Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Модернізація іранського суспільного устрою.

За прикладом Туреччини Реза-хан розпочав спрямовані на модернізацію суспільного укладу та економіки реформи. Починаючи з 1927 р. проводилася освітня реформа, що скоротила число релігійних шкіл і збільшила кількість шкіл світських. Загальна кількість шкіл в Ірані збільшилася з 612 в 1922 р. до 4901 в 1936 р. У 1934 р. засновано Тегеранський університет, відбувався обмін студентами з європейськими країнами. З 1928 р. було введено європейський одяг. Замість традиційного іранського головного убору кулах запроваджено шапку пехлеві, а згодом європейські капелюхи і кашкети. Запроваджено прізвища і скасовано використання феодальних титулів, з 1935 р. заборонено носіння чадри. Європейські нововведення більшість населення зустріло вороже. Уряд змушений був насаджувати нові норми життя жорстокими методами. У 1936 р. в Мешхеді за наказом шаха було відкрито вогонь з кулеметів по кільком тисячам людей, що демонстративно сіли в бест у мечеті імама Рези, протестуючи проти розправ поліції при проведенні наказу про зміну головних уборів.

Усі модернізаційні заходи проводилися в дусі націоналізму й пропаганди відродження величі давньої Іранської держави. Назву Персія офіційно замінено Іраном, перейменовано ряд міст, з перської мови вилучено арабські та турецькі запозичення, змінено літочислення, введено староіранські назви місяців року тощо. Забезпечуючи продовження державної традиції династія Рези-хана прийняла назву Пехлеві. Посилення інтересу до давньої історії Ірану виявилося у створенні в 1935-1938 роках Музею древнього Ірану в Тегерані, музею "Парс" в Ширазі, Академії літератури та мови, Тегеранського антропологічного музею та Національної бібліотеки.

У зовнішній політиці в 30-х роках Іран усе більше орієнтувався на Німеччину. В Ірані працювали німецькі фінансові радники, а певний час німець Лінденблатг навіть був директором Національного банку країни. У 1935 р. Німеччина підписала з Іраном клірингову угоду, завдяки якій на 1939 р. зайняла перше місце в зовнішній торгівлі Ірану (41,5%). Німецькі фахівці будували в Ірані аеродроми, трансіранську залізницю та військові заводи. Ідеологічною підставою співпраці з Іраном була проголошена гітлерівцями теза про спільне арійське походження німців та персів.

Одночасно з німецько-іранським зближенням відбувалося охолодження радянсько-німецьких стосунків. У 1938 р. Іран відмовився продовжити торгову угоду з СРСР. Роком раніше Іран підписав Саадабадський пакт, в 1939 р. надав англо-голландській компанії "Роял Датч-Шелл" нафтові та рудні концесії на території, що прилягала до радянського кордону й знаходилася в зоні дії радянсько-іранської угоди 1921 р.


Читайте також:

  1. Аналіз факторів впливу на обсяги виробництва суспільного продукту.
  2. В цілому сукупність суспільного продукту – це сукупність благ і послуг, вироблених суспільством за певний період часу (як правило, за рік).
  3. Відтворення суспільного продукту
  4. Гарантії законності - умови суспільного життя і заходи, що приймаються державою для забезпечення режиму законності і стабільного правопорядку.
  5. Давній Рим і особливості його господарського устрою. Періодизація економічної історії Риму
  6. Дві сторони суспільного виробництва
  7. Демократія як спосіб організації суспільного життя.
  8. Державне регулювання суспільного відтворення та його форми. Планування та програмування
  9. Економічні теорії суспільного добробуту й соціально-ринкової економіки
  10. ЕКОНОМІЧНІ ТЕОРІЇ СУСПІЛЬНОГО ДОБРОБУТУ Й СОЦІАЛЬНО-РИНКОВОЇ ЕКОНОМІКИ
  11. Ефективність суспільного виробництва
  12. Ефективність суспільного виробництва та її показники.




Переглядів: 939

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Урядові кризи початку 20-х років і встановлення диктатури Рези-хана. | Іран під час Другої світової війни.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.