МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Оцінка фінансово-економічного стану турпідприємства
Розділ «Аналіз фінансово-економічного стану туристичного підприємства» розробляється та висвітлюється лише для вже існуючого підприємства, діяльність якого модернізується, удосконалюється або у життя втілюється проект на базі даного ТП. У випадках проектування створення або відкриття ТП даний розділ у бізнес-плані не висвітлюється. Аналітичний розділ доповнює і деталізує загальну характеристику ТП, дозволяє оцінити рівень туристичного продукту підприємства, якост обслуговування туристів, установити тенденцію розвитку, виявити фактори, що впливають на показники обсягу і фінансування, розкривають резерви підвищення ефективності напрямків діяльності ТП (туристичного продукту, маршрутів, туристичної продукції) та намічають направлення подальшого розвитку ТП. Аналіз виконується за останні п’ять років діяльності (за роками).ТП, що діють менше п’яти років, аналізуються з початку діяльності. Структура аналітичної частини бізнес-плану: - звітна оцінка результатів виробничо-фінансової діяльності, яка виконується за даими бухгалтерської документації (балансу, звіту про фінансові результати, звіту про рух грошових коштів), що відображують систему кількісних (об’ємних) і якісних (відносних) показників з метою встановлення тенденції і темпів зростання (зниження) окремих показників, встановлення причин різних темпів зростання (зниження) показників, відображення цілісної картини результатів діяльності ТП; - аналіз виробничих показників; - аналіз стану і використання основних виробничих фондів; - аналіз економічних показників та фінансового стану ТП; - висновки та пропозиції.
Основна діяльність ТП: - обсяги турпродукту в натуральному вираженні: - обсяги турпродукту у вартісому вираженні; - турпродукти для внутрішнього туризму; - тур продукти для іноземних туристів (експорт); - тур продукти для виїзних туристів (імпорт); - руглярні тури; - сезонні тури.
Структурний аналіз: 1. Основна діяльність: - турпродукт, у тому числі регулярні тури (міжнародні, внутрішні); - нерегулярні тури, у тому числі міжнародні; - питома вага регулярних турів, у тому числі міжнародних; - питома вага нерегулярних турів, у тому числі міжнародних; - питома вага усіх міжнародних перевезень. 2. Супутна діяльність: - виробництво або реалізація, ареда туристичної продукції (туристичне спорядження, фототехніка, сувеніри). 3. Оцінка виробничої діяльності: - реалізовано турів (%); - реалізовано туристичної продукції (%); - надано туристичних послуг (%) 4. Оцінка діяльності туроператорів: - реалізовано турів через посередників у географічному розрізі (%).
Аналізуються: - зростання (зниження) показників відносно до базисного (початкового) року; - середньорічні темпи зростання; - структурні зрушення в обсягах робіт з зазначенням причин змін у стані турпродукту; - кількісний обіг туристів, що обслуговувались ТП. Розкриваються причини відхилення показників за окремі роки від тенденцій, що складаються.
Узагальнена характеристика освоєння туристичних наводиться наступними даними. Аналізуються два роки (базовий і останній) із змінами питомої ваги обсягів робіт. Установлюються причини структурних змін в освоєнні нових тур продуктів. За даними звідної таблиці 7.1 виконується оглядовий аналіз тенденцій, зазначенням причин різних темпів зростання окремих показників, їх різкого зниження або зростання. Аналізуються прибутки за видами діяльності і джерелами формування : - експлуатаційні витрати (основна діяльність) за статтями затрат; - собівартість тур продуктів ТП; - фінансовий результат (прибуток, збиток); - рентабельність окремих турів та ТП в цілому.
Таблиця 7.1 Аналіз тенденції зміни напрямків та видів діяльності ТП
Економічні показники аналізуються за поточний період у порівняльних цінах (шляхом індексації). Якщо проіндексувати важко, то аналізуються відносні показники (питома вага, рентабельність). Аналізуються темпи росту (зниження) доходів за джерелами надходження, питома вага, роз’ясняються причини структурних змін. Поряд з прибутками аналізується виручка від основної та супутньої діяльності з зазначенням виручки від реалізації тур продуктів, іншої виручки (усього, у тому числі від міжнародних турів, валютна виручка у доларовому вичислені). Аналізуються типи зниження (збільшення) витрат, їх структура (питома вага) по статтям витрат, пояснюються причини структурних змін. Більш детальний порівняний аналіз витрат здійснюється за питомими показниками: вартість турів за ринками, напрямками та видами. Порівнюються темпи зниження (зростання) питомих вартісних показників, оцінюється економічність кожного туру і вплив (через кожен тур на середню по ТП собівартість реалізації туристичних послуг). За останній рік зазначаються дані собівартості туристичних послуг у розрізі калькуляційних статей витрат. Аналізуються динаміка і структура результатів фінансової діяльності, зазначаються причини зміни показників і структурних змін в аналізуємому періоді таблиця 7.2. Аналіз фінансового стану доповнює і деталізує аналіз економічних показників шляхом розгляду активу, пасиву і приросту (зменшення) абсолютних значень показників по розділам балансу, оцінці показників ліквідності, платоспроможності і фінансової стійкості таблиця 7.3. Таблиця 7.2 Фінансовий стан туристичного підприємства
Після отримання вищепредставлених даних у бізнес-плані необхідно представити основні фінансово-економічні показники, що характеризують загальний стан ТП у часовому розрізі. Дані як правило зводяться до таблиці та представляються у вигляді графіків, діаграм.
Таблиця 7.3 Фінансово-економічні коефіцієнти, які характеризують діяльність ТП
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|