Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Психологічний портрет особистості.

 

В системі менеджменту особа виступає як об'єкт і суб'єкт управління, окрім виконавців нижчого рівня.

Управління людьми, здійснюванеменеджером, грунтується на певних принципах:

1) підтримання у підлеглих відчуття самоповаги. Спочатку потрібно похвалити підлеглого і тільки потім - давати вказівки по поліпшенню роботи;

2) увага проблемам, а не особистостям;

3) активне використання засобів підкріплення позитивних реакцій на бажані дії або негативних — на небажані. На зміну поведінки людей реагувати потрібно відразу, бо відстрочена реакція викликає зайву плутанину;

4) висування зрозумілих вимог, підтримання постійного контакту з людьми, тривких зворотних зв'язків.

Грунтуючись на цих принципах, менеджер повинен домагатися від підлеглих бажаних результатів:

1) наводити на думки тих, хто потребує лише в підказки;

2) давати ради тим, хто потребує того, щоб їх постійно інструктували, консультували, спонукали до дій;

3) давати прямі вказівки, нагадувати про необхідність діяти некмітливим і неспритним;

4) в категоричній формі наказувати, наполегливо вимагати виконання від тих, хто нехтує порадами, вказівками, рекомендаціями;

5) Звільняти, якщо немає іншого засоби змусити людей підкорятися, і, навпаки, заохочувати за сумлінне виконання всіх вказівок керівника.

Як і з ким працювати — багато в чому залежить від особливостей характеру людей, не тільки підлеглих, але і керівників. Цей момент менеджер обов'язково повинен враховувати.

На сучасному етапі розвитку менеджменту визначення психологічного портрету особи є, на наш погляд, однім з найскладніших і важливих питань, вирішення якого дозволить підвищити ефективність управління персоналом.

При рішенні проблем управління персоналом слід враховувати, що люди по-різному пристосовуються до життєвих умов. За здатністю адаптуватися можна виділити три типу людей: 1 - з орієнтацією на поточний момент і легкою адаптованістю до ситуації; 2 - з орієнтацією на минуле, спроможністю діяти в рамках жорсткої структури з чіткими дозволом і забороною, правами і обов'язками; 3 - з орієнтацією на майбутнє, неадекватною ситуації поведінкою, погано пристосованих до ієрархічної структури. Перший тип людей ефективніше працює при прийнятті рішень, другий - при їх реалізації в межах наявних структур, третій - як генератори ідей.

Кожному менеджеру важливо уміти розподіляти свої внутрішні психологічні резерви. Для цього потрібно навчитися пізнавати себе і інших людей, виявляти темперамент, характер, спрямування особистості, відношення діяльності і життя до цілей та життєвих ситуацій, очікувану емоційну поведінку в напружених ситуаціях і міжособових відносинах, ділові якості.

На основі оцінки властивостей особистості можна скласти їїпсихологічний портрет, що складається з таких компонентів:

1) темперамент; 2) характер; 3) можливості; 4) спрямування; 5) інтелектуальність; 6) емоційність; 7) вольові якості; 8) товариськість; 9) самооцінка; 10) рівень самоконтролю; 11) здатність до групової взаємодії.

Розглянемо коротко 11 компонентів, що характеризують психологічний портрет особи.


Читайте також:

  1. Антропологічний матеріалізм та психологічний аналіз сутності релігії Л.Фейєрбаха
  2. Блок 6. Соціально-психологічний клімат у трудових колективах.
  3. Виховання — цілеспрямований та організований процес формування особистості.
  4. Вищий рівень - це рівень ядерних структур особистості, той психологічний скелет, або каркас, на який згодом нашаровується, нанизується все інше.
  5. Вплив спадковості, середовища і виховання на розвиток особистості.
  6. Вплив чисельності групи на її організованість і психологічний клімат
  7. Всебічний розвиток особистості припускає визначення галузей діяльності, у яких відбувається розвиток особистості.
  8. Десоціалізація особистості.
  9. Джеймс Джойс. Портрет художника в юности 7 страница
  10. Завдання 4. Робота в групах. Проаналізуйте поведінку героїв роману О.Уайльда «Портрет Доріана Грея». Заповніть таблицю
  11. Завдання 5. Складіть сенкан на теми «Доріан Грей» та «Портрет»
  12. Завдання 6. Чому автор назвав твір «Портрет Доріана Грея», а не ім’ям головного героя? Яку роль відіграє портрет у творі?




Переглядів: 860

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 6. Особистість та колектив у виробничому менеджменті. | Темперамент

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.