Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Лекція 3.

Тема: Правові засоби індивідуалізації учасників товарного обороту, товарів і послуг.

 

1. Знаки для товарів і послуг.

2. Право на фірмове (комерційне) найменування.

3. Право на найменування місця походження товару.

 

Знаки і символи управляють світом

- а не слово чи закон

Конфуцій

комерційне найменування організації з її діловою репутацією

Визначення «комерційне найменування» з’явилося в правовій літературі після прийняття нового Цивільного Кодексу України, що відповідає міжнародним договорам та міжнародно-правовим відносинам. Раніше в національному законодавстві цей інститут визначався як «фірмове найменування».

Юридична література під комерційним найменуванням визначає те найменування, під яким підприємець виступає у цивільному обороті і яке індивідуалізує цю особу серед інших учасників цивільного обороту.

Комерційне (фірмове) найменування- найменування юридичної особи, що належить до категорії підприємницьких юридичних осіб.

Фірмове найменування дозволяє індивідуалізувати конкретну організацію (підприємство) в цивільному обороті. Юридична особа, фірмове найменування якої зареєстровано в установленому порядку, має виключне право на його використання. Особа, яка неправомірно використовує чуже зареєстроване фірмове найменування на вимогу власника права на фірмове найменування зобов'язана припинити його використання і відшкодувати завдані збитки.

Нормативно-правова база регулювання відносин в сфері комерційного найменування в Україні
Господарський Кодекс України від 16 січня 2003 року; Цивільний Кодекс України від 16 січня 2003 року; Кримінальний Кодекс України від 5 квітня 2001 року; Митний Кодекс України від 11 липня 2002 року; Закон України «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг» від 15 грудня 1993 року.
Принципи комерційного найменування істинності, тобто найменування повинно містити відповідну дійсності інформацію щодо організаційно-правової форми підприємства (товариство з обмеженою відповідальністю, відкрите акціонерне товариство та інш.) його вид (державне, комунальне, приватне), профіль діяльності (комерційне, наукове, дослідницьке та інш. ), інформацію про володільця та інш.; виключності, тобто комерційне найменування повинно бути новим та відрізняться від найменувань, які вже існують. Найменування підприємця не повинно співпадати з товарними знаками, які належать третім особам та найменуванням місць походження товарів; постійності, тобто найменування повинно бути незмінним протягом всього строку, доки підприємець користується ним зберігаючи свій організаційно-правовий статус. У незмінності назви підприємства в рівній мірі заінтересовані як володілець, який добросовісне діє на товарному ринку, так і все інші учасники цивільного обороту, споживачі і держава.

 

Забороняється використання комерційного найменування, якщо воно збігається з торговельними марками та географічними зазначеннями, власниками прав на які є інші особи.

Визнання права використання комерційного найменування:

- нанесення комерційного найменування на будь-який товар, упаковку, в якій міститься такий товар, вивіску, етикетку, нашивку, бирку або інший предмет, зберігання такого товару із зазначеним комерційним найменуванням з метою пропозиції для продажу, продаж, імпорт та експорт;

- застосування його в діловій документації або в рекламі, мережі Інтернет та інш.;

- застосування комерційного найменування під час пропонування та надання будь-якої послуги.

Право на комерційне найменування виникаєз моменту фактичного використання цього найменування та охороняється без особливої реєстрації і незалежно від того, чи є комерційне найменування частиною торговельної марки (ст. 489 ЦК України, ст. 10 Положення про фірму, ст. 8 Паризької конвенції).

Право на комерційне найменування дієбезстроково, належить особі протягом усього періоду її діяльності, і його чинність припиняється у разі ліквідації юридичної особи та з інших підстав, встановлених законом (ст.491 ЦК України)

 


Читайте також:

  1. Вид заняття: лекція
  2. Вид заняття: лекція
  3. Вид заняття: лекція
  4. Вид заняття: лекція
  5. Вид заняття: лекція
  6. Вступна лекція
  7. Вступна лекція 1. Методологічні аспекти технічного регулювання у
  8. Заняття . Лекція № .
  9. Заняття 10. Лекція № 8
  10. Заняття 12. Лекція №9.
  11. Заняття 13. Лекція №10.
  12. Заняття 7. Лекція № 6.




Переглядів: 410

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Строк чинності майнових права (строк дії патенту) на винахід, корисну модель, промисловий зразок | ПРАВО ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ НА

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.