Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Базові поняття системи менеджменту.

Лекційний матеріал до курсу

«Менеджмент»

Для студентів спеціальностей 6.030601

 

Кафедра менеджменту і маркетингу

Укладач: к.е.н., доцент Волошина К.А.

 

Рекомендована література до курсу «Менеджмент».

 

1. Войчак А.В. Маркетинговий менеджмент: Підручник - К.: КНЕУ, 1998.

2. Герчикова И.Н. Менеджмент: Учебник, 2-е изд. - М.: Банки и биржи. ЮНИТИ, 1995.

3. Мескон М.Х., Альберт М., Хедоури Ф. Основы менеджмента / Пер.с англ. - М.: Дело, 1992.

4. Кнорринг В.И. Искусство управления: Учебник. - М.: Издательство БЕК, 1997.

5. Современное управление. Энциклопедический справочник. Т1. - М.: «Издатцентр», 1997.

6. Теорія управління: Навч. посібник / Б.Г.Савченко, І.В. Бубенко. - К.: НМК ВО, 1990.

7. Фатхутдинов Р.А. Система менеджмента: Учебно-практическое пособие, 2-е изд. - М.: «Бизнес-школа «Интел-Синтез», 1997.

8. Фатхутдинов Р.А. Производственный менеджмент: Учебник для вузов. - М.: Банки и биржи, ЮНИТИ, 1997.

 

 

Тема 1. Система менеджменту. Основні поняття, структура та розвиток шкіл.

 

1.Базові поняття системи менеджменту.

2.Основні школи менеджменту.

3.Види менеджменту.

4.Структура системи менеджменту.

Базові поняття системи менеджменту.

 

Взагалі, поняття «менеджмент» означає процесс управління матеріальними та людськими ресурсами, який повинен забезпечувати їх інтеграцію та найефективніше використання для досягнення мети організації.

З професійної точки зору - це вид професійної діяльності людей по організації процесів досягнення системи цілей, яки приймаються та реалізуються за допомогою наукових підходів, концепції маркетингу та людського фактору.

З попереднім визначенням щільно пов’язане персональне визначення, тобто розуміння під «менеджментом» фірми групи осіб, котрі у відповідності з існуючим законодавством та установчими документами підприємства беруть на себе обов’язки по керівництву фірмою.

Менеджмент з наукового погляду - міждисциплінарна наука, яка базується на дослідженні впливу технічних, економічних, організаційних, екологічних, психологічних, соціальних та інших аспектів на ефективність використання ресурсів та конкурентоспроможність прийнятого рішення.

У часі систему менеджменту можна розділити на дві частини: 1) формування стратегії фірми; 2) оперативне управління реалізацією стратегії фірми. Перша частина системи менеджменту є предметом вивчення таких дисциплін як стратегічний менеджмент, управління інноваціями, інша частина - предметом виробничого менеджменту, управління персоналом, фінансового управління. Обидва аспекти менеджменту - стратегічний та оперативний (або тактичний) тим чи іншим чином розглядаються в системі управління якістю продукції, інформаційному менеджменті та теоріях розробки управлінських рішень.

Базовими категоріями управління підприємством можна назвати такі як:

- місія підприємства - уявлення про те, що воно собою являє, заради чого (в глобальному масштабі) існує, яке його місце на ринку, у чому його цінність для споживачів, чиї потреби воно задовольняє. Місія фірми визначає філософію її бізнесу, ідеологію і політику;

- філософія підприємства - погляди на навколишнє середовище, і своє місце в ньому;

- ідеологія підприємства - система ставлення до зовнішньої та внутрішньої контактних аудиторій (клієнтів, конкурентів, власних співпрацівників, тощо);

- політика підприємства - порядок дій, форми, методи, завдання та зміст діяльності;

- культура підприємства - система цінностей, норм та правил роботи на підприємстві;

- стратегія підприємства - генеральна програма дій підприємства по широкому залученню ресурсів для досягнення глобальних довгострокових цілей;

- тактика підприємства - конкретні заходи по реалізації стратегії.


Читайте також:

  1. I. Органи і системи, що забезпечують функцію виділення
  2. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  3. II. Анатомічний склад лімфатичної системи
  4. II. Поняття соціального процесу.
  5. IV. Розподіл нервової системи
  6. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  7. IV. Філогенез кровоносної системи
  8. POS-системи
  9. T. Сутність, етіологія та патогенез порушень опорно-рухової системи
  10. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  11. VI. Філогенез нервової системи
  12. А) Заробітна плата її форми та системи.




Переглядів: 1409

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Статті у фахових наукових виданнях | Кларк сформулював три універсальних закони, що діють у господарській формі в будь-яку історичну епоху.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.