МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Психологія як наука.Вступ. 1. Психологія як наука. 2. Методи дослідж2耀ня. 3. Структура психіки особистості. Висновки. Компетентність: 1)Здатність уявляти значення основ психології, що сприяють розвитку загальної культури й соціалізації особистості морського фахівця, його схильності до етичних цінностей й уміння їх використовувати в професійній і соціальній діяльності. Зміст компетентності: 1)Уміння користуватися особистими психічними пізнавальними процесами, професійно доцільними здібностями, враховувати специфіку свого темпераменту , удосконалювати риси характеру, індивідуальні особливості особистості. Література: 1. Психологія /За ред. чл.-кор.-та АПН України Ю.Л.Трофімова. Підручник для ст-в вищих навч.закладів. Київ, «Либідь», 2001. – 556 с. 2. Платонов К.К., Голубев Г.Г. Психология. Учеб. пособие.М., «Высшая школа», 1977. – 247 с. 3. Основи психології: Навч. посібник для студентів вищих навч. закладів /А.І. Веракіс, Ю.І.Завалевський, К.М.Левинський. – Х. –К., 2005. – 416 с. 4. Загальна психологія: Підручник /О.В.Скрипченко, Л.В.Долинська, З.В.Огороднійчук та інш. – К.: Либідь, 2005. – 464 с. 5. Мясоїд П.А Загальна психологія: Навч. посіб. – 2-ге вид., допов. – К.: Вища шк., 2001.-487 с.
Вступ Мета теми –ознайомити курсантів з предметом наукової психології та методами її дослідження. Матеріал дозволяє зрозуміти структуру наукової психології, її зв’язок з іншими науками, значення в професійній підготовки моряка. Важливим завданням є усвідомлення суті вимог до психологічної підготовки майбутніх фахівців, знайомство з резервними можливостями їх психіки, активізація яких є значущою для роботи в незвичайних екстремальних ситуаціях природного морського середовища. Курсанти повинні усвідомити зв’язок науки психології з іншими навчальними дисциплінами. Психологія як наука. Термін «психологія» має грецьке походження, зокрема «рsусhе» означає «душа», а «logos» - «вчення». Але це – лише історичний аспект народження даного терміну. Психологія же як наука вивчає певні закономірності, взаємозв’язки, що стосуються психіки усіх живих істот та які існують об’єктивно. Тому предметом вивчення наукової психології є сутність, закономірності та механізми функціонування психіки усіх живих істот. Наука психологія дуже молода, її трохи більш 100 років. Офіційний початок її народження - 1879рік, коли відомий німецький психолог В.Вунтд відкрив у м. Лейпцигу першу лабораторію експериментальної психології. Але емпіричний психологічний досвід людства є дуже великим. Тому в наукова психологія відрізняє два види психологічного досвіду особистості: життєвий та науковий. Доведено, що життєвий досвід не може бути узагальненим, оскільки він належить конкретній особі та формується на підставі інтуїції. Науковий психологічний досвід спирається на результати спеціальних досліджень, він є узагальненим та може бути розповсюдженим. Завдання наукової психології: - визначення нових психологічних закономірностей, пояснення їх суті, пізнання певних психологічних механізмів; -формування та удосконалення системи наукових психологічних понять; -озповсюдження наукової інформації з психології серед населення з метою формування психічної культури тощо. Значний внесок в розвиток сучасної психології надали такі вітчизняні та зарубіжні вчені, як І.М.Сеченов, І.П.Павлов, Л.А.Орбелі, П.К.Анохін, С.П.Боткін, Н.А.Бернштейн, В.М.Бехтерев, А.П.Лурія, інші. Психологія тісно пов'язана з іншими науками - філософією, медициною, біологією, фізіологією, педагогікою, соціологією, історією тощо (Мал. 1).
Мал.1. Психологія в системі наук, що вивчають проблеми людини.
Наукова психології є перспективною галуззю пізнання. В її межах сформовані різноманітні психологічні наукові школи, зокрема: функціоналізм, біхевіоризм, фрейдизм, гештальтпсихологія, вітчизняна психологія, аналітична психологія, індивідуальна психологія, когнітивна психологія, гуманістична психологія, трансперсональна психологія. Вітчизняна психологія розвивається на підставі певних принципів. В визначенні основних принципів розвитку вітчизняної психології значна роль належить Б.Г.Ананьєву, П.П.Блонському, Л.С.Виготському, А.В.Запорожцю, Г.С.Костюку, А.Н.Лєонтьєву, А.Р.Лурії, С.Л.Рубінштейну, Б.М.Теплову, Д.Н.Узнадзе. Принципи наукової психології: - відображення; - детермінізм; - суб’єктивізм; - єдність теорії з практикою; - єдність свідомості та діяльності, інші. Структуру сучасної психології складають наступні елементи: загальна психологія, вікова психологія, історія психології, соціальна психологія, психологія праці, медична психологія, педагогічна, військова, психологія спорту, сім'ї, торгівлі, порівняльна психологія та інші. Кожна галузь наукової психології має свій предмет дослідження (Табл.1). Таблиця 1 Читайте також:
|
||||||||
|