Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Усне множення і ділення в межах ста і тисячі

а) Арифметичні дії з числами на основі нумерації

Множення і ділення круглого числа на одноцифрове число, зводиться до табличного: 40 ∙ 2= 4дес. · 2 = 8 дес. = 80, 400 ∙ 2 = 4сот. ∙ 2 = 8 сот. = 800, 40 : 2 = 4 дес. : 2 = 2 дес. = 20, 400 : 2 = 4 сот. : 2 = 2сот. = 200, 120 : 2 = 12 дес. : 2 = 6 дес. = 60.

Ділення круглого числа на кругле, зводиться до табличного: 40 : 20 = 4 дес. : : 2 дес. = 2; 400 : 200 = 4 сот. : 2 сот. = 2.

Множення одноцифрового числа на кругле, ділення на кругле число способом послідовного множення та ділення

Способи послідовного множення і ділення ґрунтуються на правилах множення числа на добуток та ділення числа на добуток та на правилах множення і ділення числа на 10, 100. Ще в процесі вивчення розрядних чисел встановлюється особливість: дописування одного нуля справа збільшує число в 10 разів, відкидання одного нуля справа зменшує число в 10 разів; дописування двох нулів справа збільшує число в 100 разів, відкидання двох нулів справа зменшує число в 100 разів. Звідси випливають і відповідні правила множення числа на 10 і 100 та ділення числа, що закінчується нулями, на 10 і 100. П р а в и л о м н о ж е н н я ч и с л а н а д о б у т о к: Щоб помножити число на добуток, можна це число спочатку помножити на один з множників, одержаний результат помножити на другий з множників. 5 ∙ (2 ∙ 9) = (5 ∙ 2) ∙ 9 = 10 ∙ 9 = 90.

При множенні одноцифрового числа на кругле, кругле число представляють у вигляді добутку одноцифрового числа на 10 чи 10, а далі використовують наведене вище правило. 6 · 70 = 6 · (7 · 10) = (6 · 7) · 10 = 42 · 10 = 420. Множення одноцифрового числа на кругле фактично звелося до табличного множення і дописування відповідної кількості нулів.

П р а в и л о д і л е н н я ч и с л а н а д о б у т о к: Щоб поділити число на добуток, можна це число поділити на один з множників, одержаний результат поділити на другий множник.

36 : (2 · 9) = (36 : 9) : 2 = 4 : 2 = 2.

При ділені на кругле число працюємо за такою ж самою схемою, як і при множенні.

540 : 90 = 540 : (9 · 10) = (540 : 10) : 9 = 54 : 9 = 6. у цьому випадку поза табличне ділення також звелося до табличного: спочатку у числі 540 відкинули один нуль(стільки, як є у дільнику), а далі виконали табличне ділення.

б) Множення і ділення з числами 0, 1, 10, 100

Якщо виходити з означення дії множення, то добутки а · 0 і а · 1 не мають змісту, оскільки нема суми, в якій було б 0 чи 1 доданок. Правила множення числа на 1 і на 0, встановлюються так, щоб був справедливий переставний закон множення.

а · 0 = 0 · а = 0 + 0 + … + 0 = 0а · 1 = 1 · а = 1 + 1 + …. + 1 = а.

Останнє правило та зв'язок між множенням і діленням дають встановити ще такі правила: а : 1 = а, а : а = 1, на нуль ділити не можна!

Правила множення і ділення на 10 і 100 у теперішніх діючих підручниках для третього класу виводяться так:

10 · 3 = 1 дес. · 3 = 3 дес. = 30. 3 · 10 = 10 · 3 = 30.

100 · 5 = 1 сот. · 5 = 5 сот. = 500 5 · 100 = 100 · 5 = 500

в) Усне поз табличне множення

Розподільний закон множення відносно додавання. Вивчається як правило множення суми на число або числа на суму. Вводиться таким способом. Спочатку різними способами розв’язується задача:

Дівчинка складала букети. Для кожного букета вона брала 3 білі і дві червоні квітки. Скільки всього квіток у 7 букетах?

Розв’язання

1-ий спосіб 2-ий спосіб

(3 + 2) · 7 = 35 (к.) 3 · 7 + 2 · 7 = 35 (к.)

Відповідь: 35 квіток Відповідь: 35 квіток

Крок перший: Встановлюється порядок виконання дій у виразі; дається пояснення до кожної дії;

Крок другий:

Бесіда

– Прочитайте вираз у першому способі розв’язання задачі (Суму чисел 3 і 2 помножити на 7);

– Як називається число 3? (Доданок), Число 2? (Доданок);

– А тепер дивимось на вираз, яким записане розв’язання задачі другим способом. Зачитайте першу дію (3 · 7). Отже перший доданок 3 помножили на число 7.

– Що зробили у другій дії? (другий доданок 2 помножили на 7);

– Що зробили з одержаними добутками (Додали);

– Який отримали результат (Такий же як і при множенні суми на число).

Після порівняння розв’язків задачі обома способами і опрацювання подібного завдання але уже з абстрактними виводиться правило:

Щоб помножити суму на число, можна помножити на це число кожний доданок і знайдені добутки додати.

Спочатку це правило використовується для прикладів виду (20 + 8) · 3 і (300 + 60) · 2.

На наступному уроці вивчається прийом множення двоцифрового числа на одноцифрове.

Множення двоцифрового, трицифрового числа на одноцифрове

24 · 3 = ?

