Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ОЦІНЮВАННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ТОВАРУ НА ОСНОВІ ІНТЕГРАЛЬНОГО ПОКАЗНИКА КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ

Процедура оцінювання конкурентоспроможності товару вимагає уточнення суті показників, що її характеризують:

· одиничний показник конкурентоспроможності – окремі показники товару;

· комплексний (груповий) – сукупність одиничних показників (якості, економічних, маркетингових показників);

· інтегральний – загальний рівень конкурентоспроможності товару на основі сукупності комплексних (групових) показників.

Метод оцінювання конкурентоспроможності товару на основі інтегрального показника конкурентоспроможності враховує два аспекти, які впливають на вибір товару покупцем: корисний ефект, який отримує споживач, купуючи товар (якість та сервіс); витрати, пов’язані з придбанням та експлуатацією товару. Що більший корисний ефект і менші витрати, то привабливішим для споживача та конкурентоспоможнішим є товар. Таким чином, умовою конкурентоспроможності товару є максимізація питомого споживчого ефекту (питомого корисного ефекту).

Даний метод передбачає розрахунок інтегрального показника конкурентоспроможності, що характеризує питомий споживчий ефект.

Методикою оцінювання конкурентоспроможності товару передбачено наступні етапи:

1. Визначення цілей оцінювання конкурентоспроможності товару.

2. Збирання та аналіз даних про ринок, покупців, конкурентів.

3. Формування вимог до товару-еталону.

4. Визначення переліку параметрів, які підлягають оцінюванню.

5. Розрахунок одиничних параметричних індексів.

Визначення одиничних параметричних індексів за технічними характеристиками здійснюється за формулами:

А) Якщо параметр тим кращий, чим більше його значення:

, (1)

де – одиничний параметричний індекс;

– значення параметрів виробу;

- аналогічний параметр базового виробу, з яким проводиться порівняння еталона (або товару-конкурента).

Б) Якщо параметр тим краще, чим менше його значення, розрахунок здійснюється за оберненою формулою:

, (2)

Базовим товаром (з яким порівнюється товар фірми) може бути або товар фірми-конкурента (Рбаз = Рконк.), або еталон – гіпотетичний виріб, який задовольняє потреби споживачів на 100% (Рбаз = Р100.). при цьому значення одиничного параметричного індексу за таким параметром виробу має дорівнювати одиниці.

6. Розрахунок групових параметричних індексів.

Груповий параметричний індекс за нормативними параметрами розраховується як добуток частинних показників за кожним параметром:

, (3)

де - загальний показник конкурентоспроможності за нормативними параметрами;

- одиничний (частинний) показник за i-м параметром;

l – кількість нормативних параметрів, за якими здійснюється оцінка.

Якщо хоч один з частинних показників дорівнює «0», тобто не відповідає встановленим нормам, то товар є неконкурентоспроможним.

Значення групового параметричного індексу за технічними параметрами визначається з урахуванням вагомості (питомої ваги) кожного параметра:

, (4)

де - груповий параметричний індекс за технічними показниками (порівняно з еталоном);

- одиничний параметричний індекс i-го параметра;

- вагомість i-го параметричного індексу;

n – кількість технічних параметрів, за якими здійснюється оцінка конкурентоспроможності.

Груповий параметричний індекс може дорівнювати одиниці, бути більшим або меншим, ніж одиниця:

· - товар за технічними характеристиками аналогічний товару-конкуренту;

· > 1 - товар за технічними характеристиками вищий за товар конкурента;

· < 1 - товар за технічними характеристиками нижчий за товар конкурента.

Груповий параметричний індекс за економічними параметрами (за ціною споживача) розраховується за формулою:

(5)

де - груповий параметричний індекс за економічними показниками (порівняно з еталоном);

- одиничний параметричний індекс j-го параметра;

- вагомість j-го параметричного індексу;

m – кількість економічних параметрів, за якими здійснюється оцінка конкурентоспроможності.

Бажане значення < 1, оскільки що нижча ціна споживання, то вищий рівень конкурентоспроможності товару.

7. Розрахунок інтегрального показника конкурентоспроможності.

На основі групових параметричних індексів за нормативними, технічними та економічними показниками розраховують інтегральний показник конкурентоспроможності:

(6)

8. Підготовка висновків щодо підвищення рівня конкурентоспроможності товару.

