МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Технологія прийняття управлінських рішень
В поняття"технологія прийняття рішення" входять такі елементи: n Що робити (кількість і якість об'єкту)? n З якими затратами (ресурси)? n Як робити (по якій технології)? n Кому робити (виконавці)? n Коли робити (терміни)? n Для кого робити (споживачі)? n Де робити (місце)? n Що це дає (економічний, соціальний, екологічний, технічний ефект)? Якщо ви відповіли на всі питання кількісно і зв’язали елементи в просторі, в часі, за ресурсами і виконавцями, то ви розробили технологію прийняття рішення. При цьому обов’язково потрібно врахувати вимоги і застосувати засоби, розглянуті раніше. Етапи і операції процесу прийняття рішення: 1) виявлення управлінської проблеми або задачі; 2) попередня постановка мети; 3) збір необхідної інформації; 4) аналіз інформації; 5) визначення вихідних характеристик проблеми з урахуванням накладання обмежень; 6) уточнення мети і критерію управління, остаточне їх формулювання; 7) обгрунтування і побудова формалізованої моделі проблемної ситуації; 8) розробка альтернативних варіантів рішення проблеми; 9) вибір засобу рішення; 10)економічне обгрунтування вибраного рішення; 11)узгодження рішення з органами управління і виконавцями; 12)остаточне оформлення і затвердження рішення; 13)організація виконання рішення; 14)контроль виконання рішення; 15)стимулювання підвищення якості робіт, економії ресурсів і додержання строків; 16)встановлення зворотного зв'язку з особою, що приймає рішення, і, якщо необхідно, корегування мети і задач. Кожний етап складається з ряду операцій. Наприклад, перший етап "виявлення управлінської проблеми" потребує виконання таких операцій: 1.1. Аналіз ситуації або об'єкту за якісними та ресурсними показниками. 1.2. Порівняння ефективності об'єкту з кращими світовими досягненнями в даній сфері. 1.3. Визначення розбіжності показників об'єктів, що аналізуються. 1.4. Аналіз літературних джерел, патентного фонду, звітів про НДР, рекламацій і претензій споживачів. 1.5. Аналіз організаційно-технічного рівня виробництва у виробника і споживача. 1.6. Формування напрямків розвитку об'єкту тощо. Процес розробки управлінського рішення відносять до розряду управлінських процесів. Основні вимоги до якості інформації для прийняття управлінського рішення: · своєчасність; · вірогідність (з певною імовірністю); · достатність; · надійність (з певним ступенем ризику); · комплектність системи інформації (за якістю і ресурсомісткості товару, умовам по стадіям життєвого циклу товару фірми і конкурентів та ін.); · адресність; · правова коректність інформації; · висока швидкість збору, обробки і передачі; · можливість кодування; · актуальність інформації. Однім з факторів забезпечення організованості системи менеджменту є правильне оформлення управлінського рішення, щоб при його реалізації уникнути різних тлумачень одного і того же предмету, явища тощо. Управлінські рішення можуть бути оформлені письмово в формі документів, на електронних носіях, або передані вербальним шляхом (наприклад, усні розпорядження). Документи можна класифікувати за такими основними ознаками: · рівень ієрархії нормативно-методичного забезпечення - міжнародне співтовариство, країна, регіон (республіка, край, область), місто, фірма; · правовий статус документа - обов'язкові до виконання (закони, стандарти, укази, постанови, положення, програми, плани, формальні розпорядження) і рекомендаційні (інструкції, методики, рекомендації тощо); · зміст документа - технічні (інвестиційні проекти, конструкторсько-технологічна документація, методики тощо), економічні (техніко-економічні обгрунтування, фінансові, бухгалтерські, податкові документи, бізнес-плани та ін.), організаційні (організаційні проекти, статут, організаційні структури, протокол, інструкції тощо). Документи пропонується оцінювати за такимикритеріями якості: 1) комплексність документа, тобто розгляд в ньому технічних, екологічних, ергономічних, економічних, правових, організаційних і інших питань в їхньому взаємозв'язку, цілеспрямованість документа; 2) ступінь відповідності документа (об'єкту) міжнародним вимогам; 3) кількість застосованих при розробці документа наукових підходів (системний, маркетинговий, відтворювальний, функціональний та ін.); 4) кількість застосованих при розробці документа сучасних методів (функціонально-вартісний аналіз, моделювання, прогнозування, оптимізація та ін.). Якщо ці засоби рекомендується застосовувати при розробці об'єкту, то ця вимога повинна бути зафіксована в документі; 5) економічна обгрунтованість управлінських рішень; 6) повторюваність документа, його перспективність, масштаб застосування; 7) ступінь апробації документа в наукових колах, федеральних і регіональних органах управління, на практиці; 8) імідж організацій - розробників документа і кваліфікація його розробників; 9) органи, що узгодили і що затвердили документ; 10) ступінь додержання стандартів на оформлення документа, однозначність понять, чіткість, доступність викладення, наочність. Документи, що відповідають перерахованим критеріям якості, будуть конкурентоспроможними на внутрішньому і зовнішньому ринку. Якість документа є основною умовою забезпечення конкурентоспроможності товару, фірм, країни.
Читайте також:
|
||||||||
|