ліміту представляється клієнту банком. У разі достатності коштів на рахунку, операції по карті проводяться за рахунок коштів клієнта, як тільки на рахунку перестає вистачати клієнтських коштів, банк починає кредитувати клієнта на суму встановленого кредитного ліміту. Таким чином, з погляду клієнта, на карті може бути або залишок на рахунку або заборгованість, яку необхідно погасити в терміни, вказані в договорі. Така схема взаємодії клієнта і банку в багато якому випадку може бути більш вигідна для клієнта, ніж робота з класичними кредитними картами.