МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Теоретичні питанняВаріант 8 Тести Розкрити зміст категорій і понять Абсолютна конкуренція; фритредерство; протекціонізм; «залізний закон заробітної плати»; «гармонія інтересів»; закони виробництва; закон розподілу; закон Юма; «економічна система» М. Балудянського; прибуток з капіталу; максимізація прибутку. 1. Основною історичною передумовою у формуванні марксизму було: а) завершення промислового перевороту; б) встановлення класичної форми фабричної системи; в) величезний розвиток продуктивних сил; г) капіталізм показав суперечливий характер свого розвитку; 2. За визнанням К. Маркса, як вчений він методологічно сформувався із трьох наукових джерел: а) теорії меркантилізму; б) англійської політичної економії; в) німецької історичної школи; г) німецької класичної філософії; д) французького утопічного соціалізму; е) неокласичної економічної теорії. 3. У методології дослідження К. Маркса центральне місце посідає концепція про: а) додаткову вартість; б) становище робітничого класу; в) суспільну власність; г) базис і надбудову. 4. Якими із перелічених варіантів положень керується К. Маркс, якщо припустити, що додаткова вартість створюється? а) працею, капіталом і землею; б) постійним капіталом; в) неоплаченою працею продуктивних робітників; г) працею додатково найманих працівників; д) всім авансованим капіталом. 5. Виходячи із теоретичного надбання К. Маркса проаналізуйте, що створює конкретна праця? а) вартість; б) споживчу вартість; в) переносить вартість засобів виробництва на готовий продукт; г) додаткову вартість; д) прибуток; е) підприємницький дохід; є) корисність. 6. Що є визначальною рисою теорії інституціоналізму? а) контроль суспільства над економікою; б) монополізація ринку; в) механізм реалізації криз; г) економічне зростання економіки. 7. Інституціоналізм – це своєрідний напрям в економічній теорії. Що він вивчає? а) проблеми розвитку суспільства; б) виробничі відносини суспільства; в) суспільно економічні закони; г) економічні, політичні, правові та інші проблеми суспільства. 8. Які рушійні сили виділяє Т. Веблен, що спонукають людину до продуктивної економічної діяльності? а) матеріальні стимули; б) особистий інтерес; в) форма організації суспільного виробництва; г) напівсвідомий потяг до добре виконаної та ефективної роботи, допитливість. 9. Важливою рисою індустріальної системи Дж. Гелбрейт називає планування. Визначте, що є основою його виникнення? а) централізоване, тоталітарне управління; б) економічні кризи, що супроводжують капіталістичну економіку; в) розвиток науки і техніки, що мають забезпечити здійснення передбачених фірмою результатів; г) збільшення кількості підприємств і розширення конкурентного середовища. 10. Назвіть обставини, що справили вплив на формування теоретичної і ідеологічної платформи соціал-реформізму? а) зростання питомої ваги кваліфікованих працівників і службовців; б) співробітництво робітничого класу з інтелігенцією, що породило його нейтральність і сприяло формуванню психології індивідуалізму; в) двоїста політика поведінки дрібної буржуазії; г) зростання соціальних протиріч у суспільстві, бажання трудящих поправити матеріальне становище. Література: [1, с. 54-84, 113-191]; [2, с. 15-24, 86-94, 125-137, 96-105, 107, 116, 207-209, 337-344]; [3, с. 23-29, 149-267, 546-559]; [4]; [5, с. 3-7, 14-17, 39-77, 132-162]; [6, с. 4-49]; [7, с. 9-12, 127-182, 208-290, 463-595]; [8, с. 16-36, 211-225, 281-310, 337-388, 661-702]; [9, с. 7-27, 75-94, 110-158, 312-329, 653-687]; [10, с. 5-11, 86-96, 107-128, 279-292, 340-342]; [11, с. 90-103, 197-232, 259-272]; [12, с. 4-10, 75-80, 99-104, 107-112, 147-161, 290-307]; [13, с. 19-46, 251-307, 362-403, 438-483, 605-633, 1067-1243]; [14, с. 3-13, 89-139, 175-237, 293-337, 454-497]; [15, с. 5-10, 74-86, 104-108, 114-115, 121-140, 173-202, 239-297]; [16, с. 3-10, 117-206]; [17, с. 15-18, 61-78, 94-120, 151-171, 217-235]; [18, с. 5-6, 35-50, 61-77]; [19, с. 9-14, 164-169]; [20, с. 9-21, 104-130, 161-202, 280-308, 389-394]; [21, с. 20-30, 107-308]; [22, с. 5-6, 151-206]; [23, с. 9-12, 80-148, 224-232]; [24, с. 8-16, 99-118, 121-144, 145-154, 350-420]; [25, с. 7-12, 76-110, 143-149, 190-198]. 1. Маржинальна революція та її зв'язок зі змінами у світовому господарстві. Етапи розвитку маржинальної революції та основні школи. 2. Формування неокласичної традиції у Західній політичній економії. Кембріджська школа. 3. Періодизація, умови, форми господарювання та основні риси первісної доби. 4. Економічна думка Середньовіччя у Західній Європі. Економічні погляди каноністів.
Розкрити зміст категорій і понять Стадії розвитку капіталізму; дрібне виробництво; натуральна форма господарства; просте товарне виробництво; економічний романтизм; форми кооперативів: кредитна, споживча, позичкова; «психологічний закон» Кейнса; гранична схильність до заощаджень; гранична схильність до споживання; мультиплікатор інвестицій; неокейнсіанство. Читайте також:
|
||||||||
|