Якщо > 1, товар вважають конкурентоспоможнішим, якщо < 1 – товар поступається конкурентному, якщо = 1 – перебуває з ним на одному рівні.

Якщо порівняння здійснюється відносно еталона, то конкурентоспоможнішим можна вважати товар, який відповідає вимогам споживачів на 100%, тобто = 1.

Якщо метою оцінювання конкурентоспроможності товару є прийняття рішення щодо виведення товару на ринок, то прогнозована оцінка конкурентоспроможності товару наступна:

При = 1,6 і більше – дуже перспективно;

1,40 – 1, 59 – перспективно;

1,20 – 1,39 – мало перспективно;

1,00 – 1,19 – неперспективно.

9. Розробка заходів щодо підвищення конкурентоспроможності товару та оцінювання витрат на їхню реалізацію.

Завдання 5.1:

Компанія «Ерсте» виводить на ринок нову модель пилососу Romeo. На ринку представлено дві конкурентні моделі - Uno та Momento. Аналіз інформації щодо характеристик моделей, а також результати оцінювання моделей за параметрами представлено у табл. 5.1. Параметри моделі пилососу Romeo представлені у табл. 5.2.

Використовуючи вхідні дані необхідно оцінити конкурентоспроможність пилососу Romeo порівняно з товарами-конкурентами за допомогою інтегрального показника конкурентоспроможності.

Таблиця 5.1

Характеристика моделей пилососів

Параметри Uno Momento Параметри «ідеального» пилососу Вагомість параметру, %
Очищення покриття, бали
Зручність у користуванні, бали
Номінальна потужність, Вт
Екологічність, бали
Маса, кг 8,5 8,0
Ємність, л 4,0 3,6
Ціна, грн 620,00 740,00 700,00 -

 

Таблиця 5.2

Параметри моделі пилососу Romeo

Параметри
8,0 3,2

 

Розв’язання:

1. Визначення переліку параметрів, які підлягають оцінюванню:

- технічні параметри:

q1 - _______________________

q2 - _______________________

q3 - _______________________

q4 - _______________________

q5 - _______________________

q6 - _______________________

- економічні параметри:

q7 - _______________________

2. Розрахувати одиничні параметричні індекси.

Результати розрахунків одиничних індексів для моделей Romeo, Uno та Momento занести до табл. 5.3.

 

 

3. Розрахувати групові параметричні індекси за технічними параметрами для моделей Romeo, Uno та Momento. Результати розрахунків занести до табл. 5.3.

 

 

4. Розрахувати індекси за економічними параметрами для моделей Romeo, Uno та Momento.

 

Висновок щодо конкурентоспроможності товару за економічним параметром:

 

Таблиця 5.3

Визначення зваженого параметричного індексу моделі Romeo

Параметри Ваговий індекс Romeo Uno Momento
Параметричний індекс, % Зважений параметричний індекс, % Параметричний індекс, % Зважений параметричний індекс, % Параметричний індекс, % Зважений параметричний індекс, %
Очищення покриття, бали            
Зручність у користуванні, бали            
Номінальна потужність, Вт            
Екологічність, бали            
Маса, кг            
Ємність, л            
Всього            

 

5. Розрахунок інтегрального показника конкурентоспроможності для моделей Romeo, Uno та Momento.

 

Висновки:

 

 


Завдання 5.2:


Читайте також:

  1. IV. ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ
  2. IV. Загальна схема поточного і підсумкового контролю та оцінювання знань студентів
  3. V теорія граничної корисності визначає вартість товарів ступенем корисності останньої одиниці товару для споживача.
  4. V. КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  5. VII розділ. Маркетингові рішення з розподілу та збуту товару
  6. X. Зарахування вступників на основі повної загальної середньої освіти, які досягли визначних успіхів у вивченні профільних предметів
  7. X. Оцінювання виробів та відбір їх на виставку.
  8. Адгезиви на основі латексів у взуттєвій промисловості
  9. Адміністративний примус застосовують на основі адміністративно-процесуальних норм.
  10. Алюміній і сплави на його основі
  11. Аналіз грошових коштів позичальника, їх оцінювання і прогнозування.
  12. Аналіз динаміки частки ринку на основі прихильності до марки




Переглядів: 1330

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Аналіз конкурентоспроможності рельєфних вінілових шпалер на паперовій основі ЗАТ «Едем» на російському ринку

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.022 сек.