Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Залежність результату множення і ділення від зміни одного з компонентів при сталому іншому.

Залежність результату множення і ділення від зміни одного з компонентів при сталому іншому дещо інша, ніж для дій додавання і віднімання. Збільшення чи зменшення компонента виконується не на кілька одиниць, а у кілька разів. при цьому маємо прямо пропорційну чи обернено пропорційну залежність, яка встановлюється методом часткової індукції при спостереженні змін у таблицях.

 

Множник
Множник
Добуток

Правило 1. Якщо один із множників збільшити у кілька разів, то у стільки ж само разів збільшиться і добуток. Якщо один із множників зменшити у кілька разів, то у стільки ж само разів зменшиться і добуток.

Таким же самим способом встановлюються залежності результату дії ділення від зміни діленого чи дільника у кілька разів.

Правило 2. Якщо ділене збільшити (зменшити) у кілька разів, то і частка збільшиться (зменшиться) у стільки ж само разів.

Правило 3. Якщо дільник збільшити у кілька разів, то частка зменшиться у стільки ж само разів. Якщо дільник зменшити у кілька разів, то частка збільшиться у стільки ж само разів.

Ці залежності використовуються при розв’язуванні задач, в яких розглядаються три величини з пропорційною залежністю між цими величинами (швидкість, час, відстань) і які не можуть бути розв’язані способом зведення до одиниці. Це може бути, наприклад така задача: «За 3 години велосипедист проїхав 40км. Яку відстань проїде велосипедист за 6 годин, якщо їхатиме з тією ж самою швидкістю?"

3 год – 40 км

6 год - ? км

Знайти швидкість велосипедиста в даному випадку неможливо, тому розв’язати задачу методом зведення до одиниці не можемо. За правилом знаходження відстані маємо v · t = s. Відстань – це добуток швидкості, яка є незмінною, на час, що змінюється. У скільки разів збільшиться (зменшиться) час руху, у стільки ж само разів збільшиться (зменшиться) пройдена відстань. Якщо ми знайдемо у скільки разів більше часу був у дорозі велосипедист, то тим самим ми дізнаємося у скільки разів більшу відстань він проїхав. Звідси і випливає спосіб розв’язування наведеної вище задачі.

Розв’язання:

1) У скільки разів більше часу буде рухатись велосипедист?

6 : 3 = 2 (рази).

2) Скільки кілометрів проїде велосипедист за 6 годин?

40 · 2 = 80 (км).

Відповідь: за 6 годин велосипедист проїде 80 км.

 

Лекція 9. Методика вивчення позатабличного усного множення і ділення в межах мільйона

Витяг з програми

Зміст навчального матеріалу Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
Арифметичні дії з числами на основі нумерації Множення і ділення круглого числа на одноцифрове число (40 ∙ 2, 400 ∙ 2, 40 : 2, 400 : 2, 120 : 2). Ділення круглого числа на кругле (40 : 20, 400 : 200). Множення одноцифрового числа на кругле, ділення на кругле число способом послідовного множення та ділення виконує множення і ділення круглого числа на одноцифрове; виконує множення одноцифрового числа на кругле та ділення на кругле число різними способами  
Усні (позатабличні) прийоми множення і ділення Ділення з остачею. Властивість остачі. Перевірка ділення з остачею.   Розподільний закон множення відносно додавання. Множення двоцифрового, трицифрового числа на одноцифрове (24 ∙ 3, 240 ∙ 3, 242 ∙ 3). Множення одноцифрового числа на двоцифрове і трицифрове (3 ∙ 24, 3 ∙ 240, 3 ∙ 242).   Правило ділення суми на число. Ділення двоцифрового, трицифрового числа на одноцифрове (39 : 3, 42 : 3, 112 : 7). Ділення круглого числа на кругле (420 : 20). Ділення круглого числа на кругле способом добору (90 : 30, 800 : 200, 180 : 60). Ділення на двоцифрове число способом добору (51 : 17). Ділення на двоцифрове число способом послідовного ділення (64 : 16). Прийоми раціональних обчислень. розуміє суть ділення з остачею, застосовує алгоритм ділення з остачею; розуміє, що остача повинна бути меншою за дільник, перевіряє правильність виконання ділення з остачею застосовує правило множення суми на число у випадку множення двоцифрового або трицифрового числа на одноцифрове; застосовує в обчисленнях правило множення числа на суму або переставний закон множення; виконує множення двоцифрового або трицифрового числа на одноцифрове, одноцифрового числа на двоцифрове та трицифрове;   застосовує правило ділення суми на число у випадку ділення двоцифрового, трицифрового числа на одноцифрове; застосовує способи ділення круглого числа на кругле; застосовує в обчисленнях способи ділення на двоцифрове число; знаходить значення числового виразу різними способами; знаходить раціональні способи обчислень; володіє обчислювальними навичками позатабличного множення і ділення; застосовує різні способи перевірки правильності одержаного результату

 


Читайте також:

  1. I. Органи і системи, що забезпечують функцію виділення
  2. II. Множення круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа.
  3. III. За виділенням або поглинанням енергії
  4. IV Етап: Вибір стратегії керування виявленими ризиками й виділення пріоритетних напрямків роботи
  5. IV. Критерій питомої потенціальної енергії деформації формозміни
  6. VI етап. Аналіз варіантів зміни цін конкурентами.
  7. VII. Філо- та онтогенез органів виділення
  8. А також для вегетативного розмноження.
  9. А. Без зміни хазяїна та ендогенної агломерації
  10. А. Без зміни хазяїна та ендогенної агломерації
  11. Автокореляція залишків – це залежність між послідовними значеннями стохастичної складової моделі.
  12. Адаптаційні зміни в кістковій системі спортсменів




Переглядів: 3313

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Прийоми закріплення таблиць множення і ділення | Усне множення і ділення в межах ста і тисячі

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.