Підприємство "Ольга", виробник солоних ласощів (чіпси, солоне і сирне печиво та ін.), продало в 2012 p. продукції на 830 тис. грн, на ринку солоних ласощів за той самий період конкуренти продали товарів на суму 6200 тис. грн (обсяг продажу найпотужнішого з конкурентів 1350 тис грн).
Представники служби маркетингу підприємства "Ольга" після ринкових досліджень виявили, що при використанні активної маркетингової програми місткість ринку в 2013 р. можна збільшити до перспективної в розмірі 9100 тис. грн.
Завдання:
1. Яку частку ринку солоних ласощів захопило підприємство "Ольга" в 2012 р.?
2. Знайдіть відносну частку ринку підприємства стосовно основного конкурента в 2012 р.
3. Наскільки вже використано маркетинговий потенціал продажу солоних ласощів?
Задача 6.2
Необхідно дослідити доцільність збільшення обсягів продажу товарів на певному сегменті, виходячи з таких умов:
• ємність сегмента становить М = 193 тис. грн.;
• фактичний обсяг збуту товарів у звітному році Q1 = 47,05 тис. грн.;
• запланований обсяг збуту товарів у наступному році Q2 = 52,96 тис. грн.;
• ціна продажу товару у звітному і наступному році не змінюється і становить Ц = 9,7 грн/грн.;
• собівартість виробництва і продажу товару у звітному й наступному роках не змінюється і становить С = 6,3 грн/один.;
• для досягнення запланованих обсягів збуту в наступному році необхідно витратити на маркетингові заходи В2=12 тис. грн., тоді як у звітному році на маркетинг було витрачено лише В1=12 тис. грн.
Визначіть:
1. Частку ринку, що утримувало підприємство у звітному році (Ч1), та частку ринку, яку планується захопити наступного року (Ч2).
2. Фактично отриманий балансовий прибуток (П1) та очікуваний прибуток у наступному році (П2).
3. Зробіть висновок щодо доцільності збільшення частки ринку, враховуючи, що першочерговою метою підприємства є максимізація поточних прибутків.