1) Ознайомтесь з теоретичним матеріалом та розв’язаними прикладами 1 і 2.
2) Застосуйте наслідок з теореми про середнє до доведення нерівності:
.
Вказівка. Розгляньте інтеграл .
Оформіть доведення в зошиті для самостійної роботи. Максимальний бал за самостійну роботу з цього практичного – 2 бали.
Комплекс завдань самостійної роботи з ПРМЗ по ЗМ1 ”Застосування похідної та інтеграла до розв’язування задач елементарної математики”
Доведіть тотожність, використовуючи похідну:
1) ;
2) ;
3) ;
4) ;
5)
6) Розкладіть на множники вираз .
7) Спростіть вираз ;
Доведіть нерівність:
8) для всіх .
9) для всіх .
10) Доведіть, що при , .
11) Доведіть, що для всіх .
12) Яке з чисел більше чи ?
Розв’яжіть рівняння:
13) ;
14) ;
15) ;
16) ;
17) ;
18) .
19) Розв’яжіть нерівність .
20) Обчисліть суму:
а) ;
б) .
21) Підприємство виробляє протягом інтервалу часу задану величину певних об’єктів (речей). При цьому воно повинно платити податок (грн.). Середні єдині загальноприйняті податки . Скільки об’єктів повинно виробити підприємство, щоб платити мінімальний середній єдиний податок?
22) Проектують зрошувальний канал з поперечним перерізом (рис.1). Якими повинні бути розміри перерізу, щоб для облицювання стінок і дна пішла найменша кількість матеріалу? Яку найменшу кількість матеріалу потрібно використати для облицювання каналу?
23) Рятувальний буй, який має форму подвійного конуса, конструюють з допомогою двох кругових секторів радіуса 3 дм металевої площини (рис. 2). Якими повинні бути радіус r основи конуса і його висота h, щоб об'єм буя був найбільшим?
24) У даний конус вписати циліндр з найбільшою бічною поверхнею.
Рис.1 Рис.2
24) Доведіть нерівність, використовуючи наслідок теореми про середнє значення .
Вказівка. Розгляньте інтеграл .
Доведіть нерівність, використовуючи наслідок теореми про середнє значення.