Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Мета, завдання, організація претензійної роботи

Основна мета претензійної роботи — усувати або попереджати негативний вплив на виробництво з боку контр­агентів підприємства шляхом застосування до них правових норм.

Висуваючи претензії, одне підприємство вказує іншому на його неправильні дії або помилки, які неправомірно зачіпають його інтереси, і вимагає їх усунення або виправлення добровільно, по­силаючись при цьому на нормативний акт і фактичні обставини справи. У цьому полягає суть кожної претензії. І якщо підприємство-контрагент задовольняє висунуту претензію, то відпадає по­треба передавати справу для розв'язання до судових органів.

Завдання претензійної роботи на підприємстві полягають у такому:

• відновленні порушених прав і захисті законних інтересів підприємства;

• виявленні причин і умов невиконання завдання і зобов'язан­ня, виготовлення продукції неналежної якості, крадіжок майна, безгосподарності та інших порушень;

• попередженні порушень державної, планової, договірної дис­ципліни та чинного законодавства;

• покращенні економічних показників господарської діяльності підприємства;

• відшкодуванні за рахунок винних осіб нанесених підприєм­ству збитків.

При організації ведення претензійної ро­боти суб'єктами господарювання юридична служба повинна керуватися Рекомендаціями про порядок ведення претензійної та позов­ної роботи на підприємстві, організації, схва­леними постановою колегії Міністерства юс­тиції України від 15.01.1996 р. № 2.

Практика визначила дві схеми ведення претензійної роботи на підприємстві:

- централізована;

- децентралізована.

Централізована схема передбачає, що вся робота, пов’язана з підготовкою проектів претензій та їх розглядом покладається на юридичну службу підприємства. Вона організовує збирання необхідних матеріалів, аналізує їх, формує проект претензій та відповідей на них.

Від інших підрозділів юридична служба отримує відповідну інформацію, документи, консультації по відповідних питаннях.

При децентралізованому порядку всі дії пов'язані з підготовкою претензійних документів їх юридичне оформлення, укладення, обмін, реєстрація виконуються структурними підрозділами підприємства. Юридична служба виконує функцію організатора всієї претензійної роботи. Всі проекти претензій направляються в юридичну службу для перевірки.

Цей підрозділ або посадова особа мають право вимагати від інших підрозділів матеріали, необхідні для висунення претензій або підготовки відповіді на неї.

До функцій юридичної служби входять контроль за правильні­стю висунення претензій і відповідей на них; узагальнення резуль­татів претензійної роботи; підготовка керівництву пропозицій щодо усунення недоліків у претензійній роботі підрозділів і посадових осіб.

На кожному підприємстві мають бути організовані належна реєстрація та облік претензій і позовів, що, по-перше, забезпечує зберігання документів, а по-друге, дає змогу періодично аналізувати стан справ на підприємстві: установлювати причини пред’явлення претензій, рівень їх задоволення і на цій основі розробляти необхідні пропозиції та заходи щодо їх усунення. Як правило, на підприємстві претензії та позови реєструють юридичні служби шляхом журнальної форми обліку. В одному журналі ведеться облік претензій і позовів, пред’явлених підприємством, у другому – пред’явлених до підприємства.


Читайте також:

  1. A. Організація уроку.
  2. C. 3. Структурна побудова управління організаціями.
  3. Cum in corpore dissentiatur, apparet nuliam esse emptionem (D. 18.1. 9. рr.). - Когда есть разногласие в отношении самого предмета, то продажа, очевидно, недействительна.
  4. I. Аналіз контрольної роботи.
  5. I. Організація класу до уроку та повторення правил техніки безпеки.
  6. II. Вимоги безпеки перед початком роботи
  7. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  8. II. Організація і проведення спортивних походів
  9. II. Організація перевезень
  10. II. Організація перевезень
  11. II.ТЕОРЕТИЧНІ ПИТАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  12. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи




Переглядів: 974

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Досудове врегулювання спорів згідно господарсько-процесуального законодавства | Порядок пред’явлення претензій підприємством

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.