МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Психологічний портрет особистості.
В системі менеджменту особа виступає як об'єкт і суб'єкт управління, окрім виконавців нижчого рівня. Управління людьми, здійснюванеменеджером, грунтується на певних принципах: 1) підтримання у підлеглих відчуття самоповаги. Спочатку потрібно похвалити підлеглого і тільки потім - давати вказівки по поліпшенню роботи; 2) увага проблемам, а не особистостям; 3) активне використання засобів підкріплення позитивних реакцій на бажані дії або негативних — на небажані. На зміну поведінки людей реагувати потрібно відразу, бо відстрочена реакція викликає зайву плутанину; 4) висування зрозумілих вимог, підтримання постійного контакту з людьми, тривких зворотних зв'язків. Грунтуючись на цих принципах, менеджер повинен домагатися від підлеглих бажаних результатів: 1) наводити на думки тих, хто потребує лише в підказки; 2) давати ради тим, хто потребує того, щоб їх постійно інструктували, консультували, спонукали до дій; 3) давати прямі вказівки, нагадувати про необхідність діяти некмітливим і неспритним; 4) в категоричній формі наказувати, наполегливо вимагати виконання від тих, хто нехтує порадами, вказівками, рекомендаціями; 5) Звільняти, якщо немає іншого засоби змусити людей підкорятися, і, навпаки, заохочувати за сумлінне виконання всіх вказівок керівника. Як і з ким працювати — багато в чому залежить від особливостей характеру людей, не тільки підлеглих, але і керівників. Цей момент менеджер обов'язково повинен враховувати. На сучасному етапі розвитку менеджменту визначення психологічного портрету особи є, на наш погляд, однім з найскладніших і важливих питань, вирішення якого дозволить підвищити ефективність управління персоналом. При рішенні проблем управління персоналом слід враховувати, що люди по-різному пристосовуються до життєвих умов. За здатністю адаптуватися можна виділити три типу людей: 1 - з орієнтацією на поточний момент і легкою адаптованістю до ситуації; 2 - з орієнтацією на минуле, спроможністю діяти в рамках жорсткої структури з чіткими дозволом і забороною, правами і обов'язками; 3 - з орієнтацією на майбутнє, неадекватною ситуації поведінкою, погано пристосованих до ієрархічної структури. Перший тип людей ефективніше працює при прийнятті рішень, другий - при їх реалізації в межах наявних структур, третій - як генератори ідей. Кожному менеджеру важливо уміти розподіляти свої внутрішні психологічні резерви. Для цього потрібно навчитися пізнавати себе і інших людей, виявляти темперамент, характер, спрямування особистості, відношення діяльності і життя до цілей та життєвих ситуацій, очікувану емоційну поведінку в напружених ситуаціях і міжособових відносинах, ділові якості. На основі оцінки властивостей особистості можна скласти їїпсихологічний портрет, що складається з таких компонентів: 1) темперамент; 2) характер; 3) можливості; 4) спрямування; 5) інтелектуальність; 6) емоційність; 7) вольові якості; 8) товариськість; 9) самооцінка; 10) рівень самоконтролю; 11) здатність до групової взаємодії. Розглянемо коротко 11 компонентів, що характеризують психологічний портрет особи. Читайте також:
|
||||||||
|