МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Етап підготовки до вищих досягненьНа цьому етапі передбачається|припускається| досягнення максимальних результатів у видах спорту і видах змагань, вибраних для поглибленої спеціалізації. Значно збільшується частина|частка| засобів|коштів| спеціальної підготовки в загальному|спільному| об'ємі|обсязі| тренувальної роботи, різко зростає практика змагання. Основне завдання|задача| етапу — максимальне використання засобів|коштів|, здатних|здібних| викликати|спричиняти| бурхливе протікання адаптаційних процесів. Сумарні величини об'єму|обсягу| і інтенсивності тренувальної роботи досягають максимуму, широко плануються|планерують| заняття з|із| великими навантаженнями, кількість занять в тижневих мікроциклах може досягти 15—20 і більш, різко зростають практика змагання і об'єм|обсяг| спеціальної психологічної, тактичної і інтегральної підготовки. Принципово важливим|поважним| моментом є забезпечення умов, при яких період максимальної схильності спортсмена до досягнення найвищих результатів (підготовлений протіканням природного розвитку організму і функціональних перетворень в результаті|внаслідок| багатолітнього|багаторічного| тренування) збігається з|із| періодом найінтенсивніших і складніших в координаційному відношенні|ставленні| тренувальних навантажень. При такому збігу спортсменові вдається добитися максимально можливих результатів, інакше вони виявляються|опиняються| значно нижчими. Тривалість і особливості підготовки до вищих досягнень багато в чому залежать від специфічних особливостей формування спортивної майстерності не лише|не тільки| в різних видах спорту, але й в окремих видах змагань одного виду|виду|. Стать спортсмена значною мірою визначає темпи зростання|зросту| досягнень. Так, узагальнення досвіду|досліду| підготовки плавців вищого класу показало, що є|наявний| істотна|суттєва| різниця в темпах зростання|зросту| спортивних досягнень у чоловіків і жінок. Чоловікам, що спеціалізуються на дистанціях 100 і 200 м, після|потім| виконання нормативу майстра|мастер-штампу| спорту необхідно зазвичай|звично| не менше 3—5 років напруженого тренування для успішного виступу|вирушання| на чемпіонатах Європи і світу|миру|, Олімпійських іграх. В той же час у жінок цей часовий проміжок, як правило, знаходиться|перебуває| в межах 1 — 3 років. За два роки, які передують найбільшим змаганням, майбутні призери|призери| чемпіонатів світу або Олімпійських ігор в чоловічому плаванні (дистанції 100, 200 м) покращують|поліпшують| свої результати по відношенню до дистанції 100 м в середньому на 1,5 с.|із|, в жіночому плаванні цей приріст складає більше 3 с. Ця тенденція характерна і для спортсменів, що спеціалізуються в інших видах спорту. Особливо довга дорога|колія| до вищої спортивної майстерності в спортивних іграх, багатоборствах|, де рівень спортивного результату визначається дуже великою кількістю складових технічно-тактичного|, фізичного і психологічного порядку|ладу|. 5. Етап максимальної реалізації індивідуальних можливостей|спроможностей| На цьому етапі знаходяться|досліджують| здібності|спроможності| для подальшого|дальшого| підвищення майстерності і зростання|зросту| спортивних результатів. Основною особливістю підготовки спортсменів є підвищення результативності за рахунок якісних сторін системи спортивної підготовки. Об'єми|обсяги| тренувальної роботи і змагальної діяльності або стабілізуються на рівні, досягнутому на попередньому етапі багаторічної |багаторічпідготовки, або можуть бути трохи (5—10 %) підвищені або знижені|знизити|. Основне завдання|задача| етапу — знайти приховані резерви організму спортсмена в різних сторонах його підготовленості (фізичною, технічно-тактичною|, психологічною) і забезпечити їх прояв|вияв| в тренувальній і змаганні діяльності. Особлива увага має бути звернена на знаходження|вишукування| резервів у сфері тактичної і психологічної підготовленості, тобто в тих сторонах майстерності, результативність в яких багато в чому визначається досвідом|дослідом| спортсмена, знанням сильних і слабких|слабих| сторін основних суперників, що особливо важливе|поважне| в єдиноборствах і спортивних іграх, проте|однак| може виявитися вирішальним|ухвальним| і у всіх інших видах спорту, вибираючи характер тактичної і психологічної боротьби в змаганнях. У спортивних іграх дуже важливо вивчити і уміло використовувати індивідуальні особливості партнерів по команді, спираючись|обпиратися| на їх сильні сторони і виправляючи недоліки|нестачі|.
