МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Тема 12. Синтез дешифраторів та шифраторівУ обчислювальній техніці використовуються деякі типові рішення для реалізації систем булевих функцій, яким відповідають типові КС. До цих схем в першу чергу відносяться дешифратори, мультиплікатори, суматори, компаратори. Ці схеми використовуються при синтезі операційних автоматів, тому розглянемо їх докладніше, орієнтуючись на базис І-НЕ. 1. Дешифратори. Дешифратором (DC) називається КС, перетворююча вхідний S -розрядний двійковий код в унітарний t-розрядний код, де . Таблиця істинності трьохвхідного DC (табл. 12.1) містить входи і виходи . З табл. 12.1 випливає, що кожна вихідна функція є мінтермом, тобто . Як правило, дешифратори мають спеціальний вхід, званий входом вибірки кристала (CS), керований сигналом . Зазвичай виходи DC і вхід CS є інверсними. Якщо =1 то на всіх виходах DC встановлюються одиничні рівні. Якщо = 0, то на виході, відповідному вхідний комбінації встановлюється рівень =0, а на всіх інших виходах - поодинокі рівні. Таким чином, таблиця істинності для реального DC буде мати вигляд (табл. 12.2). З цієї таблиці формується наступна система функцій: ……
Рис. 12.1. Реалізація схем з дублюванням виходу вентиля (а) і дублюванням вентиля (б)
Отримана система функцій є основою для синтезу схеми DC (рис. 12.2 а), умовне позначення якого наведено на рис. (12.2 б). На рис. 12.2 а всі вхідні провідники пронумеровані і зведені в загальну шину. Такий підхід дозволяє спрощувати схеми, тому що замість найменувань змінних пишуться номери відповідних провідників, що робить зображення схеми менш громіздким. Таблиця 12.1 Таблиця 12.2
Рис. 12.2. Схема (а) і умовне позначення (б) трьохвходового дешифратора з входом вибірки 2. Шифратори. Шифратори випускаються пріоритетними і не пріоритетними. У пріоритетного шифратора входи мають різний пріоритет. Збуджений вхід з більшим пріоритетом придушує дію раніше збудженого і встановлює на виходах код, який відповідає його значенню. Таблиця 12.3
Шифратор (кодер) перетворює одиничний сигнал на одному із входів в n-розрядний двійковий код. Шифратор розв’язує задачу, обернену дешифратору: зокрема, на його виходах встановлюється двійковий код, що відповідає десятковому номеру збужденого інформаційного входу (таблиця 12.3). При побудові шифратора для одержання на виході натурального двійкового коду враховують, що одиницю в молодшому розряді такого коду мають непарні десяткові цифри 1, 3, 5, 7,…, тобто на виході молодшого розряду повинна бути 1, якщо вона є на вході №1 або на вході №З і т.д. Тому входи під вказаними номерами через елемент АБО з’єднуються з виходом молодшого розряду. Одиницю в другому розряді двійкового коду мають десяткові цифри 2, 3, 6, 7,...; входи з цими номерами через елемент АБО повинні підключатися до виходу шифратора, на якому встановлюється другий розряд коду. Аналогічно, входи 4, 5, 6, 7,... через елемент АБО повинні бути з’єднані з виходом, на якому встановлюється третій розряд, тому що їхні коди мають в цьому розряді одиницю, і т.д. Застосування шифраторів Найбільше застосування він знаходить у пристроях введення інформації (пультах управління) для перетворення десяткових чисел в двійкову систему числення. Припустимо, на пульті десять клавіш з гравіюванням від 0 до 9. При натисненні будь-якої із них на вхід шифратора подається одиничний сигнал (Х0,..., Х9). На виході шифратора повинен з’явитися двійковий код (Y0, ..., Y3) цього десяткового числа. Шифратор може бути організований не тільки для представлення (кодування) десяткового числа двійковим кодом, але і для видачі певного коду (його значення заздалегідь вибирається), наприклад, при натисненні клавіші з відповідним символом З появою даного коду система сповіщається про те, що натиснено певну клавішу клавіатури. Шифратори застосовуються в пристроях, що перетворюють один вид коду в іншій. При цьому спочатку дешифрується комбінація вихідного коду, у результаті чого на відповідному виході дешифратора з’являється логічна 1 . Це відображення вхідного коду, значення якого визначено номером збудженого виходу дешифратора, подається на шифратор, організований з таким чином, щоб кожний вхідний код викликав появу заданого вихідного коду. Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|