Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Оптимізація соціально-психологічних функцій керівника

 

Організація шкільного колективу це діяльність керівника школи з узгодження та координації дій всіх учасників навчально-виховного процесу, що сприяє високій результативності сумісних зусиль. Органі­зація колективу передбачає добір кадрів відповідно до штатного; роз­кладу, визначення завдань та умов для їхнього виконання, внутрішню координацію персоналу. Діяльність керівника з вироблення у колективі властивості зберігати свою цілісність на підставі спільної мети та за­вдань діяльності, прагнень, інтересів, переконань, бажань всіх членів колективу — це згуртування. Керівник повинен постійно тримати в полі зору активізацію — вид діяльності, який передбачає вплив на моти­ваційну сферу вчителів з метою підтримки оптимального трудового напруження. Удосконалення — це діяльність керівника із забезпе­чення оновлення і розвитку шкільного, колективу та його діяльності. Розширення прав та обов'язків шкільного колективу, створення умов для співпраці та децентралізації шкільного управління забезпечують розвиток самоуправління.

Еволюція теорії та практики менеджменту свідчить про тенденцію психологізації управлінської діяльності, про увагу до фактору «людина», про розбудову суб'єкт-суб'єктних стосунків, про удосконалення особистого стилю діяльності керівника.

Фасилітатор (від англ. facilitate— полегшувати, сприяти) — той, хто «полегшує життя». Це поняття вже досить міцно закріпилось у пе­дагогіці. Вчитель-фасилітатор надає учням можливість розвинути свої здібності, потенційні можливості; він не нав'язує, не тисне, а вчить вчитись, веде до успіхів. Останнім часом все частіше вживають термін «фасилітатор» відносно керівника освіти. Керівник-фасилітатор — це керівник-лідер, який створює команду, прищеплює організації кор­поративні принципи, реалізовує мотиваційний підхід до управління. Фасилітативне управління дає можливість утримувати певну рівновагу між цілями і результатами, яких необхідно досягти, та можливостями реальних людей і способами досягнення. Проте іноді результат такого управління вкладається у формулу Б. Керна (рис. 30).

1. Сказане — не означає почуте.

2. Почуте — не означає зрозуміле.

3. Зрозуміле — не означає узгоджене.

4. Узгоджене — не означає зроблене.

5. Зроблене зараз — не означає, що робитиметься завжди.

Рис. ЗО. Схема взаєморозуміння керівника і підлеглого


Читайте також:

  1. I. При підготовці до переговорів визначите склад делегації і її керівника.
  2. IV. Обов'язки і права керівника та заступника керівника подорожі
  3. Автократичний тип керівника.
  4. Авторитет керівника
  5. Аденогіпофіз, його гормони, механізм впливу, прояви гіпер- та гіпофункцій.
  6. Аналіз і оптимізація обсягів замовлень
  7. Аналіз і оптимізація обсягів замовлень
  8. Аналіз і оптимізація сіткового графіка
  9. АРМ керівника
  10. Аутентифікація з використанням односторонніх функцій
  11. Вага системи функцій
  12. Важкість праці: Динамічні, статичні навантаження. Напруженість праці. Увага, напруженість аналізаторних функцій, емоційна та інтелектуальна напруженість, монотонність праці.




Переглядів: 395

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Модель-алгоритм управлінського рішення | Управління навчальним закладом: культурологічний аспект

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.031 сек.