МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Країнові ризикиПроводячи зовнішньоекономічні операції одним з важливих моментів є урахування особливостей країни партнера. Це обумовлюється безліччю факторів, що об'єднані в групу країнових ризиків, і є актуальними як для суб'єктів ЗЕД так і для їхніх банків. Вони можуть бути політичні і макроекономічні. Політичний ризик — це можливість виникнення збитків або скорочення розмірів прибутку, що є наслідком державної політики. У такий спосіб політичний ризик пов'язаний з можливими змінами в курсі уряду, змінами в пріоритетних напрямках його діяльності. Політичні ризики можна розділити на чотири групи:
Політичний ризик особливо необхідно враховувати при укладанні контрактів у країнах з нестабільною політичною ситуацією. Ситуацію в країні оцінюють за наступними показниками: 1. Політична стабільність: дуже стабільна в довгостроковій перспективі; стабільна в довгостроковій перспективі; сильні політичні тертя; триваючі безладдя, що погіршуються; велика імовірність зміни режиму. 2. Економічна стабільність: стабільний і швидкий ріст; помірний і стабільний ріст; повільний ріст і інфляція; економічна стагнація з високою інфляцією; економічний крах. 3. Валютна стабільність: вільно конвертована стабільна валюта; вільно конвертована і порівняно стабільна валюта; валюта, що слабшає; очікуване неминуче знецінювання валюти; гіперінфляція і наступна девальвація. 4. Переведення капіталу і прибутків: вільне переведення, що не вимагає попереднього дозволу; вільне переведення з попереднім дозволом; обмеження в переведені і затримки; сильний валютний контроль; активне блокування перекладів. 5. Захист технології: патенти, що сильно захищаються, і товарні знаки; сильне, але суперечливе патентне законодавство; захист за умови реєстрації патенту і товарного знаку; слабкий захист; немає захисту. 6. Відношення до іноземних інвестицій: дуже позитивне плюс орієнтація на ринкову економіку; позитивне плюс пільги; іноземні інвестиції заохочуються неактивно; дозволені лише окремі види іноземних інвестицій; цілком вороже відношення до іноземних інвестицій. 7. Обмеження і пільги в рамках системи регулювання інвесторів: дуже ліберальні і позитивні вимоги; система вибірково позитивна; система вибірково обмежувальна; сильні обмеження на власність і переедення капіталу і прибутків. 8. Культурна взаємодія: відкрите і приймаюче культурне середовище; помірковано відкрите культурне середовище; культурно чуттєве і виборче середовище; необхідна комплексна культурна взаємодія, культура егоцентрична; вороже ставлення до іноземних культур. Макроекономічні ризики. При проведенні ЗЕД необхідно враховувати фактори ризиків, пов'язані з платіжним потенціалом країни-дебітора, і тому потрібно насамперед проводити аналіз макроекономічних показників країни й аналіз ринкового потенціалу. До них належать: 1. Внутрішня економіка країни:реальний приріст валового продукту; ефективність інвестицій; середній рівень інфляції за аналізуємий період; ріст грошових надходжень до кінця аналізуємого періоду. 2. Економіка країни партнера: конкурентноздатність; торговий баланс усієї сукупності товарів; сальдо поточного рахунку по зовнішньоекономічних операціях; частка експорту в сумі валового продукту; концентрація експорту; імпорт у країну партнера й ін. 3. Заборгованість: загальна (державна і приватна) зовнішня заборгованість; міжнародні резерви; вартість послуг по зовнішній заборгованості; частка зовнішньої заборгованості в загальному обсязі експорту; частка величини міжнародних резервів у загальному обсязі імпорту; зареєстрований рівень безробіття і т.ін. Інформацію про країнові ризики можна одержати використовуючи публікації консалтингових фірм, що спеціалізуються на оцінках ризиків. Деякі з них (в основному закордонні «Frost апd Sullivan Inc.», «Вisiness International Согрогаtion», «ВЕRI» і інші) публікують звіти, збірники по інвестиційному клімату в закордонних країнах і політичному ризику. Вони можуть включати різні індекси, головні з який наступні: 1. Індекс політичного ризику (Роlіtісаl Risk Index, РRІ); 2. Індекси поточної економічної ситуації (Орегаtіng Risk Index, ОRІ); 3. Індекси (фактора) можливостей для перекладу капіталу і прибутків (Repatriation Index R faktor ); 4. Індекси можливостей одержання прибутків (Ргоfіt Орроrtunіtу Index, РОІ). Для оцінки країнового ризику використовують різні підходи і методики — або розрахунково-аналітичними процедури, або систему одержання експертних оцінок. Читайте також:
|
||||||||
|