МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
ВИБІР ДЖЕРЕЛА ФІНАНСУВАННЯ ТА РОЗРАХУНОК ВИТРАТ НА ПРАЦЕОХОРОННІ ЗАХОДИДжерелами фінансування заходів щодо поліпшення умов праці на підприємстві можуть бути: власні кошти підприємства, фінансові ресурси від продажу акцій, кредити, бюджетні кошти держави, благодійні внески і пожертвування тощо. Власні кошти підприємства, які спрямовуються на охорону праці, формуються за рахунок витрат виробництва (обігу) і (або) за рахунок прибутку. Віднесення витрат на працеохоронні заходи до валових витрат виробництва (обігу) регламентується актами законодавства. Рішення про використання частини прибутку для поліпшення умов і безпеки праці приймає власник. Фінансові ресурси, отримані за рахунок продажу акцій підприємства, вкладаються в охорону праці за умови обов'язкового отримання прибутку в розмірах, не менших від середніх дивідендів на ринку цінних паперів для підприємств аналогічного профілю. Кредитний капітал, як джерело фінансування поліпшення умов праці, використовується за умови економічного обґрунтування його доцільності з урахуванням терміну повернення, плати за кредит і очікуваного ефекту. Бюджетні кошти держави у вигляді пільг по оподаткуванню, пільгових кредитів та прямих субсидій для поліпшення умов і стану охорони праці надаються і використовуються згідно з регламентацією нормативними документами держави. Поліпшення умов праці потребує капітальних вкладень і поточних витрат. До капітальних відносяться одноразові та поетапні витрати з метою: створення чи оновлення основних фондів працеохоронного призначення; удосконалення техніки і технології виробництва з метою поліпшення умов і охорони праці. Поточні (експлуатаційні) витрати на утримання і обслуговування обладнання, що має працеохоронне призначення, забезпечують його функціонування у необхідному режимі. Фінансування заходів щодо поліпшення умов праці може здійснюватися на багатоцільовій і одноцільовій основі. При багатоцільовому фінансуванні, де заходи щодо поліпшення безпеки виробничих процесів, технологій, обладнання, машин і механізмів є складовою частиною при реконструкції, модернізації, впровадженні нових засобів виробництва, кошти на охорону праці входять до капіталовкладень для оновлення виробництва і окремо не виділяють ся. Одноцільове фінансування передбачає фінансування лише працеохоронних заходів. Витрати на проведення заходів (одноцільове фінансування)визначаються як сума капітальних вкладень і по точних щорічних витрат з урахуванням фактора часу. Здійснюється це за допомогою методу дисконтування. Короткотермінові (до одного року) витрати на охорону праці розраховуються за формулою (1) де В - витрати на охорону праці; Со - поточні (експлуатаційні) витрати на охорону праці; Ко - капітальні вкладення. Витрати на довготермінові заходи з однаковими щорічними капітальними К і поточними (експлуатаційними) С витратами розраховуються за формулою (2) де - коефіцієнт приведення капітальних і експлуатаційних витрат до теперішньої вартості (додаток Д),
(3) де i - річна ставка дисконтування; п - кількість років, протягом яких здійснюється фінансування працеохоронного заходу. Витрати на довготермінові (більше одного року) працеохоронні заходи, що змінюються з часом, визначаються з урахуванням фактора часу шляхом приведення майбутніх капітальних і поточних витрат до теперішньої вартості за допомогою методу дисконтування за формулою (4) де - коефіцієнт приведення (дисконтування) майбутніх витрат до теперішньої вартості (див. додаток Д); та - щорічні поточні (експлуатаційні) та капітальні витрати; j - індекс підсумовування (j - рік дії заходу), j = 1,2,..., n; п - кількість років, протягом яких відбувається фінансування заходу.
При фінансуванні витрат на охорону праці ставка дисконтування визначається у кожному конкретному випадку з урахуванням вимог до прибутковості працеохоронних заходів. Зокрема, коли захід лише нейтралізує можливі збитки від нещасного випадку на виробництві чи професійного захворювання, ставка дисконтування визначається за формулою , (5) де і - очікуваний індекс інфляції на весь період фінансування працеохоронного заходу. Коли заплановані для поліпшення умов і охорони праці заходи мають давати прибуток, ставка дисконтування визначається за формулою (6) де іп - очікуваний рівень прибутку в долях одиниці від впровадження працеохоронного заходу. Визначення рівня прибутку здійснюється власником підприємства в кожному конкретному випадку окремо. Але при цьому слід враховувати, що у вітчизняній та зарубіжній практиці максимальне значення цього рівня прибутку прийнято планувати 6-8 %. Читайте також:
|
||||||||
|