Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ВИБІР ДЖЕРЕЛА ФІНАНСУВАННЯ ТА РОЗРАХУНОК ВИТРАТ НА ПРАЦЕОХОРОННІ ЗАХОДИ

Джерелами фінансування заходів щодо поліпшення умов праці на підприємстві можуть бути: власні кошти підприємства, фінансові ресурси від продажу акцій, кредити, бюджетні кошти держави, благодійні внески і пожертвування тощо.

Власні кошти підприємства, які спрямовуються на охорону праці, формуються за рахунок витрат виробництва (обігу) і (або) за рахунок прибутку.

Віднесення витрат на працеохоронні заходи до валових витрат виробництва (обігу) регламентується актами законодавства. Рішення про використання частини прибутку для поліпшення умов і безпеки праці приймає власник.

Фінансові ресурси, отримані за рахунок продажу акцій підприємства, вкладаються в охорону праці за умови обов'язкового отримання прибутку в розмірах, не менших від середніх дивідендів на ринку цінних паперів для підприємств аналогічного профілю.

Кредитний капітал, як джерело фінансування поліпшення умов праці, використовується за умови економічного обґрунтування його доцільності з урахуванням терміну повернення, плати за кредит і очікуваного ефекту.

Бюджетні кошти держави у вигляді пільг по оподаткуванню, пільгових кредитів та прямих субсидій для поліпшення умов і стану охорони праці надаються і використовуються згідно з регламентацією нормативними документами держави.

Поліпшення умов праці потребує капітальних вкладень і поточних витрат.

До капітальних відносяться одноразові та поетапні витрати з метою:

створення чи оновлення основних фондів працеохоронного призначення;

удосконалення техніки і технології виробництва з метою поліпшення умов і охорони праці.

Поточні (експлуатаційні) витрати на утримання і обслуговування обладнання, що має працеохоронне призначення, забезпечують його функціонування у необхідному режимі.

Фінансування заходів щодо поліпшення умов праці може здійснюватися на багатоцільовій і одноцільовій основі. При багатоцільовому фінансуванні, де заходи щодо поліпшення безпеки виробничих процесів, технологій, обладнання, машин і механізмів є складовою частиною при реконструкції, модернізації, впровадженні нових засобів виробництва, кошти на охорону праці входять до капіталовкладень для оновлення виробництва і окремо не виділяють ся. Одноцільове фінансування передбачає фінансування лише працеохоронних заходів.

Витрати на проведення заходів (одноцільове фінансування)визначаються як сума капітальних вкладень і по точних щорічних витрат з урахуванням фактора часу. Здійснюється це за допомогою методу дисконтування.

Короткотермінові (до одного року) витрати на охорону праці розраховуються за формулою

(1)

де В - витрати на охорону праці;

Со - поточні (експлуатаційні) витрати на охорону праці;

Ко - капітальні вкладення.

Витрати на довготермінові заходи з однаковими щорічними капітальними К і поточними (експлуатаційними) С витратами розраховуються за формулою

(2)

де - коефіцієнт приведення капітальних і експлуатаційних витрат до теперішньої вартості (додаток Д),

 

(3)

де i - річна ставка дисконтування;

п - кількість років, протягом яких здійснюється фінансування працеохоронного заходу.

Витрати на довготермінові (більше одного року) працеохоронні заходи, що змінюються з часом, визначаються з урахуванням фактора часу шляхом приведення майбутніх капітальних і поточних витрат до теперішньої вартості за допомогою методу дисконтування за формулою

(4)

де - коефіцієнт приведення (дисконтування) майбутніх витрат до теперішньої вартості (див. додаток Д);

та - щорічні поточні (експлуатаційні) та капітальні витрати;

j - індекс підсумовування (j - рік дії заходу), j = 1,2,..., n;

п - кількість років, протягом яких відбувається фінансування заходу.

 

При фінансуванні витрат на охорону праці ставка дисконтування визначається у кожному конкретному випадку з урахуванням вимог до прибутковості працеохоронних заходів. Зокрема, коли захід лише нейтралізує можливі збитки від нещасного випадку на виробництві чи професійного захворювання, ставка дисконтування визначається за формулою

, (5)

де і - очікуваний індекс інфляції на весь період фінансування працеохоронного заходу.

Коли заплановані для поліпшення умов і охорони праці заходи мають давати прибуток, ставка дисконтування визначається за формулою

(6)

де іп - очікуваний рівень прибутку в долях одиниці від впровадження працеохоронного заходу.

Визначення рівня прибутку здійснюється власником підприємства в кожному конкретному випадку окремо. Але при цьому слід враховувати, що у вітчизняній та зарубіжній практиці максимальне значення цього рівня прибутку прийнято планувати 6-8 %.


Читайте також:

  1. II. Елементи операційних витрат
  2. II. Загально-шкільні заходи
  3. IV Етап: Вибір стратегії керування виявленими ризиками й виділення пріоритетних напрямків роботи
  4. IV розділ. Сегментація ринку та вибір цільового сегменту
  5. V. Інші витрати
  6. XV. Реалізація права вступників на вибір місця навчання
  7. А джерелами фінансування державні капітальні вкладення поділяються на централізовані та децентралізовані.
  8. А. Заходи, які направлені на охорону навколишнього середовища та здоров’я населення.
  9. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  10. Автоматизація обліку витрат на виробництво засобами універсального програмного продукту
  11. Автоматичне регулювання витрати помпових станцій
  12. Автоматичний розрахунок суми проведення.




Переглядів: 1458

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ПОКАЗНИКИ ЕФЕКТИВНОСТІ ЗАХОДІВ ЩОДО ПОЛІПШЕННЯ УМОВ І ОХОРОНИ ПРАЦІ | ВИЗНАЧЕННЯ СОЦІАЛЬНОЇ ЕФЕКТИВНОСТІ ПРАЦЕОХОРОННИХ ЗАХОДІВ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.