Управління процесом залучення коштів на рахунки в банку
Визначення способів та прийомів залучення коштів відіграє вирішальну роль у процесі формування ресурсів та позиції банку на депозитному ринку.
Управління процесом залучення коштів на рахунки в банку відбувається в кілька етапів:
Вибір стратегії банку на ринку депозитних послуг
До альтернативних стратегій залучення коштів на поточні і депозитні рахунки юридичних осіб належать:
пріоритетна орієнтація на елітних клієнтів;
пріоритетна орієнтація на вузьку галузеву спеціалізацію клієнтури;
орієнтація банку на розширення загального переліку клієнтури, що обслуговується в ньому.
Альтернативними стратегіями залучення коштів на депозитні рахунки фізичних осіб є:
пріоритетна орієнтація на елітних клієнтів;
пріоритетна орієнтація на розширення кількості клієнтів незалежно від їх фінансових можливостей.
Обравши стратегію роботи банку з фізичними та юридичними особами, менеджер має вирішити такі завдання:
розроблення ефективної маркетингової системи з наданням спеціальних фінансових пільг, диференційованих за ступенем значущості клієнта для банку;
організація партнерського співробітництва з якомога більшою кількістю клієнтів з метою поліпшення можливостей планування банком процесу руху коштів на їх рахунках;
проведення статистичного обліку та аналізу окремих груп і всього обсягу поточних рахунків;
розрахунок очікуваної величини твердого залишку коштів, механізмів його утворення, тенденцій змін і можливих варіацій у часі;
постійне оновлення номенклатури послуг;
розвиток збутової мережі банку.
2 Визначення оптимальної структури депозитної бази та управління нею
Важливим у роботі фінансового менеджера є визначення оптимальної структури депозитної бази й підтримання її на належному рівні.
Основне правило під час визначення оптимальної для банку структури депозитної бази: вона має відповідати структурі активних операцій за сумами та строками.