24 = 20 + 4 20 · 3 = 60 4 · 3 = 12 60 + 12 = 72 24 · 3 = 72.

240 · 3 = ?

240 = 200 + 40 200 · 3 = 600 40 · 3 = 120 600 + 120 = 720 240 · 3 = 720.

24 · 3 = ?

242 = 200 + 40 + 2 200 · 3 = 600 40 · 3 = 120 2 · 3 = 6 600 + 120 + 6 = 726 242 · 3 = =726..

Множення одноцифрового числа на двоцифрове і трицифрове

При множенні одноцифрового числа на двоцифрове (трицифрове) можна використати переставну властивість і далі виконувати дію множення двоцифрового (трицифрового) числа на одноцифрове за правилом множення суми на число. А можна скористатися правилом множення числа на суму. У підручнику з математики для третього класу це правило дещо переформульоване для прикладу множення одноцифрового числа на двоцифрове:

При множенні одноцифрового числа на двоцифрове можна спочатку двоцифрове розкласти на десятки і одиниці, а потім одноцифрове число помножити окремо на десятки та одиниці і результати додати.

3 · 24 = ?

24 = 20 + 4 2 · 20 = 60 3 · 4 = 12 60 + 12 = 72. 3 · 24 = 72

За такою ж схемою виконується множення виду 3 ∙ 240, 3 ∙ 242.

г) Усне позатабличне ділення

Правило ділення суми на число.

Ознайомлення з правилом здійснюється в результаті розв’язування двома способами задачі:

18 синіх і 12 жовтих слив батько розділив порівну між трьома синами. Скільки слив одержав кожний син?

На відміну від розподільного закону для розв’язання цієї задачі подано план розв’язування для кожного з двох способів. Запишемо розв’язання кожним із цих способів у вигляді виразу

Розв’язання

1-ий спосіб 2-ий спосіб

(18 + 12) :3 = 10(с.). 18 : 3 + 12 : 3 = 10 (с.).

Відповідь: 10 слив. Відповідь: 10 слив.

Подальший аналіз цих двох способів розв’язання задачі проводиться за схемою, подібною до виведення правила множення суми на число. В результаті такого аналізу виводиться правило:

Щоб поділити суму на число, можна поділити на це число кожний з доданків і одержані результати додати.

Ділення двоцифрового, трицифрового числа на одноцифрове (39 : 3, 42 : 3, 112 : 7).

39 : 3 = ? 39 = 30 + 9 30 : 3 = 10 9 : 3 = 3 10 + 3 = 13 39 : 3 = 13

42 : 3 = ? 42 = 30 + 12 30 : 3 = 10 12 : 3 = 4 10 + 4 = 14 42 : 3 = 14

112 : 7 = ? 112 = 70 + 42 70 : 7 = 10 42 : 7 = 6 10 + 6 = 16 112 : 7 = = 16.

Ділення круглого числа на кругле

Ґрунтується на правилі ділення числа на добуток.

420 : 20 = 420 : (2 · 10) = (420 : 10) : 2 = 42 : 2 = 21. такий спосіб виконання дії ділення називається способом послідовного ділення. При способі ділення на кругле число спосіб послідовного ділення достатньо простий, оскільки ділення на 10 означає відкидання у діленому справа одного нуля. І фактично ділення виду 420 : 20 зводиться до ділення виду 42 : 2.

Ділення круглого числа на кругле способом добору

При вивченні цього прийому ділення пригадуємо як дію ділення можна перевірити за допомогою дії множення (частку множимо на дільник). При виконанні ділення виду 90 : 30 частку підбираємо, підібране число множимо на дільник. Якщо отримаємо ділене, то число частки підібране правильно, якщо ділене не отримаємо, то беремо інше число і процедуру перевірки повторюємо.

90 : 30 = 2 2 · 30 = 60, число 2 не підходить.

90 : 30 = 3 3 · 30 = 90. число 3 підходить.

Ділення на двоцифрове число способом добору виду 51 : 17 здійснюється за такою ж самою схемою.

Ділення на двоцифрове число способом послідовного ділення виду 64 : 16 проводиться так: число 16 представляємо у вигляді добутку двох множників. Один з цих множників повинен бути таким, щоб ділення числа 64 на нього було табличним. А далі застосовуємо правило ділення числа на добуток.

64 : 16 = 64 : (8 · 2) = (64 : 8) : 2 = 8 : 2 = 4.


Читайте також:

  1. I. Органи і системи, що забезпечують функцію виділення
  2. II. Множення круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа.
  3. III. За виділенням або поглинанням енергії
  4. IV Етап: Вибір стратегії керування виявленими ризиками й виділення пріоритетних напрямків роботи
  5. V Суттю Я-концепції стає самоактуалізація в межах моральних правил і більше значимих особистісних цінностей.
  6. VII. Філо- та онтогенез органів виділення
  7. А також для вегетативного розмноження.
  8. Аксіоми додавання і множення
  9. АЛЬТЕРНАТИВНІ ПІДХОДИ ДО ВИДІЛЕННЯ МЕТОДІВ УПРАВЛІННЯ
  10. Антропогенез – процес виділення людини з тваринного святу, олюднення мавпи під впливом суспільної практики.
  11. Антропогенез – процес виділення людини з тваринного святу, олюднення мавпи під впливом суспільної практики.
  12. Асоціативний, або сполучний закон множення.




Переглядів: 3008

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Залежність результату множення і ділення від зміни одного з компонентів при сталому іншому. | Ділення з остачею

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.