Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Екологічні закони.

2.1.Яка суть екологічних законів, відкритих В.І. Вернадським?

Закон фізико-хімічної єдності живої речовини

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Закон біогенної міграції атомів

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Закон константності:

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Закон максимуму біогенної енергії (Вернадський-Бауер):

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2.2. За якими принципами функціонує біосфера (за Д. Чірасом)?

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

*2.3.Наведіть приклади з повсякденного життя, які ілюструють закони Б. Коммонера:

«Усе пов’язано з усім»

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

«Природа знає краще»

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

«Ніщо не дається даром»»

_________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

«Усе повинно кудись діватися»

____________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________ __________________________________________________________________

*2.4. Визначити головні аспекти нової екологічної філософії у порівнянні із старою.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Висновок: визначити обов’язки людини у стратегії збереження людства, життя на планеті

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Самостійна робота 3. Еволюція біосфери. Ноосфера

Мета:

1. Ознайомитися з основними етапами еволюції біосфери. З’ясувати сутність кожної фази еволюції.

2. Дати аналіз антропогенного впливу на розвиток біосфери.

3. Визначити поняття ноосфери та можливість її створення.

Завдання:

- Опрацювати матеріал підручника [1] 57-70,101-110;

[2] 42-47, 59-69,79-80,104-108

- Дати письмові відповіді на питання за кожним пунктом.

I. Походження і еволюція біосфери.

1.1. Заповнити таблицю:

№ п/п Фаза еволюції Характерні риси
I Формування ранньої земної кори.    
II Предбіологічна еволюція.    
III Формування давньої біосфери.    
IV Виникнення сучасної біосфери.      

ІІ. Функціонування біосфери

2.1.Визначте ланцюг перетворення енергії в біосфері.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

2.2.*Який зв’язок між еволюцією біосфери та екологічною ентропією? (стор.67)

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

*2.3. Узагальнити наслідки впливу людини на кругообіг речовин в біосфері:

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

/ Вплив виробничої діяльності людини на природне середовище. Посилення ролі антропогенного фактора в еволюції природи./

IIІ. Ноосфера

 

3.1. Яка суть та висновки проекту «Біосфера-2»

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3.2. Визначте поняття “ноосфера” за В.І. Вернадським:

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

* Висновок:проаналізуйте можливості створення “ноосфери”.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Самостійна робота 4: Поняття про екосистему. Біогеоценоз

 

Мета:

1. Ознайомитися із структурою і функціонуванням екосистем.

2. Розкрити значення біогеоценозу як елементарної екосистеми біосфери.

3. Визначити вплив антропогенного фактору на функціонування екосистем.

Завдання: Для досягнення мети Ви повинні:

- опрацювати матеріал підручника [1] стор. 80-99;

[2] стор. 81-99

- дати письмові відповіді на питання за кожним пунктом.

 

I. Поняття про екосистему.

1.1.Що таке екосистема та які її функції?

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

1.2. Наведіть приклади екосистем:

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

1.3. Як здійснюється саморегуляція екосистем?

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


Читайте також:

  1. А) Грошовий обіг. Закони.
  2. Агроекологічні проблеми розвитку і шляхи їх розв'язання
  3. Антропогенний вплив на природне середовище та сучасні екологічні проблеми
  4. Антропогенний вплив на природне середовище та сучасні екологічні проблеми
  5. Антропогенні екологічні катастрофи
  6. В процесі читання виділіть маркером або підкресліть найважливіші, на вашу думку, екологічні закони.
  7. В) економічні категорії і закони.
  8. Газові закони. Суміш газів.
  9. Гіпотези, які не відхиляються в експерименті, перетворюються на компоненти теоретичного знання про реальність: факти, закономір­ності, закони.
  10. Глобальна екологія вивчає біосферу Землі в цілому, її структуру і функції, глобальні екологічні процеси і проблеми.
  11. Глобальні екологічні проблеми сучасності
  12. Грошовий обіг і його закони.




Переглядів: 872

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Самостійна робота 1. Сучасна екологічна криза. | II.Біогеоценоз – елементарна одиниця біосфери.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.