Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Етап підготовки до вищих досягнень

На цьому етапі передбачається|припускається| досягнення максимальних результатів у видах спорту і видах змагань, вибраних для поглибленої спеціалізації. Значно збільшується частина|частка| засобів|коштів| спеціальної підготовки в загальному|спільному| об'ємі|обсязі| тренувальної роботи, різко зростає практика змагання.

Основне завдання|задача| етапу — максимальне використання засобів|коштів|, здатних|здібних| викликати|спричиняти| бурхливе протікання адаптаційних процесів. Сумарні величини об'єму|обсягу| і інтенсивності тренувальної роботи досягають максимуму, широко плануються|планерують| заняття з|із| великими навантаженнями, кількість занять в тижневих мікроциклах може досягти 15—20 і більш, різко зростають практика змагання і об'єм|обсяг| спеціальної психологічної, тактичної і інтегральної підготовки.

Принципово важливим|поважним| моментом є забезпечення умов, при яких період максимальної схильності спортсмена до досягнення найвищих результатів (підготовлений протіканням природного розвитку організму і функціональних перетворень в результаті|внаслідок| багатолітнього|багаторічного| тренування) збігається з|із| періодом найінтенсивніших і складніших в координаційному відношенні|ставленні| тренувальних навантажень. При такому збігу спортсменові вдається добитися максимально можливих результатів, інакше вони виявляються|опиняються| значно нижчими. Тривалість і особливості підготовки до вищих досягнень багато в чому залежать від специфічних особливостей формування спортивної майстерності не лише|не тільки| в різних видах спорту, але й в окремих видах змагань одного виду|виду|. Стать спортсмена значною мірою визначає темпи зростання|зросту| досягнень. Так, узагальнення досвіду|досліду| підготовки плавців вищого класу показало, що є|наявний| істотна|суттєва| різниця в темпах зростання|зросту| спортивних досягнень у чоловіків і жінок. Чоловікам, що спеціалізуються на дистанціях 100 і 200 м, після|потім| виконання нормативу майстра|мастер-штампу| спорту необхідно зазвичай|звично| не менше 3—5 років напруженого тренування для успішного виступу|вирушання| на чемпіонатах Європи і світу|миру|, Олімпійських іграх. В той же час у жінок цей часовий проміжок, як правило, знаходиться|перебуває| в межах 1 — 3 років. За два роки, які передують найбільшим змаганням, майбутні призери|призери| чемпіонатів світу або Олімпійських ігор в чоловічому плаванні (дистанції 100, 200 м) покращують|поліпшують| свої результати по відношенню до дистанції 100 м в середньому на 1,5 с.|із|, в жіночому плаванні цей приріст складає більше 3 с. Ця тенденція характерна і для спортсменів, що спеціалізуються в інших видах спорту. Особливо довга дорога|колія| до вищої спортивної майстерності в спортивних іграх, багатоборствах|, де рівень спортивного результату визначається дуже великою кількістю складових технічно-тактичного|, фізичного і психологічного порядку|ладу|.

5. Етап максимальної реалізації індивідуальних можливостей|спроможностей|

На цьому етапі знаходяться|досліджують| здібності|спроможності| для подальшого|дальшого| підвищення майстерності і зростання|зросту| спортивних результатів. Основною особливістю підготовки спортсменів є підвищення результативності за рахунок якісних сторін системи спортивної підготовки. Об'єми|обсяги| тренувальної роботи і змагальної діяльності або стабілізуються на рівні, досягнутому на попередньому етапі багаторічної |багаторічпідготовки, або можуть бути трохи (5—10 %) підвищені або знижені|знизити|. Основне завдання|задача| етапу — знайти приховані резерви організму спортсмена в різних сторонах його підготовленості (фізичною, технічно-тактичною|, психологічною) і забезпечити їх прояв|вияв| в тренувальній і змаганні діяльності. Особлива увага має бути звернена на знаходження|вишукування| резервів у сфері тактичної і психологічної підготовленості, тобто в тих сторонах майстерності, результативність в яких багато в чому визначається досвідом|дослідом| спортсмена, знанням сильних і слабких|слабих| сторін основних суперників, що особливо важливе|поважне| в єдиноборствах і спортивних іграх, проте|однак| може виявитися вирішальним|ухвальним| і у всіх інших видах спорту, вибираючи характер тактичної і психологічної боротьби в змаганнях. У спортивних іграх дуже важливо вивчити і уміло використовувати індивідуальні особливості партнерів по команді, спираючись|обпиратися| на їх сильні сторони і виправляючи недоліки|нестачі|.

