Тема: Методика організації взаємодії школи та сім’ї
Мета:надати студентам практичні навички організації та проведення роботи з батьками учнів у світлі сучасних вимог до виховного процесу у школі, опрацювати прийоми, форми та методи взаємодії школи та сім’ї.
Інформаційний блок
1. Роль взаємодії школи та сім’ї у формуванні особистості школяра.
2. Форми і методи роботи школи, класного керівника з батьками, активом батьків.
3. Методика організації та проведення батьківських зборів, конференцій, анкетування.
Практичний блок
1. Складіть перелік методик для вивчення сім’ї школяра.
2. Проведіть ділову гру «Батьківські збори» на тему: «Роль психологічного клімату сім’ї у формуванні особистості школяра».
Рефлексивний блок
1. У чому Ви вбачаєте соціальну значущість сім’ї? Яке місце у роботі класного керівника повинна займати взаємодія із батьками учнів?
2. Яких типових помилок припускається класний керівник у стосунках та співпраці з батьками учнів?
3. Проаналізуйте щойно проведену ділову гру «Батьківські збори» з позиції її змісту, використаних прийомів у роботі з батьками. Чи відрізняється «правильна» методика підготовки та проведення роботи з батьками від наявного у суспільстві «хибного» стереотипу? У чому?
Блок вільного обміну інформацією
1. Запропонуйте власну систему педагогічної просвіти батьків.
2. Складіть поради батька щодо створення позитивного клімату у сім’ї.
3. Складіть план можливих доручень, форм участі батьків у навчально-виховному процесі школи.
Блок самоосвіти
1. Бочарова Н.И., Тихонова О.Г. Организация досуга в семье. Учеб. пособие для студ. высш. пед. уч. заведений. – М.: Академия, 2001. – 200 с.
2. Куликова Т.А. Семейная педагогика и домашнее воспитание: Учеб. для студентов. – М.: Академия, 2000. – 230 с.
3. Максимова В.Г. Педагогическая диагностика в школе. – М.: Академия, 2002. – С. 193-200.
4. Рожков М. И. Классному руководителю. – М.: ВЛАДОС, 1999. – 310 с.
5. Филипчук Г. Знаете ли вы своего ребенка? Книга для родителей. – М.: Прогресс, 1989. – 400 с.
6. Школа класного керівника/ Упоряд. М. Голубенко. – К., Шкіл. світ, 2005.