6. Етап збереження|зберігання| вищої спортивної майстерності Підготовка на цьому етапі характеризується суто індивідуальним підходом. Пояснюється|тлумачить| це наступним|слідуючим|. По-перше, великий стаж підготовки конкретного спортсмена допомагає всебічно вивчити властиві йому особливості, сильні і слабкі|слабі| сторони, виявити найбільш ефективні методи і засоби|кошти| підготовки, варіанти планування|планування| тренувального навантаження, що дає можливість|спроможність| підвищити ефективність і якість тренувального процесу і за рахунок цього підтримати рівень спортивних досягнень. По-друге, неминуче зниження функціонального потенціалу організму і його адаптаційних можливостей|спроможностей|, обумовлене як природними віковими змінами систем і органів, так і високим рівнем навантажень на попередніх етапах багаторічного|багаторічного| тренування, а часто|нерідко| і наслідками травм, не лише|не тільки| не дозволяє збільшити навантаження, але і затрудняє утримання їх на раніше досягнутому рівні. Це вимагає знаходження|вишукування| індивідуальних резервів зростання|зросту| майстерності, здатних|здібних| нейтралізувати дію вказаних негативних|заперечних| чинників|факторів|. Для етапу збереження|зберігання| досягнень характерне прагнення зберегти раніше досягнутий рівень функціональних можливостей|спроможностей| основних систем організму при колишньому або навіть меншому об'ємі|обсязі| тренувальної роботи. Одночасна велика увага приділяється|наділяє| вдосконаленню технічної майстерності, підвищенню психічної готовності, усуненню недоліків|нестач| в рівні фізичної підготовленості. Одним з найважливіших чинників|факторів| підтримки спортивних досягнень виступає|вирушає| тактична зрілість, прямо залежна від змагального досвіду|досліду| спортсмена. Слід враховувати, що спортсмени, які знаходяться|перебувають| на даному етапі багаторічної |багато підготовки, добре адаптовані|пристосувати| до найрізноманітніших засобів|коштів| тренувальногог впливу. Як правило, раніш вживаними варіантами планування|планування| тренувального процесу, методами і засобами|коштами| не удається добитися не лише|не тільки| прогресу, але і утримати спортивні результати на колишньому рівні. Тому на цьому етапі, як ніколи раніше, слід прагнути до зміни засобів|коштів| і методів тренування, вживання|застосування| комплексів вправ тренажерних пристроїв|устроїв|, що ще не використовувалися, нових, неспецифічних засобів|коштів|, стимулюючих працездатність і ефективність виконання рухових дій. Рішенню цієї задачі можуть також сприяти істотні|суттєві| коливання тренувального навантаження. Наприклад, на тлі|на фоні| загального|спільного| зменшення об'єму|обсягу| роботи в макроциклі ефективним може виявитися|опинитися| планування|планування| ударних мікро- і мезоциклів| з|із| виключно|винятково| високим тренувальним навантаженням. Для окремих спортсменів вельми|дуже| результативним засобом|коштом| збереження|зберігання| вищої спортивної майстерності може стати зміна спортивної спеціалізації на суміжну. Можна привести безліч прикладів|зразків|, коли зміна вузької спеціалізації наводила|приводила| до продовження спортивної кар'єри на найвищому рівні спортивних досягнень. Найбільш виправданими поєднаннями є наступні|слідуючі|: гонки|перегони| на треку — шосейні гонки|перегони|, стрибок в довжину — потрійний|потроєний| стрибок, спринтерський біг і біг на середні дистанції — біг з|із| бар'єрами, комплексне плавання — плавання одним із способів і т.п.|тощо| В основі ефективності такого прийому — стимуляція адаптаційних ресурсів як реакції на нові подразники — тренувальні і змагальні засоби|кошти| і методи.
Читайте також:
|
||||||||
|