Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Напрями юридичної служби із забезпечення збереження майна

Обов'язок щодо забезпечення збереження майна повною мірою стосується і співробітників юридичної служби, одним з основних завдань якої є використання правових засобів у справі збереження майна і боротьби з крадіжками, нестачами та безгосподарністю.

Юридична служба повинна:

• забезпечувати законність правових документів, що видають­ся на підприємстві;

• брати участь у перевірках стану дотримання законодавства з охорони підприємства, у розробці заходів щодо використання пра­вових засобів, спрямованих на попередження крадіжок, нестач, псу­вання матеріальних цінностей і втрат від безгосподарності;

• оформлювати матеріали, пов'язані із втратами, для передання їх слідчим і судовим органам;

• надавати правову допомогу бухгалтерії з питань відшкоду­вання збитків;

• брати участь у роботі бухгалтерії щодо стягнення дебіторської заборгованості;

• надавати правову допомогу службам і структурним підрозді­лам підприємства з питань правильного застосування законодав­ства, що регулює порядок списання, продажу, обміну, оренди, пе­редавання майна і грошових цінностей підприємства;

• аналізувати практику використання відповідними службами, структурними підрозділами та працівниками правових засобів у роботі.

Заходи щодо забезпечення збереження майна і боротьби з безгос­подарністю розроблюються, як правило, у цілому по підприємству і мають предметний і чітко визначений характер. Участь у розробці цих заходів юридичних служб є окремим напрямком їх правової роботи.

Забезпечення законності документів, які регулюють питання власності на підприємстві

Одним з головних завдань юридичної служби є забезпечення законності документів правового характеру, що приймаються на підприємстві (проектів, наказів, положень, інструкцій та інших правових документів) з питань забезпечення збереження майна і боротьби з безгосподарністю. У цих документах повинні відобра­жатися питання охорони підприємства, організації перепусткового режиму, приймання продукції і товарів, зберігання та обліку матеріальних цінностей, випуску готової продукції, попереджен­ня крадіжок, інших втрат. Крім того, юридична служба разом з іншими службами та структурними підрозділами підприємства повинна брати участь у перевірці додержання законодавства про охорону майна.

Юридична служба повинна забезпечувати правильне застосу­вання трудового законодавства під час прийняття, призначення та переміщення матеріально відповідальних осіб: ці питання повинні обов'язково узгоджуватися з бухгалтерією; забороня­ється приймати на матеріально відповідальні посади осіб молод­ше 18 років, а також осіб, які мають судимість за корисливі злочини або стосовно яких є вирок суду, який забороняє їм обійма­ти зазначені посади; договір про матеріальну відповідальність має бути укладений лише в письмовій формі.

З метою підвищення ефективності використання правових заходів у справі забезпечення зберігання власності юридичній службі разом з іншими зацікавленими структурними підрозділами необхідно брати участь у розробці документів (рішень, наказів, інструкцій тощо) для того, щоб в них були передбачені різні форми і методи використання правових заходів, особливо з таких питань:

організація роботи відповідних підрозділів з приймання продукції виробничого призначення, товарів народного споживання, сировини, сільськогосподарської продукції;

організація роботи по зберіганню та обліку товарно-матеріальних цінностей;

проведення комісійних (контрольних) відвантажень продукції;

організація роботи структурних підрозділів з попередження крадіжок, нестач, псування продукції і втрат від безгосподарності;

проведення службових перевірок, оформлення документів при виявленні нестач (лишків), крадіжок, псування товарно-матеріальних цінностей і передача їх відповідним правоохоронним органам.

При організації правової роботи щодо забезпечення збережен­ня майна юридична служба має приділяти особливу увагу руху товарно-матеріальних цінностей. Це пояснюється тим, що досяг­нення високого рівня організації роботи на підприємстві, в орга­нізації, установі по збереженню матеріальних цінностей значною мірою впливає на стан збереження майна на всіх етапах його руху та на посилення режиму економії. Досвід роботи в суб'єкті господарювання свідчить про те, що збереження власності майна насамперед досягається при забезпеченні виконання обов'язко­вих вимог, які ставляться до організації як у веденні складсько­го господарства, так і в збереженні цінностей.

Працівники юридичної служби разом із працівниками інших служб і структурних підрозділів повинні виявляти недоліки та порушення в організації складського господарства.