 

6. Етап збереження|зберігання| вищої спортивної майстерності

Підготовка на цьому етапі характеризується суто індивідуальним підходом. Пояснюється|тлумачить| це наступним|слідуючим|. По-перше, великий стаж підготовки конкретного спортсмена допомагає всебічно вивчити властиві йому особливості, сильні і слабкі|слабі| сторони, виявити найбільш ефективні методи і засоби|кошти| підготовки, варіанти планування|планування| тренувального навантаження, що дає можливість|спроможність| підвищити ефективність і якість тренувального процесу і за рахунок цього підтримати рівень спортивних досягнень. По-друге, неминуче зниження функціонального потенціалу організму і його адаптаційних можливостей|спроможностей|, обумовлене як природними віковими змінами систем і органів, так і високим рівнем навантажень на попередніх етапах багаторічного|багаторічного| тренування, а часто|нерідко| і наслідками травм, не лише|не тільки| не дозволяє збільшити навантаження, але і затрудняє утримання їх на раніше досягнутому рівні. Це вимагає знаходження|вишукування| індивідуальних резервів зростання|зросту| майстерності, здатних|здібних| нейтралізувати дію вказаних негативних|заперечних| чинників|факторів|.

Для етапу збереження|зберігання| досягнень характерне прагнення зберегти раніше досягнутий рівень функціональних можливостей|спроможностей| основних систем організму при колишньому або навіть меншому об'ємі|обсязі| тренувальної роботи. Одночасна велика увага приділяється|наділяє| вдосконаленню технічної майстерності, підвищенню психічної готовності, усуненню недоліків|нестач| в рівні фізичної підготовленості. Одним з найважливіших чинників|факторів| підтримки спортивних досягнень виступає|вирушає| тактична зрілість, прямо залежна від змагального досвіду|досліду| спортсмена.

Слід враховувати, що спортсмени, які знаходяться|перебувають| на даному етапі багаторічної |багато підготовки, добре адаптовані|пристосувати| до найрізноманітніших засобів|коштів| тренувальногог впливу. Як правило, раніш вживаними варіантами планування|планування| тренувального процесу, методами і засобами|коштами| не удається добитися не лише|не тільки| прогресу, але і утримати спортивні результати на колишньому рівні. Тому на цьому етапі, як ніколи раніше, слід прагнути до зміни засобів|коштів| і методів тренування, вживання|застосування| комплексів вправ тренажерних пристроїв|устроїв|, що ще не використовувалися, нових, неспецифічних засобів|коштів|, стимулюючих працездатність і ефективність виконання рухових дій. Рішенню цієї задачі можуть також сприяти істотні|суттєві| коливання тренувального навантаження. Наприклад, на тлі|на фоні| загального|спільного| зменшення об'єму|обсягу| роботи в макроциклі ефективним може виявитися|опинитися| планування|планування| ударних мікро- і мезоциклів| з|із| виключно|винятково| високим тренувальним навантаженням.

Для окремих спортсменів вельми|дуже| результативним засобом|коштом| збереження|зберігання| вищої спортивної майстерності може стати зміна спортивної спеціалізації на суміжну. Можна привести безліч прикладів|зразків|, коли зміна вузької спеціалізації наводила|приводила| до продовження спортивної кар'єри на найвищому рівні спортивних досягнень. Найбільш виправданими поєднаннями є наступні|слідуючі|: гонки|перегони| на треку — шосейні гонки|перегони|, стрибок в довжину — потрійний|потроєний| стрибок, спринтерський біг і біг на середні дистанції — біг з|із| бар'єрами, комплексне плавання — плавання одним із способів і т.п.|тощо| В основі ефективності такого прийому — стимуляція адаптаційних ресурсів як реакції на нові подразники — тренувальні і змагальні засоби|кошти| і методи.

 


Читайте також:

  1. IXX. ОСОБЛИВОСТІ ПРИЙОМУ ДО кафедри військової підготовки НАУ
  2. XVIII. Особливості прийому та навчання іноземців та осіб без громадянства у вищих навчальних закладах України
  3. XX1. Забезпечення відкритості та прозорості при проведенні прийому до вищих навчальних закладів
  4. Аналіз особистих досягнень студентів, перспектив навчання на подальшому етапі
  5. Базовий рівень підготовки.
  6. Види обліку і форми перевірки навчальних досягнень учнів
  7. Вимоги до державної атестації випускників вищих навчальних закладів
  8. Вищих навчальних закладів
  9. Вищих навчальних закладів
  10. Відповіді на заПИТАННЯ для САМОСТІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ
  11. Відповіді на заПИТАННЯ для САМОСТІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ
  12. Відповіді на заПИТАННЯ для САМОСТІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ




Переглядів: 1666

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Динаміка навантажень і співвідношення роботи різної переважної спрямованості в процесі багаторічного вдосконалення | Етап поступового зниження досягнень

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.