МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Варіант 7Тести Розкрити зміст категорій і понять Теоретичні питання 1. Процес індустріалізації наприкінці ХІХ ст. та його вплив на структурні зрушення у національних господарствах Європи. 2. К.Маркс про матеріальну основу економічних криз та особливості їх прояву у ХХ - ХХІ ст. 3. Сутність та основні шляхи структурної перебудови економіки України у 90-х роках ХХ – на початку ХХІ ст. 4. Формування економічної теорії у незалежній Україні та її спорідненість із інституціональною та неоліберальною школами. Мануфактура; національний дохід; «природна ціна»; додаткова вартість; система оподаткування; економічний лібералізм; трудова теорія вартості; феодально-кріпосницький лад; соціально-економічна перебудова; феодальна монополія; боргове господарство; робочий соціалізм; «перехідний час» до соціалізму. 1. Що, на Вашу думку, здійснив промисловий переворот у Франції та Німеччині у ХІХ ст.? а) остаточно знищив залишки феодальних відносин; б) завершив формування промислового пролетаріату; в) сприяв вибуху циклічної кризи, яка охопила майже всі галузі економіки; г) сприяв перетворенню їх на основну паливно-металургійну базу Західної Європи. 2. Усі соціалістичні концепції об’єднувала різка критика капіталістичного ладу і не сприйняття його основи: а) експлуатації людини людиною; б) найманої праці; в) приватної власності; г) поділу суспільства на багатих і бідних. 3. Прибутки С.А. Сен-Сімон визначав як: а) відрахування від прибутку праці робітника; б) отримуваний дохід відносно до праці і вкладеного капіталу; в) винагороду за утримання від споживання; г) дохід, який продавець отримав від усіх товарів за мінусом видатків. 4. Ш. Фур’є вважав, що для успіху нового суспільства необхідно: а) зростання та розвиток економіки; б) зростання продуктивності праці яка збільшує успіх для всіх; в) створити велике виробництво; г) планомірно застосувати досягнення науки і техніки. 5. Виділіть сформульований Р. Оуеном основний принцип соціалізму: а) «від кожного – за здібностями, кожному - за його внеском»; б) «від кожного – за здібностями, кожному – за потребою»; в) «від кожного за здібностями, кожному - за працею»; г) «від кожного за здібностями, кожному – за рівнем освіти». 6. Сутність соціального ринкового господарства проявляється в: а) поєднанні ринкових принципів організації господарства; б) розвинутій системі соціальних гарантій; в) утворені нових форм господарювання; г) «поєднанні банківського капіталу і промислового». 7. Неолібералізм на відміну від кейнсіанства передбачає: а) державні заходи пов’язані з інвестуванням збиткових і низькорентабельних галузей економіки; б) лібералізацію економіки; в) зростання об’ємів держаних закупок і позик; г) вільне ціноутворення; д) переваги приватної власності. 8. Фрайбурзька школа неолібералізму в концепції соціального ринкового господарства дотримується принципів: а) конкуренція скрізь де можливо, регулювання там, де необхідно; б) автоматичне функціонування вільного ринкового господарства; в) синтез між вільним і соціально обов’язковим суспільним ладом; г) концентрація влади і колективізм; д) соціальне вирівнювання за допомогою справедливого розподілу.
9. Для сприяння ринкової стабілізації держава, на думку М. Фрідмена, може скористатися лише одним інструментом впливу на економіку: а) грошовою емісією; б) процентною ставкою; в) рівнем заробітної плати; г) валютним курсом; д) обліковою ставкою; є) державним регулюванням. 10. Методологічною основою вчення німецького неолібералізму стала концепція: а) економічної системи як сукупності виробничих відносин і продуктивних сил; б) економічного (природного) порядку; в) ідеальних типів господарських систем; г) сформованого суспільства; д) природного рівня безробіття. Література: [1, с. 31-53, 73-84, 185-202]; [2, с. 58-94, 119-134, 196-214, 276-291, 320-334]; [3, с. 30-146, 214-267]; [4]; [5, с. 39-77, 103-111, 163-167]; [6, с. 444-491]; [7, с. 99-117, 124-171, 183-207, 697-720]; [8, с. 147-153, 158-172, 194-210, 226-250, 313-327, 337-344, 616-652]; [9, с. 42-74, 95-135, 567-638]; [10, с. 48-85, 97-119, 223-278, 303-351]; [11, с. 75-89, 111-147]; [12, с. 48-74, 107-112, 179-200, 255-289]; [13, с. 171-250, 325-403, 936-1062]; [14, с. 55-88, 153-215, 266-292, 371-453]; [15, с. 47-73, 87-97, 116-140, 227-251]; [16, с. 88-200, 207-212]; [17, с. 43-60, 87-107, 139-150, 196-216]; [18, с. 15-34, 51-77, 130-157]; [19, с. 164-236, 318-365, 437-462]; [20, с. 50-103, 138-183, 309-389, 399-422]; [21, с. 21-106, 168-308, 439-446]; [22, с. 130-150, 292-307]; [23, с. 58-116, 233-250, 306-321]; [24, с. 58-98, 121-138, 230-246, 291-323, 457-466]; [25, с. 30-75, 97-110, 134-142, 200-211, 226-244]. Теоретичні питання 1. Формування ринкового господарства у Німеччині і першій половині ХІХ ст. та причини відставання від країн Західної Європи. Аграрні реформи. 2. Загальна характеристика історичної школи Німеччини. 3. Умови та напрямки економічних досліджень в економічній історії та історії економічних учень. 4. Місце і роль «економічної історії та історії економічних учень» у системі економічних знань. Читайте також:
|
||||||||
|