1. Методологія – галузь наукових знань, яка вивчає засоби, передумови та принципи організації пізнавальної і практично перетворювальної діяльності й виконує роль підвалин існуючих дисциплін.
2. Методика викладання літератури – „самостійна педагогічна наука про виховання, літературну освіту й розвиток особистості учня засобами художнього слова, наука про раціональне використання методів і прийомів, які забезпечують учителеві-словеснику найвищу педагогічну результативність у його роботі з учнями за мінімальної затрати їхньої енергії та сил” (за М. Жулинським).
3. Шкільний курс „Світова література” є унікальним предметом, який не вивчається у середніх загальноосвітніх школах жодної країни світу, крім України.
4. Становлення предмету відбувалося за несприятливих умов передусім через відсутність подібного досвіду, а тому цей процес можна вважати завершеним лише відносно.
5. Вивчення світової літератури як мистецтва слова становить одну з основних проблем методики викладання цього предмету.
6. Попри численні проблеми, пов’язані з впровадженням, методичним забезпеченням, а також з подальшими перспективами шкільного предмету „Світова література”, сьогодні можна з впевненістю стверджувати, що цей унікальний предмет цілком відбувся, і навряд чи можна собі уявити майбутню українську школу без нього.
Лекція № 2
Тема: МЕТОДИ ВИВЧЕННЯ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ У ШКОЛІ
План
1. Метод читання художнього твору.
2. Методичні прийоми та різновиди читання художнього твору.