МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Способи уникнення помилок під час оцінюванняОсновними способами, які дозволяють уникнути помилок під час оцінювання діяльності людини, на думку В. С- Лазарева, є наступні [23]: 1. Розробка мети і завдань діяльності. 2. Розробка критеріїв оцінювання результатів. 3. Залучення безпосередніх виконавців до розробки та обговорення критеріїв. 4. Проміжний контроль та корекційні заходи. 5. Участь декількох аспектів у оцінці діяльності. 6. Самооцінка діяльності працівника. Сприйняття оцінки як справедливої буде мати місце, коли: — всі оцінюються за однаковою процедурою; — всі оцінюються за однаковими критеріями; — коли стандарти і нормативи, з позицій яких оцінюється робота, об'єктивні і зрозумілі виконавцю; — коли оцінювання завершується реальними пропозиціями і рекомендаціями; — коли є почуття впевненості у доброзичливому ставленні до себе; — коли працівник бачить можливість покращення, удосконалення своєї діяльності; — коли оцінювали роботу люди, яких працівник поважає, їм довіряє; — коли не перекреслюються успіхи, позитивне у роботі, особистий внесок у загальну справу; — коли перевіряючи, поводяться тактовно, дотримуються етики стосунків; — коли оцінювання не супроводжується крайніми негативними емоціями: образа, роздратування; — коли пропонувалась допомога, проводились консультації; — коли оцінка сприймається як тимчасова і передбачає відкритість до її покрашення. Табу для керівника під час контролюючої діяльності Н. Власова радить дотримуватись 12 всесвітньовизнаних табу під час оцінки результатів роботи та працівників: 1. Не можна «давити» співробітника принизливою критикою його особистості. 2. Краще оцінювати обставини, а не людей. 3. Не треба шукати винних, краще шукати причини та шляхи усунення проблеми. 4. Не зачіпати особистість працівника, краще аналізувати його дії та операції. 5. Не використовувати метод управління за негативними відхиленнями, краще — метод позитивних зрушень. 6. Не накопичувати претензії для «публічного розносу», краще викласти їх наодинці з працівником, в невеликих дозах. 7. Перш ніж: звинувачувати співробітника, проаналізувати свою вину, 8. Не применшувати значущість внеску працівника. Не боятися перехвалити працівника (успіх частіше окрилює, ніж розслаблює). 9. Якщо співробітник називає причини зриву завдання, не відмахуватися від них (він дійсно краще бачить причини зриву, ніж будь-хто інший). 10. Виключити суб'єктивізм в оцінці підлеглих. 11. Не прагнути карати працівників за будь-які помилки (страх перед покаранням зробить працівників обережнішими, стараннішими, але понизить ініціативу.) 12. Якщо необхідно виказати негативну оцінку, то: • говорити твердим, впевненим голосом, без роздратування; • зачіпати тільки діяльність, а не особистість; • поділяти своє ставлення до підлеглого, як до працівника і як до людини; • не намагатися переконати підлеглого, що він безнадійний, а навпаки, вселяти в нього віру, що він може виправитися; • після негативної оцінки треба перейти на нейтральне, обговорити більш приємні речі. Огляд науково-методичної літератури з питань організації контролюючої діяльності дозволив виокремити суттєві правила ефективного контролю: 1. Контроль не повинен обмежуватись інцидентом, приурочуватись до якихось особливих випадків. 2. Тотальний контроль породжує недбалість, знижує ініціативу виконавців. 3. Прихований контроль викликає в колективі лише роздратування, підозрілість, чутки, доноси. 4. Слід контролювати не лише окрему (улюблену) ділянку роботи. Небезпека полягає у тому, що люди швидко з'ясовують, що перевіряється в школі, а що — ні. 5. Формальне здійснення контролю свідчить про поверховість в роботі керівника, нерозуміння ним завдань управління та ступеня своєї відповідальності за те, що відбувається в школі. 6. Не можна контролювати через недовіру. Такий підхід зумовлює негативне ставлення до підлеглого, пошук не результату, а помилки. 7. Не слід тримати своїх висновків при собі. Вони втрачають цінність і для керівника, і для вчителя, контроль перетворюється на формальну процедуру. Необхідно встановити двостороннє обговорення. 8. Стандарти (норми, критерії, програми, правила) контролю слід обговорювати в колективі. Вони повинні бути сприйняті та усвідомлені. 9. Необхідно ширше використовувати методи морального і матеріального стимулювання за наслідками контролю за досягнення високих результатів. 10. Повинен спрацьовувати принцип: хвалити — в присутності людей, а критикувати — наодинці. Критика повинна обмежуватись роботою (процесом, методами, результатами), а не зачіпати особистість. 11.Слід усвідомлювати, що компетентність перевіряючого, його науково-методичний рівень — передумова успіху. 12. Контроль повинен бути методично спрямований, передбачати реальну допомогу під час корекції наслідків. 13. Контроль повинен бути раціональним (раціональність використання часу та ресурсів, кількість контрольних робіт, відвіданих уроків, наказів тощо). 14. Контроль повинен виявляти резерви ефективності (підвищення рівня викладання, виховання і т. ін.). 15. Необхідно поєднувати адміністративний контроль із самоконтролем та взаємоконтролем. Функція контролю найчастіше викликає опір персоналу, породжує конфлікти в колективі. Відтак під час реалізації цієї функції необхідно дотримуватися загальновизнаних рекомендацій: — Завжди пам'ятайте, що контроль треба розглядати як позитивну діяльність, яка необхідна для ефективної роботи людей, використання ресурсів та досягнення результатів. — Підтримуйте розвиток самоконтролю, залучення персоналу до контролюючої діяльності. — Зосереджуйте увагу на результатах, а не процесі роботи персоналу. — Регулярно аналізуйте контроль на відповідність ситуації. — Залучайте персонал до планування контролю, розробки методів перевірок. — Пам'ятайте, що незначне відхилення від стандартів — це норма. — Спостерігайте за відхиленнями, будьте впевнені в оцінці недоліків. — Зверніть увагу на підлеглих, які не бажають, щоб їх контролювали: швидше вони невпевнені у собі або бояться відповідальності за результати роботи. Читайте також:
|
||||||||
|