Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Міжринковий аналіз і моделювання інфляції

 

Раніше традиційний аналіз одного конкретного ринку вважався достатнім і врахування зовнішніх факторів було не обов’язковим.

З появою комп’ютерних технологій і миттєвих засобів зв’язку, а також тенденцій до глобалізації економічних систем світові ринки (фінансові і нефінансові, внутрішні і зовнішні) дедалі швидше поєднуються воєдино.

За допомогою міжринкового аналізу груп акцій можна визначати найбільш вигідні для інвестицій сегменти ринку акцій. У періоди посилення інфляційного тиску (коли ціни на товари зростають відносно цін на облігації) увагу слід зосередити на акціях, які чутливі до інфляції. У періоди зростання цін на облігації відносно товарних цін (коли відсоткові ставки та інфляція знижуються), краще надавати перевагу акціям, які чутливі до відсоткових ставок.

Тому міжринковий аналіз необхідний з метою:

1) моделювання і прогнозування інфляції;

2) розробки торговельних стратегій для внутрішнього і зовнішнього ринків товарів, валют, акцій і облігацій;

3) диверсифікації інвестиційного портфелю з метою зниження ризику вкладання капіталів (у товари –– як клас матеріальних активів чи в акції та облігації –– як клас фінансових активів);

4) регулювання грошово-кредитної системи на основі аналізу взаємозв’язків між товарними ринками і ринками валюти, товарними ринками і відсотковими ставками за кредити, тобто пропозицією грошей; якщо економіка перебуває у стадії занепаду, інфляції витрат, то для того, щоб стимулювати економічну активність, керівництво фінансово-кредитних установ має знизити відсоткову ставку, збільшивши тим самим пропозицію грошей і, відповідно, приріст інвестицій, а якщо економіка характеризується інфляцією попиту, то фінансово-кредитні установи можуть підвищити відсоткову ставку, зменшуючи пропозицію грошей, скорочуючи тим самим інвестиції і сукупні витрати, щоб стримати інфляцію;

5) аналізу залежності між різними товарними ринками і спорідненими групами акцій, наприклад між ринком нафти і акціями нафтопереробних підприємств та ін.;

6) міжнародних порівнянь динаміки товарних ринків, наприклад аналізу цінових тенденцій на світових і внутрішніх товарних ринках (нафти, зернових та ін.).

Для міжнародних порівнянь головних секторів ринку (товарів, грошей, цінних паперів) використовуються спеціальні світові індекси:

· індекс світових короткострокових відсоткових ставок (WSR-World Sbort Rates) будується у зворотній шкалі так, щоб його напрям збігався з напрямом руху цін світових грошових ринків;

· світовий індекс акцій — (WSI — World Stock Іndex) розраховується «Morgan Stanley Capital International», Женева;

· товарний індекс журналу «Економіст» — ECI (Economist Commodity Index). Індекс будується на підставі 27 товарних ринків, причому частки ринків продуктів харчування і промислової сировини майже однакові — відповідно 49,8 і 50,2 %. Вагові коефіцієнти різних товарів визначаються їхньою часткою в імпорті на європейські ринки. Найбільшу частку мають мідь, алюміній, бавовна, пиломатеріали, кава і соєві продукти. Як базовий взято 1985 рік (індекс = 100). Товарний індекс журналу «Економіст» не включає жодного з дорогоцінних металів (золото, платина, срібло); до його складу не входять також ринки нафти і нафтопродуктів.

З міжнародного досвіду відома ключова роль ринку золота в міжринковому аналізі. Існують основні положення, які стосуються ролі золота:

· тенденції ринку золота протилежні тенденціям курсу американського долара;

· ринок золота є випереджувальним індикатором індексу CRB приблизно на чотири місяці.

· ціна золота вважається випереджувальним індикатором інфляції;

· золото слугує надійним об’єктом вкладання коштів у періоди політичної і фінансової нестабільності.

Отже, до основних передумов міжринкових досліджень можна віднести таке:

1) усі ринки взаємозв’язані, один ринок не може розвиватись в ізоляції;

2) міжринкові дослідження є джерелом важливих допоміжних даних;

3) міжринкові дослідження ґрунтуються на зовнішній, а не на внутрішній інформації;

4) використовуються індикатори, зорієнтовані на ф’ючерсні ринки. Але в Україні через недостатній розвиток біржової торгівлі ще немає можливості отримувати інформацію про ф’ючерсні ціни.

Вимірювання відносної сили товарного і фінансового ринків (цінних паперів, курсу долара, відсоткових ставок) через аналіз коефіцієнтів відносної сили є джерелом корисних даних про напрям інфляції і показує для суб’єктів ринку, які активи — фінансові чи не фінансові (матеріальні) — є в даний момент більш привабливим об’єктом інвестування.

Питання для самоконтролю

  1. Назвіть три категорії індексів цін, які охоплюють усі стадії товарообігу.
  2. У чому полягає розбіжність індексів цін за формулами Пааше і Ласпейреса?
  3. У чому полягає сутність паритетного співвідношення цін?
  4. Які проблеми виникають при розрахунку індексу споживчих цін?
  5. За якими компонентами можна аналізувати структуру часового ряду індексу споживчих цін?
  6. Як визначають рівень та темп інфляції?

Тлумачний словник

Індекс споживчих цін — показник, який відбиває динаміку цін на споживчі товари та послуги; розраховується за цінами товарів-представників, які входять до споживчого кошика, як правило, має форму індексу Ласпейреса.

Рівень інфляції — показник, який визначається як темп приросту індексу споживчих цін.

Індивідуальний індекс цін — відношення цін товарів-представників поточного періоду до базисного.

Товар-представник — конкретна марка, артикул або мала товарна група, в основу якої покладено спільність споживчого призначення.

Індекс середніх цін — відношення середніх цін поточного періоду до базисного; представляє собою індекс змінного складу, який може бути розкладений на два субіндекси: фіксованого складу (індекс цін за незмінною структурою продажу) та індекс структурних зрушень (індекс впливу зміни у структурі продажу на динаміку середнього рівня цін).

Територіальний індекс цін — відносні показники, що дають змогу порівнювати ціни різних регіонів: будується за формулою агрегатного індексу, де, як вага, використовуються стандартні структури продажу — одного з регіонів або ж середній по всій території.


Читайте також:

  1. ABC-XYZ аналіз
  2. II. Багатофакторний дискримінантний аналіз.
  3. SWOT-аналіз у туризмі
  4. SWOT-аналіз.
  5. Tема 4. Фації та формації в історико-геологічному аналізі
  6. V. Нюховий аналізатор
  7. АВС (XYZ)-аналіз
  8. Автомати­зовані інформаційні систе­ми для техніч­ного аналізу товар­них, фондових та валют­них ринків.
  9. Алгоритм моделювання систем масового обслуговування
  10. Алгоритм однофакторного дисперсійного аналізу за Фішером. Приклад
  11. Альтернативна вартість та її використання у проектному аналізі
  12. Аналiз ризику методами iмiтацiйного моделювання




Переглядів: 489

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Статистика інфляції як макроекономічного показника національного ринку | Показники структури покупців

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.