Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Види форм державного управління.

Різноманітність форм державного управління, помітні відмінності в характері, юридичній силі, ролі в управлінському процесі роблять актуальною проблему їх класифікації. Треба зазначити, що до нині адміністративно-правова наука не має загальновизнаної класифікації форм управлінської діяльності.

Найбільш поширеними є дві класифікації:

· за значенням наслідків, які виникають у результаті використання тієї чи іншої форми (наявності правового ефекту);

· за ступенем правової регламентації процесу їх застосування.

За значенням наслідків, які виникають у результаті використання форм виділяють:

а) правові форми державного управління;

б) не правові форми державного управління.

До правових належать форми, використання яких спричиняє виникнення юридичного ефекту. Зокрема, видання юридичних актів, застосування примусових заходів тощо. Такі форми виступають як юридичні факти і можуть формувати адміністративно-правові відносини.
До не правових належать форми, які безпосередньо юридичного значення не мають і не спричиняють виникнення адміністративно-правових відносин. Такі форми або передують правовим (проведення ревізії за результатами якої видається юридичний акт), або настають за ними (нарада з приводу реалізації юридичного акта).

За ступенем правової регламентації процесу використання виділяють такі форми державного управління:

1. Встановлення норм права (видання нормативних актів управління, адміністративна правотворчість).

2. Застосування норм права (видання ненормативних актів управління, індивідуальних актів управління, актів застосування норм права).

3. Укладання адміністративних договорів.

4. Здійснення реєстраційних та інших юридично значущих дій.

5. Здійснення організаційних дій.

6. Виконання матеріально-технічних операцій.

Зупинимося на змісті перелічених форм.

Встановлення норм права (видання нормативних актів управління, адміністративна правотворчість). Основним призначенням цієї форми управлінської діяльності є виконання наказів, законів, а також інших державно-владних приписів, для реалізації яких потрібні додаткові положення нормативного характеру.

Як правило, повноваження органів державного управління з встановлення загальнообов'язкових адміністративно-правових приписів (норм права), тобто повноваження щодо самостійності (на основі законів і на виконання законів) правотворчості, закріплюються у відповідних нормативних документах.

Застосування норм права (видання нормативних актів управління, актів застосування норм права, адміністративне розпорядництво) – основна форма управлінської діяльності. Саме за допомогою юридичних актів індивідуального характеру правові норми застосовуються до конкретних обставин управлінського життя. Такі акти містять точно визначені та персоніфіковані юридично-владні приписи.

Укладання адміністративних договорів. Адміністративний договір є своєрідною формою державного управління. Йому притаманні наступні риси:

· це угода, що виникає у сфері державного управління в зв’язку і з приводу реалізації органом державного управління повноважень виконавчо-розпорядчого характеру;

· підставою виникнення цих угод є адміністративний акт – владний вольовий припис;

· він завжди конкретизує норму адміністративного права чи акт правозастосовної діяльності органу управління;

· адміністративний договір має організуючий характер.

Відтак, адміністративний договір – це визначена актами адміністративного права угода сторін, одна з яких є носієм державно-владних повноважень стосовно інших.

Здійснення реєстраційних та інших юридично значущих дій. До таких форм слід віднести різні реєстраційні дії (реєстрація і облік транспортних засобів, реєстрація винаходів і відкриттів, суб’єктів підприємницької діяльності, нормативних актів тощо).

Здійснення організаційних дій – це повсякденні та різноманітні прояви управлінської дисципліни, які безпосередньо не спричиняють юридичних наслідків, які здійснюються для забезпечення чіткої й ефективної роботи відповідних систем управління. До них слід віднести різні інструктажі, наради, семінари, збори, конференції, надання практичної допомоги, розповсюдження позитивного досвіду, проведення контрольних заходів, вивчення громадської думки тощо.

Виконання матеріально-технічних операцій має допоміжний характер. З їх допомогою обслуговується процес управління та інші форми управлінської діяльності, спрямовані на створення нормальних умов для здійснення адміністративних функцій. До них належать дії з підготовки матеріалів для проведення організаційних заходів, видання юридичних актів, діловодство, складання довідок, звітів, оформлення документів тощо.

 


Читайте також:

  1. Автоматизована система ведення державного земельного кадастру
  2. Адаптивні організаційні структури управління.
  3. Адміністративне право і державне управління.
  4. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.
  5. Аналіз організаційних структур управління.
  6. Апарат державного управління як система органів виконавчої влади.
  7. Аргументи на користь і проти державного регулювання аграрної сфери
  8. Базові (головні, стратегічні) психологічні проблеми управління.
  9. Бюджетне повноваження Державного казначейства України.
  10. Бюджетні кредити, надані за рахунок загального фонду державного бюджету
  11. Бюрократичні організаційні структури управління.
  12. Варіанти управління матеріальними потоками в рамках внутрішньовиробничих логістичних систем: штовхаюча система і тягнуча система управління.




Переглядів: 2046

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Поняття та властивості правових актів державного управління.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.