МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||||||||||
Екологічні закони.2.1.Яка суть екологічних законів, відкритих В.І. Вернадським? Закон фізико-хімічної єдності живої речовини ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Закон біогенної міграції атомів ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Закон константності: ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Закон максимуму біогенної енергії (Вернадський-Бауер): ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 2.2. За якими принципами функціонує біосфера (за Д. Чірасом)? ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
*2.3.Наведіть приклади з повсякденного життя, які ілюструють закони Б. Коммонера: «Усе пов’язано з усім» ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ «Природа знає краще» ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ «Ніщо не дається даром»» _________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ «Усе повинно кудись діватися» ____________________________________________________________________________________________________________________________________ __________________________________________________________________ __________________________________________________________________ *2.4. Визначити головні аспекти нової екологічної філософії у порівнянні із старою. ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Висновок: визначити обов’язки людини у стратегії збереження людства, життя на планеті ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Мета: 1. Ознайомитися з основними етапами еволюції біосфери. З’ясувати сутність кожної фази еволюції. 2. Дати аналіз антропогенного впливу на розвиток біосфери. 3. Визначити поняття ноосфери та можливість її створення. Завдання: - Опрацювати матеріал підручника [1] 57-70,101-110; [2] 42-47, 59-69,79-80,104-108 - Дати письмові відповіді на питання за кожним пунктом. I. Походження і еволюція біосфери. 1.1. Заповнити таблицю:
ІІ. Функціонування біосфери 2.1.Визначте ланцюг перетворення енергії в біосфері. ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 2.2.*Який зв’язок між еволюцією біосфери та екологічною ентропією? (стор.67) __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ *2.3. Узагальнити наслідки впливу людини на кругообіг речовин в біосфері: ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
/ Вплив виробничої діяльності людини на природне середовище. Посилення ролі антропогенного фактора в еволюції природи./ IIІ. Ноосфера
3.1. Яка суть та висновки проекту «Біосфера-2» _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 3.2. Визначте поняття “ноосфера” за В.І. Вернадським: ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
* Висновок:проаналізуйте можливості створення “ноосфери”. ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Самостійна робота 4: Поняття про екосистему. Біогеоценоз
Мета: 1. Ознайомитися із структурою і функціонуванням екосистем. 2. Розкрити значення біогеоценозу як елементарної екосистеми біосфери. 3. Визначити вплив антропогенного фактору на функціонування екосистем. Завдання: Для досягнення мети Ви повинні: - опрацювати матеріал підручника [1] стор. 80-99; [2] стор. 81-99 - дати письмові відповіді на питання за кожним пунктом.
I. Поняття про екосистему. 1.1.Що таке екосистема та які її функції? ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 1.2. Наведіть приклади екосистем: ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ 1.3. Як здійснюється саморегуляція екосистем? ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||
|