Мета:опрацювати найбільш доцільні форми та методи у підготовці учнів різних вікових груп до сімейного життя.
Інформаційний блок
1. Зміст, мета та завдання з виховання майбутнього сім’янина.
2. Форми і методи роботи школи, класного керівника з питань формування готовності учнів до створення шлюбу.
3. Діагностика готовності учнів до сімейного життя.
4. Методика організації і проведення окремих форм: дискусії, ділових та рольових ігор, інтерв’ю з підготовки школярів різних вікових груп до сімейного життя.
Практичний блок
1. Опрацювати анкету для визначення рівня готовності школярів до сімейного життя.
2. Опрацювати та провести виховний захід на одну із запропонованих тем:
- дискусію: «Моральні основи взаємовідносин юнаків та дівчат», «Сімейне щастя – мрія чи реальність?».
1. Коли слід починати роботу з підготовки учнів до сімейного життя? Які відмінності у цій роботі для учнів різних вікових груп?
2. Про які найбільш цікаві форми виховної роботи Ви дізналися під час підготовки та у ході заняття? Які особливості методики їх проведення у контексті розглядуваних сьогодні питань?
3. Завдання-ситуація: учениця Вашого класу Олена К. вчиться добре, охайна, спостережлива, вихована, але останнім часом надмірно захопилася юнаком, що відобразилося на її манері одягатися та на якості навчання. Складіть примірний план співбесіди з ученицею з цієї проблеми.
Блок вільного обміну інформацією
1. Сформулюйте кодекс сучасної сім’ї.
2. Складіть 10-12 правил окремо для матері і батька, яких варто дотримуватися у системі сімейного виховання.
3. Щоб Ви як вихователь порадили молодим людям, які вирішили скласти шлюб?
Блок самоосвіти
1. Верга Д. Дела семейные. – М.: Педагогика, 1986. – 180 с.
2. Вовчик-Блакитна М.В. Сімейне виховання – К.: Радянська школа, 1982. – 147 с.
3. Друзь З.В. Виховні технології в сучасній школі. – КДПУ, 2005. – 256 с.
4. Максимова В.Г. Педагогическая диагностика в школе. – М.: Академия, 2002. – С. 193-200.
5. Мудрик А.В. Социальная педагогика. – М.: Сфера, 1999. – 310 с.
6. Рожков М. И. Классному руководителю. – М.: ВЛАДОС, 1999. – 310 с.
7. Чередниченко В.И. Прикасаясь к будущему: Из опыта преподавания курса «Этика и психология семейной жизни»: Книга для учителя. – М.: Просвещение, 1989. – 280 с.