Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Практичне заняття 10.

Тема заняття.Застосування інтеграла до доведення нерівностей.

Теоретичний матеріал.

Сформулюємо теорему про середнє значення та наслідок з неї, який використовується під час доведення нерівностей.

Теорема.Якщо функції і неперервні на відрізку і функція не змінює знак на цьому відрізку, то , де - деяка точка на проміжку .

Наслідок. ,де - найменше і найбільше значення функції на проміжку .

Зокрема, якщо , то:

.

Якщо функції і строго монотонні на відрізку, то будемо мати строгі подвійні нерівності.

Розглянемо приклади застосування наслідку з теореми про середнє до доведення подвійних нерівностей.

Приклад 1.Доведіть нерівність

, якщо .

Вказівка. Розгляньте інтеграл .

Розв’язання. Підінтегральна функція спадає на довільному проміжку , якщо . Тому найменше значення цієї функції на даному проміжку , а найбільше значення .

Застосовуючи наслідок з теореми про середнє, одержуємо:

.

Обчислимо інтеграл, застосовуючи формулу Ньютона-Лейбніца.

.

Отже, .

Приклад 2.Доведіть нерівність .

Доведення.

Функція монотонно зростає на відрізку , оскільки .

Тому, , .

За наслідком з теореми про середнє маємо:

, отже, маємо нерівність , яку слід було довести.


Читайте також:

  1. II. Основна частина ЗАНЯТТЯ
  2. III. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  3. IV ПІДСУМОК ЗАНЯТТЯ.
  4. IV ПІДСУМОК ЗАНЯТТЯ.
  5. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  6. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  7. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  8. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  9. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  10. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  11. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ
  12. IV. Підсумок ЗАНЯТТЯ




Переглядів: 378

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ | ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.