Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник






Види економічної діяльності та послуги рослинництва

Об’єкт, завдання та система показників статистики рослинництва

Контрольні запитання

1. Дайте визначення об’єкта статистики сільського господарства і вкажіть, які існують погляди щодо цього поняття.

2. Визначте терміни «економічна діяльність», «вид економічної діяльності» і дайте характеристику основних груп, на які згідно з міжнародними стандартами поділяються всі види економічної діяльності.

3. Назвіть секції, розділи, групи щодо сільського господарства за українською Класифікацією видів економічної діяльності, а також СНР.

4. Дайте характеристику природним особливостям сільського господарства як об’єкта статистичного дослідження.

5. У чому полягають економічні особливості сільського господарства як об’єкта статистичного дослідження?

6. У чому полягають соціально-економічні особливості сільського господарства як об’єкта статистичного дослідження? Дайте характеристику основним типам аграрних формувань.

7. Визначте предмет статистики сільського господарства і назвіть характерні особливості, які відрізняють предмет статистики сільського господарства від предмета інших економічних наук.

8. У чому полягає суть методу статистики сільського господарства? Поясніть особливості її методів.

9. Які організаційні форми статистичного спостереження застосовуються при обстеженні сільського господарства? Назвіть їх особливості.

10. Назвіть основні джерела статистичної інформації про сільське господарство.

11. Назвіть основні завдання статистики сільського господарства на сучасному етапі.

12. Як організована сучасна статистика сільського господарства в Україні?

Розділ 2
СТАТИСТИКА РОСЛИННИЦТВА

Рослинництво є однією з найважливіших галузей сільського господарства України, яка забезпечує виробництво продуктів харчування рослинного походження, сировини для харчової, легкої, фармацевтичної, комбікормової та інших галузей промисловості, кормів для сільськогосподарських тварин. Питома вага продукції рослинництва у валовій продукції сільського господарства України у 1999 р. в порівнянних цінах 1996 р. становила 54,5 %.

Рослинництвоце певна сукупність видів економічної діяльності і послуг, в результаті яких виробляється продукція рослинного походження.

Види економічної діяльності та послуги, які згідно з українською Класифікацією видів економічної діяльності (КВЕД) належать до рослинництва і становлять об’єкт статистики рослинництва, наведені в (табл. 1).

 

