1. За робочим столом всі сідають по колу обличчям один до одного.
2. Знайомство з проблемою.
• Чи заслуговує проблема на увагу?
• Що дає її вирішення?
• Кому і навіщо це потрібно?
• Що буде, якщо проблему не вирішувати?
Висловлюються думки учасників. Виступи до 1 хвилини. Не можна перебивати, критикувати, коментувати. Кожен говорить тільки про себе.
3. Етап генерування ідей. Висловлюються різні версії. Таким чином, набирається певний спектр варіантів рішення.
4. Всі учасники пишуть свої варіанти рішення (анонімно) і віддають розпоряднику гри.
5. Обговорення цих варіантів. Знаходження позитиву і вузьких місць. На цьому етапі відбувається процес впорядкування висунутих ідей. На аркуші паперу розпорядник гри це фіксує таким чином:
6. Етап аналізу, рангування та адаптації ідей. Розпорядник віддає заповнені картки в групу, де вони аналізуються, рангуються та адаптуються до конкретних умов. Представник від групи висуває і обґрунтовує найбільш надійну версію вирішення проблеми. 7. Підведення підсумків гри, подяка за участь.
Післямова.Вважається, що до роботи МНГ слід також залучати людей, які зовсім не знають проблеми, або знають її дуже поверхово. Саме вони найбільше першокласних питань та пропонують нетрадиційних рішень.
«Пряма атака»
Основні положення мозкової атаки належать Ф. Осборну. Гра розрахована на роботу невеликої групи учасників (до 12 чоловік). Всі учасники сідають колом і протягом певного часу виказують різні ідеї з означеної проблеми.
Під час гри є ведучий (як правило, замовник теми) та секретар (той, хто швидко, розбірливо і грамотно фіксує ідеї).