Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Теоретичні питання

Варіант 8

Тести

Розкрити зміст категорій і понять

Абсолютна конкуренція; фритредерство; протекціонізм; «залізний закон заробітної плати»; «гармонія інтересів»; закони виробництва; закон розподілу; закон Юма; «економічна система» М. Балудянського; прибуток з капіталу; максимізація прибутку.

1. Основною історичною передумовою у формуванні марксизму було:

а) завершення промислового перевороту;

б) встановлення класичної форми фабричної системи;

в) величезний розвиток продуктивних сил;

г) капіталізм показав суперечливий характер свого розвитку;

2. За визнанням К. Маркса, як вчений він методологічно сформувався із трьох наукових джерел:

а) теорії меркантилізму;

б) англійської політичної економії;

в) німецької історичної школи;

г) німецької класичної філософії;

д) французького утопічного соціалізму;

е) неокласичної економічної теорії.

3. У методології дослідження К. Маркса центральне місце посідає концепція про:

а) додаткову вартість;

б) становище робітничого класу;

в) суспільну власність;

г) базис і надбудову.

4. Якими із перелічених варіантів положень керується К. Маркс, якщо припустити, що додаткова вартість створюється?

а) працею, капіталом і землею;

б) постійним капіталом;

в) неоплаченою працею продуктивних робітників;

г) працею додатково найманих працівників;

д) всім авансованим капіталом.

5. Виходячи із теоретичного надбання К. Маркса проаналізуйте, що створює конкретна праця?

а) вартість;

б) споживчу вартість;

в) переносить вартість засобів виробництва на готовий продукт;

г) додаткову вартість;

д) прибуток;

е) підприємницький дохід;

є) корисність.

6. Що є визначальною рисою теорії інституціоналізму?

а) контроль суспільства над економікою;

б) монополізація ринку;

в) механізм реалізації криз;

г) економічне зростання економіки.

7. Інституціоналізм – це своєрідний напрям в економічній теорії. Що він вивчає?

а) проблеми розвитку суспільства;

б) виробничі відносини суспільства;

в) суспільно економічні закони;

г) економічні, політичні, правові та інші проблеми суспільства.

8. Які рушійні сили виділяє Т. Веблен, що спонукають людину до продуктивної економічної діяльності?

а) матеріальні стимули;

б) особистий інтерес;

в) форма організації суспільного виробництва;

г) напівсвідомий потяг до добре виконаної та ефективної роботи, допитливість.

9. Важливою рисою індустріальної системи Дж. Гелбрейт називає планування. Визначте, що є основою його виникнення?

а) централізоване, тоталітарне управління;

б) економічні кризи, що супроводжують капіталістичну економіку;

в) розвиток науки і техніки, що мають забезпечити здійснення передбачених фірмою результатів;

г) збільшення кількості підприємств і розширення конкурентного середовища.

10. Назвіть обставини, що справили вплив на формування теоретичної і ідеологічної платформи соціал-реформізму?

а) зростання питомої ваги кваліфікованих працівників і службовців;

б) співробітництво робітничого класу з інтелігенцією, що породило його нейтральність і сприяло формуванню психології індивідуалізму;

в) двоїста політика поведінки дрібної буржуазії;

г) зростання соціальних протиріч у суспільстві, бажання трудящих поправити матеріальне становище.

Література: [1, с. 54-84, 113-191]; [2, с. 15-24, 86-94, 125-137, 96-105, 107, 116, 207-209, 337-344]; [3, с. 23-29, 149-267, 546-559]; [4]; [5, с. 3-7, 14-17, 39-77, 132-162]; [6, с. 4-49]; [7, с. 9-12, 127-182, 208-290, 463-595]; [8, с. 16-36, 211-225, 281-310, 337-388, 661-702]; [9, с. 7-27, 75-94, 110-158, 312-329, 653-687]; [10, с. 5-11, 86-96, 107-128, 279-292, 340-342]; [11, с. 90-103, 197-232, 259-272]; [12, с. 4-10, 75-80, 99-104, 107-112, 147-161, 290-307]; [13, с. 19-46, 251-307, 362-403, 438-483, 605-633, 1067-1243]; [14, с. 3-13, 89-139, 175-237, 293-337, 454-497]; [15, с. 5-10, 74-86, 104-108, 114-115, 121-140, 173-202, 239-297]; [16, с. 3-10, 117-206]; [17, с. 15-18, 61-78, 94-120, 151-171, 217-235]; [18, с. 5-6, 35-50, 61-77]; [19, с. 9-14, 164-169]; [20, с. 9-21, 104-130, 161-202, 280-308, 389-394]; [21, с. 20-30, 107-308]; [22, с. 5-6, 151-206]; [23, с. 9-12, 80-148, 224-232]; [24, с. 8-16, 99-118, 121-144, 145-154, 350-420]; [25, с. 7-12, 76-110, 143-149, 190-198].

1. Маржинальна революція та її зв'язок зі змінами у світовому господарстві. Етапи розвитку маржинальної революції та основні школи.

2. Формування неокласичної традиції у Західній політичній економії. Кембріджська школа.

3. Періодизація, умови, форми господарювання та основні риси первісної доби.

4. Економічна думка Середньовіччя у Західній Європі. Економічні погляди каноністів.

 

Розкрити зміст категорій і понять

Стадії розвитку капіталізму; дрібне виробництво; натуральна форма господарства; просте товарне виробництво; економічний романтизм; форми кооперативів: кредитна, споживча, позичкова; «психологічний закон» Кейнса; гранична схильність до заощаджень; гранична схильність до споживання; мультиплікатор інвестицій; неокейнсіанство.


Читайте також:

  1. IV. Питання самоконтролю.
  2. V. Питання для самоконтолю
  3. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  4. VI . Екзаменаційні питання з історії української культури
  5. А.1 Стан , та проблемні питання застосування симетричної та асиметричної криптографії.
  6. Активне управління інвестиційним портфелем - теоретичні основи.
  7. Актуальні питання управління земельними ресурсами та їх охорони
  8. Аналогія права - вирішення справи або окремого юридичного питання на основі принципів права, загальних засад і значення законодавства.
  9. Бесіда за запитаннями.
  10. В лекції висвітлюються питання використання мережних структур, їх недоліки та переваги.
  11. Виділення в природних комплексах незвичайних, унікальних ділянок і явищ і питання їх збереження.
  12. Висновок з 1 питання




Переглядів: 471

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Варіант 7 | Варіант 9

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.037 сек.