МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Варіант 7Тести Розкрити зміст категорій і понять Теоретичні питання 1. Процес індустріалізації наприкінці ХІХ ст. та його вплив на структурні зрушення у національних господарствах Європи. 2. К.Маркс про матеріальну основу економічних криз та особливості їх прояву у ХХ - ХХІ ст. 3. Сутність та основні шляхи структурної перебудови економіки України у 90-х роках ХХ – на початку ХХІ ст. 4. Формування економічної теорії у незалежній Україні та її спорідненість із інституціональною та неоліберальною школами. Мануфактура; національний дохід; «природна ціна»; додаткова вартість; система оподаткування; економічний лібералізм; трудова теорія вартості; феодально-кріпосницький лад; соціально-економічна перебудова; феодальна монополія; боргове господарство; робочий соціалізм; «перехідний час» до соціалізму. 1. Що, на Вашу думку, здійснив промисловий переворот у Франції та Німеччині у ХІХ ст.? а) остаточно знищив залишки феодальних відносин; б) завершив формування промислового пролетаріату; в) сприяв вибуху циклічної кризи, яка охопила майже всі галузі економіки; г) сприяв перетворенню їх на основну паливно-металургійну базу Західної Європи. 2. Усі соціалістичні концепції об’єднувала різка критика капіталістичного ладу і не сприйняття його основи: а) експлуатації людини людиною; б) найманої праці; в) приватної власності; г) поділу суспільства на багатих і бідних. 3. Прибутки С.А. Сен-Сімон визначав як: а) відрахування від прибутку праці робітника; б) отримуваний дохід відносно до праці і вкладеного капіталу; в) винагороду за утримання від споживання; г) дохід, який продавець отримав від усіх товарів за мінусом видатків. 4. Ш. Фур’є вважав, що для успіху нового суспільства необхідно: а) зростання та розвиток економіки; б) зростання продуктивності праці яка збільшує успіх для всіх; в) створити велике виробництво; г) планомірно застосувати досягнення науки і техніки. 5. Виділіть сформульований Р. Оуеном основний принцип соціалізму: а) «від кожного – за здібностями, кожному - за його внеском»; б) «від кожного – за здібностями, кожному – за потребою»; в) «від кожного за здібностями, кожному - за працею»; г) «від кожного за здібностями, кожному – за рівнем освіти». 6. Сутність соціального ринкового господарства проявляється в: а) поєднанні ринкових принципів організації господарства; б) розвинутій системі соціальних гарантій; в) утворені нових форм господарювання; г) «поєднанні банківського капіталу і промислового». 7. Неолібералізм на відміну від кейнсіанства передбачає: а) державні заходи пов’язані з інвестуванням збиткових і низькорентабельних галузей економіки; б) лібералізацію економіки; в) зростання об’ємів держаних закупок і позик; г) вільне ціноутворення; д) переваги приватної власності. 8. Фрайбурзька школа неолібералізму в концепції соціального ринкового господарства дотримується принципів: а) конкуренція скрізь де можливо, регулювання там, де необхідно; б) автоматичне функціонування вільного ринкового господарства; в) синтез між вільним і соціально обов’язковим суспільним ладом; г) концентрація влади і колективізм; д) соціальне вирівнювання за допомогою справедливого розподілу.
9. Для сприяння ринкової стабілізації держава, на думку М. Фрідмена, може скористатися лише одним інструментом впливу на економіку: а) грошовою емісією; б) процентною ставкою; в) рівнем заробітної плати; г) валютним курсом; д) обліковою ставкою; є) державним регулюванням. 10. Методологічною основою вчення німецького неолібералізму стала концепція: а) економічної системи як сукупності виробничих відносин і продуктивних сил; б) економічного (природного) порядку; в) ідеальних типів господарських систем; г) сформованого суспільства; д) природного рівня безробіття. Література: [1, с. 31-53, 73-84, 185-202]; [2, с. 58-94, 119-134, 196-214, 276-291, 320-334]; [3, с. 30-146, 214-267]; [4]; [5, с. 39-77, 103-111, 163-167]; [6, с. 444-491]; [7, с. 99-117, 124-171, 183-207, 697-720]; [8, с. 147-153, 158-172, 194-210, 226-250, 313-327, 337-344, 616-652]; [9, с. 42-74, 95-135, 567-638]; [10, с. 48-85, 97-119, 223-278, 303-351]; [11, с. 75-89, 111-147]; [12, с. 48-74, 107-112, 179-200, 255-289]; [13, с. 171-250, 325-403, 936-1062]; [14, с. 55-88, 153-215, 266-292, 371-453]; [15, с. 47-73, 87-97, 116-140, 227-251]; [16, с. 88-200, 207-212]; [17, с. 43-60, 87-107, 139-150, 196-216]; [18, с. 15-34, 51-77, 130-157]; [19, с. 164-236, 318-365, 437-462]; [20, с. 50-103, 138-183, 309-389, 399-422]; [21, с. 21-106, 168-308, 439-446]; [22, с. 130-150, 292-307]; [23, с. 58-116, 233-250, 306-321]; [24, с. 58-98, 121-138, 230-246, 291-323, 457-466]; [25, с. 30-75, 97-110, 134-142, 200-211, 226-244]. Теоретичні питання 1. Формування ринкового господарства у Німеччині і першій половині ХІХ ст. та причини відставання від країн Західної Європи. Аграрні реформи. 2. Загальна характеристика історичної школи Німеччини. 3. Умови та напрямки економічних досліджень в економічній історії та історії економічних учень. 4. Місце і роль «економічної історії та історії економічних учень» у системі економічних знань. Читайте також:
|
||||||||
|