Згідно з вимогами підпункту 7 Загального положення про юридичну службу міністерства, іншого органу виконавчої влади, державного підприємства, установи та організації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.11.2008 р. № 1040, юридична служба підприємства відповідно до покладених на неї завдань організує претензійну та позовну роботу, проводить аналіз результатів.
Слід зазначити, що узагальнення й аналіз результатів розгляду судових справ, вироблення пропозицій щодо усунення виявлених недоліків є одним із функціональних обов'язків юридичних служб. Юридична служба повинна систематично аналізувати претензійну роботу й узагальнювати її результати. Така робота має плануватись. Узагальнення результатів дозволяє намітити та здійснити заходи з усунення недоліків у господарській діяльності підприємства. У загальному аналізі, де розкриваються невиробничі витрати підприємства, підбиваються підсумки роботи з відшкодування збитків шляхом отримання грошових сум за пред'явленими претензіями. Одночасно юридична служба поглиблено вивчає окремі категорії справ.
Особливу увагу на підприємстві потрібно приділяти категорії справ, що викликають найбільше занепокоєння. Вивчивши й узагальнивши претензійну та судову практику за окремими категоріями справ або підбивши підсумки цієї роботи за певний період, юридична служба подає матеріали з відповідними висновками та пропозиціями керівництву підприємства.
Матеріали узагальнення претензійної роботи рекомендується обговорювати на засіданнях керівництва підприємства. При цьому роботу з підготовки таких матеріалів слід виконувати разом із працівниками відповідних служб і структурних підрозділів з метою поглибленого вивчення причин спорів.