Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Реакція пацієнта на майбутню втрату життя

За даними дослідження, пацієнт, коли дізнався, що він безна­дійно хворий, а медицина безсила і він помре, переживає різні психологічні реакції, які можна розділити на п'ять послідовних стадій:

I стадія — стадія «заперечення» («ні, не я», «це не рак», «не може бути! це помилка!»);

II стадія — «заперечення» + «протест» («чому я?», «не може бути!», «цепомилка!»);

III стадія — «прохання про відстрочення» («ще не зараз», «ще трохи»);

IV стадія — «депресія» («так, це зі мною, я помру», «немає ви­ходу, все кінчено»);

V стадія — «прийняття факту смерті» («хай буде», «нікуди не подінешся, доля»). Для деяких пацієнтів і їхніх близьких І стадія є шоковою як неспецифічна реакція на сильний подразник, а II стадія — «заперечення» + «протест» — може поєднуватися з агресією, яка переважає, приводячи до пошуків причини («хто винен?», «його згубили», «отруїли», «опромінили», «оглянули й вчасно не визначили хворобу!»).

Емоційно-психологічне перебування пацієнта на V стадії зазнає принципових змін. Людина готує себе до смерті, приймає її ЯК факт. "У цій стадії йде інтенсивна духовна робота: покаяння, заглиблення в себе, оцінка свого життя й тієї міри добра і зла, якою можна його оцінити. «Я ніби знову відкрив життя, в тому числі і самого себе», — говорять багато пацієнтів. Необхідно пам'ятати, що психологічна реакція людини, її близьких на втра­ту, смерть і горе має захисний характер та вимагає доброзичливої й кваліфікованої допомоги.

Загальні принципи психотерапевтичної підтримки хворих (А.В. Гнезділов, 1995): у стадії «заперечення» не заважати хворо­му, «міст» до людини повинен будуватися від нього, а не від ліка­ря; у стадії «агресії» доцільно дати хворому можливість «вигово­ритися», у депресивній стадії необхідно розділити з ним пережи­вання; у стадії «прийняття» необхідно підтримати пацієнта, тут важливо дати хворому можливість і час пройти цю стадію в хоспісі або вдома у присутності працівників хоспісної служби.

Дослідження якості життя в паліативній медицині

Якість життя як критерій оцінки ефективності надання паліативної допомоги. Якість життя є основним критерієм оцін­ки ефективності всієї системи медико-психо-соціальної допомоги в паліативній медицині. З тієї причини, що паліативні хворі в більшості належать до найскладнішої в етичному аспекті катего­рії пацієнтів, то клінічні дослідження якості життя з їхньою учас­тю мають свою специфіку. Ця специфіка проявляється, перш за все,, в тому, що в міру посилення процесу обмеження фізичних і фізіологічних можливостей та параметрів організму пацієнта під­вищується значення психосоціальних і духовних критеріїв якос­ті життя.

Таким чином, оцінка якості життя в паліативній медицині має свою динамічну особливість, залежно від стану й стадії термінальності пацієнта. Водночас для оцінки ефективності паліатив­ного лікування можуть використовуватися і стандартні підходи.

Таким чином, головне завдання оцінки якості життя в клініч­них дослідженнях паліативних хворих — це визначення найоптимальнішої стратегії їхнього ведення.


Читайте також:

  1. I. До первісного життя
  2. II. Злочини проти життя та здоров'я особи
  3. V здатність до встановлення та підтримки гарних особистих стосунків і веденню етичного способу життя.
  4. V Ідентифікація, раціоналізація, проекція, інтроекція, агресія, зворотна реакція та їх комплекси.
  5. VI Реакція вуглеводневого адикалу
  6. VІ – харчова реакція (пиття).
  7. А — позитивна умовна реакція натискання на клавішу, В — бурхлива емоційно-рухова реакція за відсутності харчового підкріплення сигналу.
  8. А. 5-7 день життя.
  9. Авілум – “син чоловіка” – повноправна людина, охороні його життя, здоров’я, захисту його майнових інтересів присвячена значна частина законника.
  10. Австрії: мистецтво повсякденного життя.
  11. Адаптації до паразитичного способу життя
  12. Алгоритм здійснення фармацевтичної опіки пацієнта з печією при виборі безрецептурного препарата для симптоматичного лікування цього симптому поданий на мал. 19.




Переглядів: 1055

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Особливості надання реанімаційної допомоги в стаціонарі | Якість життя в клінічній практиці

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.025 сек.