Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Технологія прийняття управлінських рішень

 

В поняття"технологія прийняття рішення" входять такі елементи:

n Що робити (кількість і якість об'єкту)?

n З якими затратами (ресурси)?

n Як робити (по якій технології)?

n Кому робити (виконавці)?

n Коли робити (терміни)?

n Для кого робити (споживачі)?

n Де робити (місце)?

n Що це дає (економічний, соціальний, екологічний, технічний ефект)?

Якщо ви відповіли на всі питання кількісно і зв’язали елементи в просторі, в часі, за ресурсами і виконавцями, то ви розробили технологію прийняття рішення. При цьому обов’язково потрібно врахувати вимоги і застосувати засоби, розглянуті раніше.

Етапи і операції процесу прийняття рішення:

1) виявлення управлінської проблеми або задачі;

2) попередня постановка мети;

3) збір необхідної інформації;

4) аналіз інформації;

5) визначення вихідних характеристик проблеми з урахуванням накладання обмежень;

6) уточнення мети і критерію управління, остаточне їх формулювання;

7) обгрунтування і побудова формалізованої моделі проблемної ситуації;

8) розробка альтернативних варіантів рішення проблеми;

9) вибір засобу рішення;

10)економічне обгрунтування вибраного рішення;

11)узгодження рішення з органами управління і виконавцями;

12)остаточне оформлення і затвердження рішення;

13)організація виконання рішення;

14)контроль виконання рішення;

15)стимулювання підвищення якості робіт, економії ресурсів і додержання строків;

16)встановлення зворотного зв'язку з особою, що приймає рішення, і, якщо необхідно, корегування мети і задач.

Кожний етап складається з ряду операцій. Наприклад, перший етап "виявлення управлінської проблеми" потребує виконання таких операцій:

1.1. Аналіз ситуації або об'єкту за якісними та ресурсними показниками.

1.2. Порівняння ефективності об'єкту з кращими світовими досягненнями в даній сфері.

1.3. Визначення розбіжності показників об'єктів, що аналізуються.

1.4. Аналіз літературних джерел, патентного фонду, звітів про НДР, рекламацій і претензій споживачів.

1.5. Аналіз організаційно-технічного рівня виробництва у виробника і споживача.

1.6. Формування напрямків розвитку об'єкту тощо.

Процес розробки управлінського рішення відносять до розряду управлінських процесів.

Основні вимоги до якості інформації для прийняття управлінського рішення:

· своєчасність;

· вірогідність (з певною імовірністю);

· достатність;

· надійність (з певним ступенем ризику);

· комплектність системи інформації (за якістю і ресурсомісткості товару, умовам по стадіям життєвого циклу товару фірми і конкурентів та ін.);

· адресність;

· правова коректність інформації;

· висока швидкість збору, обробки і передачі;

· можливість кодування;

· актуальність інформації.

Однім з факторів забезпечення організованості системи менеджменту є правильне оформлення управлінського рішення, щоб при його реалізації уникнути різних тлумачень одного і того же предмету, явища тощо.

Управлінські рішення можуть бути оформлені письмово в формі документів, на електронних носіях, або передані вербальним шляхом (наприклад, усні розпорядження).

Документи можна класифікувати за такими основними ознаками:

· рівень ієрархії нормативно-методичного забезпечення - міжнародне співтовариство, країна, регіон (республіка, край, область), місто, фірма;

· правовий статус документа - обов'язкові до виконання (закони, стандарти, укази, постанови, положення, програми, плани, формальні розпорядження) і рекомендаційні (інструкції, методики, рекомендації тощо);

· зміст документа - технічні (інвестиційні проекти, конструкторсько-технологічна документація, методики тощо), економічні (техніко-економічні обгрунтування, фінансові, бухгалтерські, податкові документи, бізнес-плани та ін.), організаційні (організаційні проекти, статут, організаційні структури, протокол, інструкції тощо).

Документи пропонується оцінювати за такимикритеріями якості:

1) комплексність документа, тобто розгляд в ньому технічних, екологічних, ергономічних, економічних, правових, організаційних і інших питань в їхньому взаємозв'язку, цілеспрямованість документа;

2) ступінь відповідності документа (об'єкту) міжнародним вимогам;

3) кількість застосованих при розробці документа наукових підходів (системний, маркетинговий, відтворювальний, функціональний та ін.);

4) кількість застосованих при розробці документа сучасних методів (функціонально-вартісний аналіз, моделювання, прогнозування, оптимізація та ін.). Якщо ці засоби рекомендується застосовувати при розробці об'єкту, то ця вимога повинна бути зафіксована в документі;

5) економічна обгрунтованість управлінських рішень;

6) повторюваність документа, його перспективність, масштаб застосування;

7) ступінь апробації документа в наукових колах, федеральних і регіональних органах управління, на практиці;

8) імідж організацій - розробників документа і кваліфікація його розробників;

9) органи, що узгодили і що затвердили документ;

10) ступінь додержання стандартів на оформлення документа, однозначність понять, чіткість, доступність викладення, наочність.

Документи, що відповідають перерахованим критеріям якості, будуть конкурентоспроможними на внутрішньому і зовнішньому ринку. Якість документа є основною умовою забезпечення конкурентоспроможності товару, фірм, країни.

 


Читайте також:

  1. III. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу
  2. IV. Прийняття рішень у полі четвертої інформаційної ситуації
  3. IV. Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу
  4. PMBOK: 9 областей управлінських знань
  5. V. Прийняття рішень у полі п’ятої інформаційної ситуації
  6. VI. Прийняття рішень у полі шостої інформаційної ситуації
  7. Алгоритм прийняття рішення при прийманні сигналів з випадковою початковою фазою
  8. Аналіз альтернативних рішень
  9. Аналіз для прийняття рішень стосовно залучення інвестицій
  10. Аналіз управлінських рішень.
  11. Аналітичні методи та інструменти підтримки прийняття управлінських рішень.
  12. Арт-терапiя як технологія збереження психічного здоров'я. Види арт-терапії.




Переглядів: 438

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Класифікація управлінських рішень. | Параметри і умови досягнення якості і ефективності управлінських рішень

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.019 сек.