Однією з найбільших груп ризиків у зовнішньоекономічній діяльності підприємств є група маркетингових ризиків Вони пов'язані з можливістю просування і реалізації товарів на ринках збуту. До основних маркетингових ризиків належать:. інформаційний; інноваційний; галузевий.
Інформаційний ризик
Це ризик відсутності, невизначеності або недостовірності інформації. Інформація може стосуватися як юридичної бази для підготовки контракту, стану справ у партнера і його банку, так і даних про стан ринку товарів (послуг), що пропонуються.
Для проведення успішної збутової політики на міжнародних ринках необхідно проводити їх ретельний ситуаційний аналіз.
Його проведення вимагає оцінки майже 250 різних показників і одержання підсумкового результату. Він повинний містити в собі наступні групи: розмір потенційного ринку; динаміка росту торгівлі новим товаром; ринкова перспектива на найближчі 10 років; сезонність товару; вартість товару в порівнянні з місцевими аналогами; потреба товару по регіонах; частота покупок товару; відношення до деяких специфічних властивостей; відношення до товару торгових посередників; упакування (потреба в ньому); вид активності конкурентів.; необхідний обсяг ринкових досліджень для пристосування до ринку; торгово-політична обстановка; наявність обмежень на торгівлю; відношення до потенційних покупців; ефективність реклами; інформація про ринок.
Оцінку даних характеристик доцільно проводити за допомогою експертних систем, що дозволяють враховувати невизначеність інформації про даний ринок. Дуже важливою умовою для експортера при виході на зовнішній ринок є визначення конкурентноздатності товару. Це можна провести в процесі порівняння з іншими.
Галузевий ризик
Це імовірність втрат у результаті змін в економічному стані галузі і ступінь цих змін як усередині галузі, так і в порівнянні з іншими галузями. При аналізі галузевого ризику необхідно враховувати: діяльність фірм даної галузі, а також суміжних галузей за визначений період часу; наскільки діяльність фірм даної галузі стійка в порівнянні з економікою країни в цілому; які результати діяльності різних підприємницьких фірм усередині однієї і тієї ж галузі.