МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Види позатранспортного ефекту
До позатранспортного (позагалузевого) ефекту капітальних вкладень у розвиток транспорту відноситься викликана цими вкладеннями економія витрат на виробництво, транспортування продукції і переміщення пасажирів, а також інші види економічного, соціального й іншого ефекту, що виникають на транспорті і (за його боковими вівтарями) не відображають на госпрозрахункових показниках підприємств. Позагалузевий ефект варто враховувати при визначенні порівняльної економічної ефективності капітальних вкладень. При виборі рішень це досягається шляхом включення в розрахунок економії сукупних суспільних витрат на виробництво і доставку продукції до споживачів. Облік позагалузевого ефекту при визначенні соціальної ефективності капітальних вкладень у транспорт заснований на наступних принципах. Транспорт повинен розглядатися як один з учасників економіки країни в цілому, що вносить свій внесок у кінцеві результати цієї економіки. При діючій системі цін і тарифів формування перехідної економіки, прибуток, одержуваний транспортне завжди характеризує Його внесок у сумарний ефект економіки в цілому . Тому дляефективності оцінки ролі транспорту необхідно з'ясувати частину ефекту може бути умовно розділена між учасниками. Частка ефекту, що відноситься на транспорт, виділяється з принципу рівної ефективності всіх учасників пропорційно капітальним вкладенням). Позагалузевий ефект, обумовлений тільки капітальними вкладеннями в транспорт, цілком відносяться до його частки. Види позагалузевого ефекту, що виникають при основних напрямках інвестицій у розвиток транспорту, приведені в таблиці. Таблиця 8 Види позагалузевого ефекту
Питання для самоперевірки 1. Для вирішення яких задач здійснюється реалізація інвестиційних проекті на ЗТ? 2. Яких основних принципів дотримуються при оцінці інвестиційних проектів? 3. Як класифікують показники економічної ефективності інвестиційних проектів? 4. Розкрийте поняття "прямі", "сукупні" та "сполучені інвестиції". 5. Які показники оцінки комерційної ефективності розраховуються на транспорті? 6. Як здійснюється приведення різночасових витрат? 7. Як розраховується показник чистого дисконтного доходу (ЧДД)? 8. Як враховується ризик при оцінці ефективності інвестиційних проектів? 9. Які джерела фінансування інвестиційних проектів Вам відомі? 10. Економічна та комерційна ефективність, методи обліку вартості грошей у часі.
Однією з причин застосування дисконтування є неоднакова цінність коштів у часі. Практично це означає, що сьогоднішня гривня вважається нетотожною гривні через рік. Причина такого різного відношення до однієї і тієї ж грошової суми полягає навіть не в Інфляції, хоча думка про неї може виникнути в першу чергу. Куди більш фундаментальною причиною є те, що гривня, вкладена у будь-якого роду комерційні операції, здатна через рік перетворитися у велику суму за рахунок отриманого з її допомогою доходу. Дисконтуванням грошових потоків називається приведення їх різночасових (стосовно до різних кроків розрахунку) значень до їхньої цінності на визначений момент часу, що називається моментом приведення. Момент приведення може не збігатися з базовим моментом. Дисконтування застосовується до грошових потоків, вираженим у поточних чи дифльованих цінах і в єдиній валюті. Основним економічним нормативом, використовуваним при дисконтуванні, є норма дисконту (к), що виражається в частках одиниці чи відсотках у рік. Дисконтування грошового потоку здійснюється шляхом множення його значення на коефіцієнт дисконтування, що розраховується по формулі. Норма дисконту (Е) є основним економічним нормативом, використовуваним при оцінці ефективності проектів. В окремих випадках значення норми дисконту може вибиратися різним Для різних кроків розрахунку (перемінна норма дисконту). Це може бути доцільно у випадках: - перемінного за часом ризику; - перемінної за часом структури капіталу при оцінці комерційної ефективності проекту. Розрізняються наступні норми дисконту: комерційна, учасника проекту, соціальна та бюджетна. Комерційна норма дисконту використовується при оцінці комерційної ефективності проекту; вона визначається за обліком альтернативної (тобто пов'язаної з іншими проектами) ефективності використання капіталу. Норма дисконту учасника проекту відбиває ефективність участі в проекті підприємств (чи інших учасників). Вона вибирається самими учасниками. При відсутності чітких переваг у її якості можна використовувати комерційну норму дисконти. Соціальна (суспільна) норма дисконту використовується при розрахунках показників соціальної ефективності і характеризує мінімальні вимоги суспільства до соціальної ефективності проектів. Вона вважається національним параметром і повинна встановлюватися централізовано державними органами управління економікою України в ув'язуванні з прогнозами економічного та соціального розвитку країни. Тимчасово до централізованого встановлення соціальної норми дисконту в її якості може виступати комерційна норма дисконту, використовувана для оцінки ефективності проекту в цілому. У розрахунках регіональної ефективності соціальна норма дисконту може коригуватися державними органами управління економіки регіону. Бюджетна норма дисконту використовується при розрахунках показників бюджетної ефективності і відбиває альтернативну вартість бюджетних засобів. Вона встановлюється органами (загальнодержавними чи регіональними), за завданням яких оцінюється бюджетна ефективність інвестиційного проекту.
Читайте також:
|
||||||||
|