МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Загальна характеристика первісної епохи та її періодизація.
Первісна історія суспільства, його культура мають узагальнюючий характер. Поєднуючи в одне ціле усе первісне суспільство, культура виступає як загальнолюдський здобуток, а вся людська спільність – як носій цієї культури. Важливим джерелом для вивчення культури первісного суспільства є археологічні, етнографічні та антропологічні матеріали, а також фольклорні пам’ятки, здобутки лінгвістики, геології, палеоботаніки. Саме на їх основі розроблено періодизацію первісного суспільства, його культури. У науці затвердилась точка зору, згідно з якою археологічна періодизація узгоджується із загально-історичною, а саме: кам’яний вік відповідає первісному ладові, бронзовий – виникненню найдавніших держав, ранній залізний – державам вторинного типу. Зрозуміло, що кожний період у розвитку людської культури має притаманні йому властивості. Так, для першого періоду первіснообщинного ладу, який умовно називають дикунством, є характерним поступове виділення людини з тваринного світу, привласнення готових продуктів природи, створення найпростіших знарядь праці, добування вогню та виникнення зачатків виробничих відносин. Першою формою суспільно-економічних відносин було первісне людське стадо. В межах його відбувалося становлення суспільної людини. Другий період – родовий лад, або варварство, був часом повного утвердження системи виробничих відносин первісного суспільства. За родового ладу основним осередком суспільства був рід, що об’єднував групу людей, зв’язаних кровним родством. У цей період виникає скотарство і землеробство. Для нижньої фази варварства характерне запровадження гончарства. Середня фаза варварства почалася з одомашнення тварин (у східній півкулі) та із догляду за рослинами та використання у будівництві неопаленої цегли та каменю (у західній півкулі). Вища фаза варварства веде свій початок від обробки заліза. Більшість дослідників в основу періодизації кладуть розвиток форм суспільної організації первісних людей. Професор С.П.Толстой, наприклад, запропонував розділити первісне суспільство на первісне стадо, первісну общину (материнський рід) та військову демократію. Всі дослідники сходяться на тому, що для первіснообщинного ладу є більш-менш характерним послідовний колективізм у виробництві та споживанні, спільна власність і зрівнювальний розподіл.
Читайте також:
|
||||||||
|