МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Еволюція теорії інновацій і сучасні тенденції розвитку інноваційних теорій – 2 год.
1. Становлення та розвиток теорії інновацій. 2. Місце та роль інновацій у системі господарювання. 3. Сучасні світові тенденції розвитку інновацій. 4. Специфіка інноваційної діяльності в країнах-лідерах
Зародження інноваційної теорії відноситься до початку ХХ ст. Але питання, пов’язані з науково-технічним прогресом та його впливом на розвиток (трансформацію) суспільства, вивчалися й висвітлювалися в економічних теоріях, починаючи від класиків політекономії. 1. А. Сміт (1723—1790) пов’язував науково-технічний прогрес з характером розвитку і потребами виробництва. 2. К. Маркс (1818—1883) уважав розвиток продуктивних сил базисом, а науково-технічний прогрес надбудовою, тобто наслідком, а не причиною розвитку виробництва. 3. Неокласична школа (1870—1930), яка представлена В. Джевонсом (1871), А. Маршаллом (1890), Л. Вальрасом (1874), роз- 4. Кейнсіанська теорія, заснована Джоном Кейнсом (1883—1945), у 30—50 роках (напередодні Другої світової війни) розглядала економічні процеси в короткостроковому періоді, тому науково-технічному прогресові не приділялося достатньої уваги, він перебував у становищі «за інших рівних умов». 5. У другій половині 50-х років представники неокласичного ренесансу — М. Абрамовиц, Р. Солоу, Е. Денісон та інші довели, що науково-технічний прогрес є основним чинником економічного ровитку ХХ ст. Ці вчені-економісти поклали край ігноруванню науково-технічного прогресу в економічній теорії. 6. Період після Другої світової війни став часом науково-технічної революції та її впливу на економічний розвиток. Саме тоді об’єктивні передумови сприяли народженню нового напряму економічної теорії, спрямованому на вивчення закономірностей науково-технічного прогресу. М. Портер розрізняє 4 стадії конкурентного розвитку країни: — стадія розвитку на основі чинників виробництва; — стадія інвестиційного розвитку; — стадія інноваційного розвитку; — стадія розвитку на основі добробуту. На підставі розглянутого розподілу можна виокремити такі структурні джерела економічного розвитку країни: 1) чинники виробництва; 2) інвестиції; 3) інноваційна діяльність. Звертаємо увагу ще на кілька аспектів сучасного економічного розвитку на основі інноваційного компонента. З погляду рівня розвитку країн, міжнародної кооперації та інтеграції світове співтовариство поділяють на такі групи: 1. Технологічне ядро: США, Японія, Німеччина, Великобританія, Франція. 2. Країни першого технологічного кола: Італія, Канада, Швеція, Голландія, Австрія, Південна Корея та ін. 3. Країни другого технологічного кола: найрозвиненіші країни з точки зору інноваційної складової. 4. Постсоціалістичні країни Східної Європи. 5. Країни СНД. 6. Країни, що розвиваються. Сьогодні світовий ринок високих технологій становить приблизно 2 трильйони доларів, з яких на США припадає 39 %, Японію — 30 %, Німеччину — 16 %. У світі на одного вченого припадає 10 менеджерів, які відбирають перспективні науково-технічні досягнення, своєчасно патентують винаходи, займаються просуванням наукомістких товарів на ринок. У нашій країні на 10 вчених припадає лише один менеджер. . Контрольні питання 1. Інноваційні теорії та їх застосування в сучасній інноваційній діяльності? 2. Інновація як джерело сучасного економічного зростання? 3. Риси гуманістичного суспільства? 4. Ознаки поняття «інноваційна економіка»? ТЕСТИ 1.Наукомісткість виробництва визначається: а) відношенням витрат на дослідження до обсягу реалізації продукції; б) обсягом інвестицій на наукові дослідження; в) відношенням кількості працівників, зайнятих у дослідному виробництві, до всіх працюючих; г) відношенням обсягу нової продукції до всієї продукції. 2. Результатом інноваційної діяльності є: а) інтелектуальний продукт; б) новини; в) інновації; г) інвенція; ґ) технології. 3. Поняття інновації запропоноване: а) Т. Кемпом; б) К. Джонсоном; в) Й. Шумпетером; г) А. Смітом; ґ) П. Хейне. 4. Комерційне впровадження нової продукції чи нових засобів виробництва називається: а) інновація; б) дослідження; в) розробки; г) винаходи. 5. Конкурентоспроможність країни на світовому ринку залежить від: а) здатності генерувати ідеї; б) кількості університетів і науково-дослідних інститутів; в) можливості швидко опановувати новації; г) інвестиційних можливостей. 6. Економічною теорією, що розглядала науково-технічний прогрес як чинник виробництва, є: а) неокласична; б) кейнсіанська; в) неокласичний ренесанс. 7. Ідеї, що є корисними для використання в бізнесі, але не обов’язково там упроваджуються, мають назву: а) інновація; б) дослідження; в) розробки; г) винаходи. 8. Основні риси, притаманні інноваційному суспільству: а) незалежність; б) інтелектуалізація виробництва; в) стабільність; г) екологічність; ґ) добробут населення. 9. Залежність прибутків від віку найточніше передає таке твердження: а) вони мають тенденцію до вирівнювання при досягненні робітником середнього віку; б) чим вищий рівень освіти індивідуума, тим вищі прибутки; в) більш освічений індивідуум має вищий втрачений прибуток унаслідок пізнішого вступу на роботу; г) усе перелічене вище; ґ) нічого з переліченого. ґ) нічого з названого. 10. Середня реальна заробітна плата в економіці визначається: а) основним капіталом; б) соціальними навичками; в) запасами людського капіталу; г) усіма переліченими чинниками; д) нічим з переліченого. Список рекомендованої літератури 1. Лукашевич И. Развитие идей Н. Д. Кондратьева в теориях длинных волн нововведений // Вопросы экономики. — 1992. — № 3. — С. 81—94. 2. Глазьев С. Ю. Теория долгосрочного экономического развития. — М., 1993. — 318 с. 3. Инновационный процесс в странах развитого капитализма (методы, формы, механизм) / Под ред. И. Е. Рудаковой. — М.: Изд-во МГУ, 1991. — 411 с. 4. Ковалев Г. Д. Основы инновационного менеджмента: Учеб. для вузов / Под ред. проф. В. А. Швандара. — М.: ЮНИТИ-ДАНА, 1999. — 284 с. 5. Ткачева Н. Н., Чернов С. А. Проблемы развития инновационной сферы в Украине // Менеджер. — 2000. — № 3. — С. 66—71. 6. Курнышева И. Условия инновационного развития // Экономист. — 2001. — № 7. — С. 9-19.
Читайте також:
|
||||||||
|