МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Проблема конфліктів в управлінні організаціямиВажливим елементом успішної діяльності менеджера (керівника) є уміння аналізувати і вирішувати конфлікти, які виникають в організаціях. Ці конфлікти аналізуються в межах цілого ряду гуманітарних дисциплін. Зупинимось на психологічних основах аналізу причин виникнення та можливостей попередженя конфліктів у виробничій сфері. З точки зору психологічного підходу найбільш значимими причинами конфліктів є відповідні об’єктивні та суб’єктивні фактори управління. Розглянемо причини та способи попередження управлінського конфлікту, із якого виділяється конфлікт “керівник – підлеглий”. Об’єктивними причинами управлінського конфлікту є об’єктивні фактори управлінського процесу [125]: · протиріччя між функціями, які виконує підлеглий, та його особистісними рисами. Підлеглий розглядається через призму функцій, які він виконує в організації, а ставлення до нього як до “особистості” відходить на задній план; · відсутність чіткого поділу функціональних обов’язків між керівниками, керівниками і підлеглими (“хибні кола управління”). Результатом цього є ситуація, коли одному підлеглому вказівки даються багатьма керівниками, один киває на іншого, відсутність відповідальності; · протиріччя між обов’язками і правами, між функціями людини та засобами їх виконання, між колом відповідальності та правами в даній управлінській сфері; · непідготовленість спеціаліста до конкретної управлінської діяльності. Суб’єктивними причинами управлінського конфлікту є фактори соціально-психологічного характеру (суб’єктивний аспект управлінського процесу та особистісні причини) [125]: · прийняття керівниками необґрунтованих, неоптимальних помилкових рішень; · зайва опіка та контроль особливо над досвідченими працівниками; · низький авторитет конкретного управлінця серед підлеглих; · порушення в системі стимулів, які запропоновано керівником для підвищення ефективності роботи. Серед причин особистісного характеру вчені виділяють: · низький рівень культури спілкування з обох сторін; · вибір керівниками неадекватного стилю керівництва; · намагання серед керівників затвердити власний авторитет за будь-яких умов, особливо затвердити власну непогрішимість у прийнятті рішень; · загальне напруження відносин, емоційна нестійкість, агресивність. Ігнорування конфліктної ситуації в організації може стати найбільшою помилкою керівника. За даними досліджень, проведених російськими психологами, основні конфлікти стосуються сфери виробничих стосунків між керівниками та підлеглими (про це заявили 80 % респондентів), конфлікти, що стосуютьсч міжособистісних взаємин становлять 20 %. У 60 – 80 % відповідей винними у виникненні конфліктів визнають себе працівники, в інших випадках вони покладають відповідальність на своїх керівників. 75 % респондентів покладають вину за те, що конфлікт має затяжний характер, на керівника і лише 15 % – на себе. До 30 % всіх конфліктів не знаходять свого вирішення [127]. Тому важливим аспектом недопущення або вирішення управлінського конфлікту є уміння керівника “бачити” та аналізувати ознаки наближення конфлікту. Ознаки конфліктної ситуації: · зростання емоційної напруги; · різка зміна у ставленні до роботи; · факти приниження почуття гідності особистості; · збільшення локальних конфліктів; · помітне розшарування колективу на групи, позиції яких значно відрізняються; · замкнутість, невідвертість у особистих стосунках; · втрата довіри між колегами; · розповсюдження пліток; · стихійні міні-збори; · негативні судження про ситуацію в організації (колективі), про життя і діяльність колег та посадових осіб; · обговорення негативних факторів та взаємин боротьби, сутичок стають основними темами розмови в організації. Але головне в конфлікті – уміння його не допустити. Конфлікту, як і хворобі, легше запобігти, аніж потім лікувати. До об’єктивних факторів попередження конфліктів відносяться такі: · умови, організація та оплата праці; · відповідність та чіткість у розподілі прав і обов’язків; · графік та ритмічність роботи; · рівень технологій; · забезпечення ресурсами; · високий рівень трудової і виконавчої дисципліни; · умови побуту та ін. Важливим аспектом безконфліктного управління є суб’єктивні фактори управлінського процесу: · володіння та реалізація в управлінському процесі, залежно від ситуації, різних стилів керівництва (авторитарний, демократичний, ліберальний); · створення сприятливої психологічної та моральної атмосфери; · принциповість та об’єктивність відносно людей; · інтерес, увага та повага до людей; · привітність та доброзичливість; · володіння прийомами конструктивної критики; · самокритичність керівника; · уміння ставити себе на місце іншого; · уміння уважного слухати іншого; · володіння методами переконання; · усунення з ділового спілкування суджень та оцінок, які могли б принизити честь та гідність людини та ін. Основні поняття і ключові слова: конфлікти в організаціях, управлінські конфлікти, причини управлінських конфліктів, управлінський процес. Читайте також:
|
||||||||
|