Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Основні ідеї та концепції сучасного менеджменту

Д. Мак-Грегор і Р. Макмурі запропонували об'єднати досягнення усіх шкіл в теорію менеджменту. Розпочався розвиток теорії капіталістич­ного менеджменту. З'явилась універсальна теорія менеджменту. Основ­ною ідеєю цієї теорії є посилення ролі керівника і його управлінської діяльності у виробництві та суспільстві. Таким чином, управління оформлюється як самостійна наука і особливий вид діяльності.

Основні положення нової інтегрованої парадигми управління зво­дяться до того, що:

— ставка робиться на людину, яка сама допомагає собі реалізува­тись;

— організація розглядається як живий організм, що живе, розви­вається, формує систему цінностей та цілей;

— постійне оновлення — основа життєдіяльності організації, яка живиться своїми внутрішніми прагненнями та пристосовується до зовнішніх умов;

— необхідне поєднання різних підходів до управління;

50—60pp.: набуває розвитку школа соціальних систем.

Професор Гарвардського університету Ч. Барнард висунув концеп­цію взаємодії системи з оточуючим середовищем. Г. Саймон, Д. Марч,теоретики цієї школи, розглядали управління як складну ієрархічну систему. Окрім того, вони уявляли організацію як складний комплекс взаємозалежних і взаємодіючих факторів, серед яких є йлюдина. Вчені намагались поєднати раціоналістичну та соціально-психологічну школи, додаючи аналіз факторів зовнішнього середовища.

70-ті pp.:розвиток кібернетики, економіки, математичних методів аналізу, комп'ютеризація зумовили появу ще однієї так званої «нової школи». Найбільш відомими її представниками є: Р. Акофф, Л. Бертоланфі, С. Бір.

З'явились наукова дисципліна — теорія управлінських рішень, яка спрямувала зусилля на розробку:

— методів математичного моделювання процесів вироблення рішень у колективах;

— алгоритмів розробки оптимальних рішень із застосуванням теорії статистичних рішень, теорії ігор тощо;

— кількісних моделей.

У 70-ті роки Р. Моклеррозробив теорію ситуативного підходу. Цій проблемі присвячено книги Д. Міллерата М. Старро. Широкого роз­витку набувають різні методи управління, які є більш чи менш ефек­тивними за певних умов. Уможливлюється адаптація системи до змін в оточенні.

80-тіpp.: утворився напрям так званої організаційної культури.

Увага до створення організаційної культури дає змогу реалізувати гуманістичні основи управління. Зменшується жорсткість ієрархічних структур, розширюється організаційна кооперація, починає вико­ристовуватися делегування повноважень. Відбувається скорочення управлінського апарату. Поступово витискуються методи і форми ко­мандно-адміністративного управління. Статичні структури поступово змінюються гнучкими, форми яких змінюються при кожній зміні середовища.

90-ті 2000 рр.:

1. Одним із понять менеджменту стає невизначеність як постійна мін­ливість умов. Завдання керівників у створенні адаптивних, швидко реагуючих управлінських механізмів, в організації відповідних під­ходів. Необхідне більш гнучке, різноманітне, органічне управління. Доцільно експериментувати, шукати, творити. Сформульовано і уточнено нові задачі управління:

— переорієнтація на кінцеві результати, групові завдання, ново­введення;

— розробка альтернативних варіантів організації, режимів роботи з гнучкими параметрами, індивідуалізація праці;

— розширення стимулюючих інструментів;

— підвищення ролі активізації новаторської діяльності;

— довгострокове планування розвитку;

— планування кар'єри;

— формування нового господарського мислення;

— лейтмотивом стало твердження, що в основу удосконалення управління необхідно покласти людський фактор.

2. Особливості сучасного погляду на лідера полягають в тому, що керівник розглядається як носій інноваційної організаційної куль­тури. Це знаходить прояв у тому, що:

— стосунки «керівник — підлеглий» переходять на рівень спів­робітництва;

— відбувається кооперація партнерів, зацікавлених у справі;

— розпорядження, накази заміняються переконанням;

— жорсткий контроль поступається роботі за довірою;

— прагнення розвивати роботу командою;

— керівники-новатори завжди відкриті для нових ідей від колег, підлеглих, клієнтів;

— керівник прагне підтримувати сприятливий психологічний клімат у колективі;

— цінується особистий приклад керівника;

— обізнаність керівника у навіть незначних інноваційних підходах чи проектах.

3. Нова філософія управління якістю, яка базується на таких поло­женнях:

— якість оголошується головною метою, перетворюється на образ життя управлінців та працівників;

— потрібний послідовний контроль за якістю роботи безпосередніми виконавцями, тобто розвиток самоконтролю;

— в організації повинні бути нейтралізовані сили, які шкодять розповсюдженню нової філософії управління якістю.

Суть цього підходу — задоволення споживача (клієнта, користувача послуг).


Читайте також:

  1. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  2. II. Основні засоби
  3. II.3. Основні способи і прийоми досягнення адекватності
  4. V Суттю Я-концепції стає самоактуалізація в межах моральних правил і більше значимих особистісних цінностей.
  5. VI.3.3. Особливості концепції Йоганна Гайнріха Песталоцці
  6. VI.3.4. Особливості концепції Йоганна Фрідриха Гербарта
  7. VII. ОСНОВНІ ЕТАПИ РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ У ХХ ст.
  8. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  9. АДМІНІСТРАТИВНА ШКОЛА МЕНЕДЖМЕНТУ (1920-1950).
  10. Аксіологія як наука про цінності. Філософські концепції цінностей.
  11. Активи як об’єкт фінансового менеджменту
  12. АКТИВИ ЯК ОБ’ЄКТ ФІНАНСОВОГО МЕНЕДЖМЕНТУ




Переглядів: 1277

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Інтерпретація типів управлінської поведінки | Основні теорії менеджменту: міжнародний контекст

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.02 сек.