Юридичній службі в деяких випадках необхідно брати участь у ро­боті по укладанню договору про охорону об'єктів з державною службою охорони.

При підготовці господарських договорів доцільно передбачити в них умови, які б регламентували обов'язки сторін по удосконаленню по­рядку відвантаження і приймання продукції, а також інші вимоги по за­безпеченню зберігання товарно-матеріальних цінностей при поставках, перевезеннях, зберіганні і з врахуванням специфіки конкретної продукції.

Особливе значення в питаннях зберігання майна підприємства має дотримання вимог стосовно приймання продукції, що надхо­дить на підприємство. Беручи участь у цій роботі, юридична служба повинна здійснювати контроль за додержанням установленого за­конодавством порядку приймання продукції, що надходить, для чого:

- контролювати дотримання вимог законодавства щодо при­ймання продукції та товарів з урахуванням особливостей окремих її видів, характеру господарських зв'язків;

- забезпечувати відшкодування збитків, заподіяних ненале­жними діями контрагента шляхом пред'явлення претен­зій, якщо це передбачено договором або чинним законо­давством, а в необхідних випадках - позовних заяв до Господарського суду;

- виявляти і вивчати причини недотримання вимог законо­давства при прийманні продукції та вносити пропозиції щодо усунення недоліків.

Приймаючи продукцію, слід забезпечувати правильну фіксацію кількості і якості матеріальних цінностей при їх оприбуткуванні, щоб не допустити крадіжки отриманих товарно-матеріальних цін­ностей та інших зловживань з боку працівників суб'єктів госпо­дарювання — вантажоодержувачів. Такі випадки часто трапля­ються на практиці.

Завідувачі складів та інші матеріально-відповідальні особи, здійснюючи роботу з отримання, перевірки фактичної кількості і якості продукції, та служба постачання, забезпечуючи правильне і своєчасне проведення цієї роботи, мають виходити з того, що приймання товарно-матеріальних цінностей слід вести відповідно до вимог, передбачених стандартами, техумовами, іншими обов'яз­ковими правилами і особливо договором (контрактом, угодою).

Отже, правильна організація перевірки кількості і якості про­дукції й товарів має важливе значення як для посилення охоро­ни власності, так і для запобігання збиткам, що їх завдають державним і недержавним суб'єктам господарювання порушення законодавства про якість і кількість.

Цим створюються необхідні гарантії для своєчасного і повно­го виявлення збитків і підвищення відповідальності працівників складського господарства за якістю і кількістю продукції під час її приймання.

Необхідно, щоб юрисконсульт сприяв своєчасному забезпеченню правильного вирішення питань добору представників інших ор­ганізацій для участі в прийманні продукції та товарів[33].

Беручи участь у розробці колективних договорів, правил трудового розпорядку суб’єктів господарювання, а також інших документів, юридичній службі необхідно зверта­ти увагу на те, щоб в них передбачались правові норми і заходи впливу, які направлені на забезпечення зберігання власності, раціональне вико­ристання фінансових, сировинних, паливно-енергетичних та інших товарно-матеріальних цінностей.


Читайте також:

  1. I. Введення в розробку програмного забезпечення
  2. II.1 Програмне забезпечення
  3. III. Етапи розробки програмного забезпечення
  4. Qзабезпечення виконання завдань кожним відділом.
  5. XX1. Забезпечення відкритості та прозорості при проведенні прийому до вищих навчальних закладів
  6. Або зі зберігання інформації та забезпечення доступу до неї, за умови, що ця особа не могла знати про незаконність розповсюдження інформації.
  7. Авалювання векселів. Видача гарантій на забезпечення оплати векселів
  8. Аварійно-рятувальні підрозділи Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, їх призначення і склад.
  9. Аварійно-рятувальні служби
  10. Адаптація особового складу до служби
  11. Адвокатура — неодмінний складовий елемент механізму забезпечення прав людини.
  12. Адміністративне правопорушення як підстава юридичної відповідальності: ознаки і елементи




Переглядів: 4216

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ДІЯЛЬНІСТЬ ЮРИДИЧНОЇ СЛУЖБИ ЩОДО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЗБЕРЕЖЕННЯ МАЙНА ТА ВЛАСНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА | Участь юридичної служби у реалізації заходів щодо попередження крадіжок, нестач, втрат, відшкодування шкоди та збитків, завданих підприємству

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.