Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Парламентський та президентський контроль

Парламентський контроль існує в країнах з парламентською формою правління. Його можна визначити як вищу форму державного контролю. Відповідно до Конституції України основними завданнями парламентського контролю є контроль за:

· виконанням бюджету і загальнодержавних програм;

· наданням Україною позик, економічної та іншої допомоги іноземним державам;

· укладанням угод про державні позики і кредити, які одержуються з іноземних джерел.

Верховна Рада здійснює парламентський контроль на підставі Конституції і законів України в межах власної компетенції стосовно будь-яких об’єктів за винятком судів і правоохоронних органів.

Верховна Рада здійснює: зовнішній контроль і внутрішній контроль.

Зовнішній парламентський контроль поділяють на:

· непрямий – це контроль за діяльністю суддів, правоохоронних органів та Президента України. Наприклад, призначення суддів Конституційного Суду України, обрання суддів в системі судів юрисдикції та спеціалізованих судів, призначення трьох членів Верховної ради юстиції.

· прямий (безпосередній) контроль Верховна Рада здійснює: 1) за забезпеченням конституційних прав, свобод і обов’язків громадян і людини; 2) за діяльністю Кабінету Міністрів, Генерального прокурора України, інших державних органів та посадових осіб, яких вона обирає, призначає, затверджує, або на призначення яких потрібна її згода; 3) за фінансово-економічною діяльністю держави.

Верховна Рада України здійснює загальний контроль за діяльністю органів виконавчої влади через заслуховування звітів Кабінету Міністрів на днях уряду в парламенті, інформації з поточних питань, яка надходить у комітети і повідомляється на сесіях, перевірки виконання законів, тощо.

Парламентські комісії здійснюють контроль за ситуацією у сфері, що входить до кола інтересів комісії.

Поряд із зовнішнім контролем Верховна Рада здійснює і внутрішній парламентський контроль стосовно діяльності її Голови і першого його заступника, комітетів та комісій , народних депутатів.

Президентський контроль за сферою виконавчої влади має конституційне закріплення і відповідне упорядкування в нормативно-правових актах. Контрольні повноваження Президента України обумовлені його конституційним становищем глави держави, гаранта державного суверенітету, додержання конституції України, прав і свобод людини.

Президент України призначає за згодою Верховної Ради Прем’єр-міністра України, за поданням Прем’єр-міністра членів Кабінету Міністрів, керівників інших центральних органів виконавчої влади, а також голів місцевих держадміністрацій і припиняє їх повноваження на цих посадах. Таким чином він здійснює контроль за діяльністю органів виконавчої влади.

Важливі функції по забезпеченні конституційних контрольних повноважень Президента України здійснює Головне контрольне управління Адміністрації Президента України, яке здійснює перевірку виконання органами виконавчої влади, їх посадовими особами, а також організаціями Указів та розпоряджень Президента України, і контроль за виконанням доручень Президента України на всіх рівнях виконавчої влади.


Читайте також:

  1. I. Аналіз контрольної роботи.
  2. I. Контроль і закріплення знань учнів
  3. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  4. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  5. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  6. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  7. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  8. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  9. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  10. III. Контроль знань
  11. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  12. IV. КЕРІВНИЦТВО, КОНТРОЛЬ І НАДАННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНОЇ ДОПОМОГИ ПРАКТИКАНТАМ.




Переглядів: 1594

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поняття про державний контроль | Структура, повноваження, завдання Рахункової палати України

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.