Розв’язуючи задачу на ділення на рівні частини, наприклад “12 зошитів роздали порівну 3 учням. Скільки зошитів отримав один учень?”. Вчитель пропонує дітям обвести 12 клітинок, які зображують зошити, та намалювати 3 смайлика, які зображатимуть учнів. Після цього учні починають роздавати зошити учням, міркуючи приблизно так: зошити слід роздати порівну 3 учням, а тому беремо зразу 3 зошити і даю по одному кожному учневі. Після цього виконуємо аналогічні дії доти, доки не закреслимо всі клітинки. Завдяки цьому на очах у дітей з’явиться малюнок, який ілюструє розв’язання цієї задачі: 12:3=4(з.). Відповідь: по 4 зошити.
12 з. -3уч.
? з.- 1 уч.
Відлічують по одному зошиту кожному із трьох учнів, виконуючи поділ на рівні частини, дію читають - поділ на 3, найменування частки співпадає із найменуванням діленого: 12з. :на 3уч. = 4(з.).
Розв’язуючи задачу на ділення на вміщення, наприклад “12 олівців роздали по 3 кожному учневі. Скільки учнів отримали олівці?”, діти повинні міркувати приблизно так: олівці роздавали по 3 кожному учневі, а тому візьму закреслю 3 клітинки, намалюю прямокутник і обведу в ньому три клітинки (див. малюнок 8.4.). Потім знову закреслю 3 клітинки, намалюю другий прямокутник і обведу в ньому три клітинки. Так буду виконувати доти, доки не закреслю всі клітинки. Отже, на очах у дітей з’явився малюнок, який ілюструє розв’язання задачі 12:3=4 (ол.)