Крок 3. Аналіз цінностей організації, проблем, очікувань стейкхолдерів як основа для формулювання місії
Будь-яка організація має певне соціальне підґрунтя для життєдіяльності, тобто сенс існування, який потрібний не тільки для самої організації, а й для задоволення потреб соціуму. Відтак і місію організації необхідно розглядати не як виключно ідеал прагнень і цінностей її персоналу, а як узгоджену, спільну, прийнятну ідею для громадськості та трудового колективу.
Якщо чітко визначити місію організації, то цим можна спрямувати діяльність колективу, запобігти конфліктам та зайвим дискусіям.
Місія визначає напрями розвитку організації. Вона є джерелом натхнення для персоналу.
Проте місія досить важлива для так званих стейкхолдерів, тобто замовників, клієнтів, інших організацій, що беруть участь у спільній діяльності. Місія повинна бути привабливою, перш за все, для них. Відтак увага до очікувань стейкхолдерів є не менш суттєвою, ніж до
бажань та прагнень персоналу. Якщо стейкхолдери втрачають інтерес до організації, то зникає сенс її Існування взагалі.
Таким чином, розробка місії організації повинна поєднувати два аспекти:
1. Аналіз вимог потенційних клієнтів організації:
• хто належить до клієнтів Організації;
• яких результатів вони очікують;
• за якими критеріями оцінюватимуть діяльність організації, якість наданих послуг.
2. Аналіз системи цінностей персоналу організації:
• професіоналізм персоналу;
• етичні норми в організації;
• головні професійні та загальнолюдські цінності;
• уявлення колективу про успіх, результативність, якість роботи. Стратегічне планування покликане домогтися оптимальної відповідності між організацією та її зовнішнім середовищем.
Передпроектний аналіз передбачає всебічне вивчення відповідної проблеми, яку необхідно вирішити засобом проекту. Результати аналізу знаходять вияв у вигляді «фотографії» ти комплексної оцінки ситуації, у формулюванні проблеми.