МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||
Інструменти, моделі, прилади, таблиці, технічні засоби навчання на уроках математики у початкових класах.4. Серед засобів навчання математики молодших школярів важливу роль відіграють інструменти, моделі, прилади. Характерною особливістю цих засобів навчання є та, що в одних умовах вони самі є об’єктами вивчення, а в інших – застосовуються як дидактичні посібники, з допомогою яких формуються важливі математичні уявлення, поняття, уміння та навички. Інструменти, які використовуються у навчанні математики молодших школярів поділяються на креслярські та вимірювальні. До перших відносять лінійку, кутник, циркуль, а до других – масштабну лінійку, рулетку, терези, годинники. Залежно від способу використання всі інструменти поділяються на два типи: демонстраційні та індивідуальні. Демонстраційні креслярські інструменти (метрова лінійка, кутники з кутами 45˚, 45˚ і 90˚; З0˚, 60˚ і 90˚; циркуль) використовуються як для показу учням способів застосування інструментів, так і для виконання необхідних побудов на дошці. За допомогою індивідуальних інструментів (лінійка 20-30 см, кутник, циркуль) діти виконують побудови геометричних фігур у зошитах, проводять необхідні вимірювання. За допомогою учнівської лінійки виконуються всі вимірювальні роботи з точністю до 1 мм в умовах класної чи домашньої роботи. У процесі навчання учнів математики використовується циркуль, за допомогою якого викреслюються зображення кола, круга. Можна навчити дітей використовувати циркуль для порівняння довжин відрізків. Як відомо, у процесі вивчення математики у молодших школярів формуються загальні уявлення про площу геометричної фігури та способи її вимірювання. З цією метою використовується спеціальний прилад, що має назву "палетка". Вона виготовляється з прозорої пластини чи паперу з нанесеною на її поверхню сіткою квадратів розміром 1см х 1см. За допомогою палетки вимірюється площа фігури накладанням. Дуже важливими питаннями роботи з креслярськими та вимірювальними інструментами є дотримання правил техніки безпеки. Саме тому вчитель повинен при ознайомленні з циркулем, кутником, лінійкою, олівцем наголосити на правильних прийомах роботи з ними. Детально методику роботи з кожним інструментом буде розглянуто пізніше при вивченні відповідного навчального матеріалу. У навчанні математики молодших школярів широко використовуються прилади, моделі та їх набори. При вивченні нумерації чисел не можна обійтися без абака (див. малюнки №№ 4.3. і 4.4.), який може бути дво- або трирозрядним. Конструкції абаків можуть бути різноманітними. Деякі з них являють собою два ряди кишеньок, в які вставляються цифри, а інші являють собою рухомі смужки з написаними на них цифрами. Також при вивченні нумерації чисел та арифметичних дій над ними широко використовується рахівниця, яка може мати як горизонтальні, так і вертикальні дротини, на яких розміщено по 10 кісточок. При вивченні мір маси не можна обійтися без терезів, а при вивченні мір часу - без годинникового циферблату. У процесі навчання математики використовується велика кількість моделей, серед яких назвемо моделі сантиметра, дециметра, метра, кв. сантиметра, кута, циферблата, годинника, монет, геометричних фігур тощо. Крім того, широко використовуються не лише самі моделі, але й їх набори: демонстраційні та індивідуальні лічильні палички, набори предметних картинок, набори геометричних фігур, набори рухомих цифр, набори знаків дій та відношень тощо. Традиційним видом наочних посібників з математики є таблиці. Таблиця – це текстові або числові записи, розміщені в певному порядку, найчастіше стовпцями, або серії малюнків, які вичерпують зміст необхідної інформації. Таблиці діляться на чотири групи: 1) пізнавальні, які використовуються при поясненні нового матеріалу і вміщують нові математичні відомості (див. наприклад таблицю ознайомлення із назвами компонентів дій); 2) тренувальні, які призначені для проведення вправ з метою тренування певних обчислень навичок (див. наприклад таблиці №№ 4.16. і 4.17. додавання чи множення Піфагора); 3) інструктивні, які вміщують у наочній формі або у словесному формулюванні певні вказівки до виконання вправ (див. наприклад інструктивну таблицю написання цифр десяткової системи числення); 4) довідкові, які вміщують інформацію про зв’язки між різними мірами величин, про залежності між компонентами і результатами дій. Якщо за основу класифікації обрати розміри таблиць, то вони бувають демонстраційними та індивідуальними, а якщо місце виготовлення, то фабричними чи саморобними.
Читайте також:
|
||||||||||||
|