Таблиця 1

Код КВЕД Зміст
Розділ Група Клас Підклас
  01.1 01.11     01.11.0 Рослинництво Вирощування зернових, технічних і решти культур, не віднесених до інших класів рослинництва: · вирощування зернових культур на зерно для продовольчих цілей, на корм, на насіння; · вирощування бобових культур на зерно для продовольчих цілей, на корм, на насіння; · вирощування картоплі для продовольчих і технічних цілей, на насіння;
  01.12   01.12.0 · вирощування насіння олійних культур (соняшнику, коль­зи, рапсу, рижію тощо) для продовольчих і технічних цілей, а також на насіння;вирощування олійних плодів (арахісу, сої тощо); · вирощування тютюну і махорки; · первинна обробка листя тютюну і махорки (сушіння, сортування тощо); · вирощування фабричного цукрового буряку; · вирощування зернових і зернобобових, а також їх сумішей на зелений корм, випас, сіно, силос; · вирощування кормових коренеплодів; · вирощування баштанних кормових; · вирощування однорічних і багаторічних трав на зелений корм, випас, сіно і силос; · вирощування насіння кормових культур; · вирощування прядильних культур; · первинна обробка (замочування тощо) прядильних культур; · вирощування рослин для парфумерії (лаванди, троянди тощо); · вирощування лікарських однорічних і багаторічних трав’я­нистих, напівчагарникових, ліано- та деревоподібних культур; · вирощування садивного матеріалу рослин для парфумерії та фармацевтики; · вирощування шишок хмелю; · вирощування коренеплодів і бульб з високим вмістом крохмалю або інуліну (топінамбуру, батату тощо); · вирощування цикорію; · вирощування інших культур, не віднесених до підкласів 01.12.0 і 01.13.0. · Овочівництво, декоративне садівництво і вирощування продукції розсадників: · вирощування овочів (помідорів, огірків, капусти тощо); · вирощування овочевої розсади; · вирощування коренеплодів (моркви, буряку тощо); · вирощування зелені (кропу, петрушки, салату, шпинату тощо); · вирощування насіння овочевих культур; · вирощування баштанних культур для продовольчих цілей, на насіння; · вирощування кукурудзи для продовольчого споживання у свіжому вигляді; · вирощування бобових для продовольчого споживання у зеленому вигляді; · вирощування міцелію та грибів; · збирання лісових грибів; · вирощування рослин (в тому числі й дернини) для посадки та декоративного оформлення; · вирощування садивного матеріалу (саджанців, паростків, живців, вусиків тощо) декоративних і квіткових культур;
  01.13   01.13.0 · вирощування квітів; · вирощування насіння квітів; · вирощування розсади квітів; · вирощування квіткових цибулин, бульб тощо; · вирощування інших культур, віднесених до цього класу. · Вирощування фруктів, ягід, горіхів, культур для виробниц­тва напоїв і прянощів: · вирощування фруктів; · вирощування ягід; · вирощування винограду; · збір дикорослих фруктів та ягід; · вирощування садивного матеріалу плодово-ягідних і горіхоплідних культур і винограду; · переробка фруктів, ягід і винограду на вино в межах господарства; · вирощування цитрусових; · вирощування субтропічних культур; · вирощування маслин; · виробництво маслинової олії в межах господарства; · вирощування горіхів (волоських, мигдалю, фісташок, фундука тощо); · збирання лісових горіхів; · вирощування і збирання плодів каштана благородного; · вирощування культур для виробництва напоїв (чайного листя тощо); · вирощування культур для виробництва прянощів (листя, квітів, насіння, плодів); · вирощування садивного матеріалу рослин для виробництва прянощів.
  01.14   01.14.0 Надання послуг у рослинництві: · на договірній основі передпосівна обробка полів і насіння, сівба і садіння культур, збирання врожаю і підготовка продукції до збуту (обрізування, сортування, очистка, охолодження тощо); · надання послуг сільськогосподарською технікою разом з обслуговуючим персоналом; · агрохімічне обслуговування; · закладення та утримання садів й інших продуктивних насаджень; · закладення та утримання парків, зелених насаджень на спортивних або подібних об’єктах; · захист рослин від хвороб і шкідників; · забезпечення функціонування зрошувальних та осушувальних систем; · послуги спеціалізованих підприємств за індивідуальними замовленнями населення; · виконання авіаційно-хімічних робіт.

 

Згідно з Державним класифікатором продукції і послуг (ДКПП) у рослинництві виділяються такі класи і категорії:

1) культури зернові та технічні: культури зернові, культури овочеві, культури олійні, рослини цукроносні, культури кормові, культури прядильні, каучук натуральний, тютюн необроблений, культури технічні та ін.;

2) овочівництво, садівництво та розсадники: овочі свіжі, продукція розсадників та квітництва;

3) плоди та культури для виробництва напоїв: виноград; фрукти, ягоди та горіхи; кава, чай, мате та какао-боби; прянощі.

Завдання статистики рослинництва такі: всебічна характеристика стану і розвитку рослинництва; вивчення масових явищ і процесів, що відбуваються в цій галузі сільського господарства; виявлення і дослідження впливу факторів, що визначають її стан і розвиток; встановлення невикористаних резервів збільшення обсягів продукції рослинництва та підвищення її якості; характе­ристика місця і значення рослинництва в аграрному секторі і в народному господарстві країни.


Читайте також:

  1. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  2. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  3. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  4. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  5. Автоматизація банківської діяльності в Україні
  6. Автоматизація метрологічної діяльності
  7. АГД як галузь економічної науки
  8. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики
  9. АДАПТАЦІЯ ОБМІНУ РЕЧОВИН ДО М'ЯЗОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
  10. Аксіоми безпеки життєдіяльності.
  11. Аксіоми безпеки життєдіяльності.
  12. Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках фізики.




Переглядів: 699

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Сучасна організація статистики сільського господарства в Україні | Класифікація посівних площ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.