Ми вирішили скрізь іти за природою, і як та проявляє свої сили одна за одною, так і ми повинні йти за послідовним порядком розвитку розумових здібностей.
Я.А. Коменський
Корисно знати
*** Гуманістична традиція (прагнення до возвеличення людини, найбільш повного втілення в ній людської суті) своїми коріннями сягає глибинних витоків нашого часу. Вона висвітлюється в роботах Протагора («міра всіх речей -людина»), Сократа, Платона, Аристотеля; римських мислителів: Плутарха, Сенеки та ін.
Розквітом гуманізму ознаменувалася Епоха Відродження: Томас Мор, Томмазо Кампанелла, Роберт Оуен, Сірано де Бержерак, Франсуа Рабле, Ян Амос Коменський та ін.
Пізніше до цієї плеяди долучились: Мішель Монтень, Жан-Жак Руссо, Йоган Песталоцці, Лев Толстой (гуманістичні ідеї вільного виховання та ін.); Януш Корчак та Василь Сухомлинський (ключ до відданості, до серця); сучасні педагоги-новатори: Шалва Амонашвілі (гуманно-особистісна технологія), Олександр Захаренко (благородне служіння на благо дитини та вчителя) та ін.
«Вихователь є художником; школа – майстернею, де з грубого куска мармуру виникає подібність божества».
К.Д. Ушинський
Педагогічні ідеї та праці педагога-класика К.Д. Ушинського
Педагогічні ідеї, погляди педагога
Праці
(Можна скласти таблицю з педагогічних ідей та праць будь-якого педагога-класика (Я.А. Коменський, Дж. Локк, Ж.-Ж. Руссо, Й.Г Песталоцці, Й.Ф. Гербарт, Ф.-А. Дістервег, К.Д. Ушинський та ін.).