Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Завдання для самостійної роботи.

Задача 1. Загальний світовий видобуток золота збільшився на 22 %. При цьому сукупний попит на споживчих ринках зменшився на 22 %. Визначіть як зміниться ціна на золото, ціни на споживчі товари за умови золотого стандарту, ціни на споживчі товари при функціонуванні нерозмінних грошових знаків.

Задача 2. Об’єм видобутку золота зростає на 15 %, при цьому сукупний попит на споживчих ринках спадає на 10 %. Визначити як зміняться ціни на споживчі товари за умов обігу нерозмінних грошових знаків, ціна на золото, ціни на споживчі товари при золотому стандарті.

Задача 3. Грошова одиниця країни при проведенні ревальвації збільшила вміст золота на 50 %. Одночасно вартість золота зменшилась на 35 %. Як зміниться рівень товарних цін при умовах золотого стандарту в паперових грошах і золотих монетах?

Задача 4. Після проведення девальвації вміст золота в грошовій одиниці зменшився на 9 %, а вартість золота зросла на 6 %. Як зміниться рівень товарних цін за умов золотого стандарту у паперових грошах , у золотих монетах?

Задача 5. Після проведення девальвації вартість грошової одиниці зменшилась на 15 %, при цьому сукупний попит на споживчі товари зріс на 22 %, а пропозиція зменшилась на 10 %. Як зміняться ціни на споживчі товари?

Задача 6. Що відбуватиметься з номінальним ВНП, якщо пропозиція грошей зросте на 15 %, а швидкість обігу зменшиться на 18 %?

Задача7. Визначіть, як зміниться номінальний ВНП, якщо швидкість обігу грошей становить 7 оборотів і залишається постійною, а грошова маса зменшиться з 350 млн. грн. до 310 млн. грн.

Задача 8. Обчисліть середньозважений рівень цін, якщо необхідний обсяг грошової маси для обслуговування грошового обороту становить 400 млн. грн., швидкість обігу грошей 8 оборотів в рік, кошти на чекових рахунках склали 102 млн. грн, а швидкість їх обігу – 12 оборотів в рік. Товарна маса в країні становить 10 млн. умовних одиниць.

Задача 9. В Україні обсяг ВВП у 2003 році становив 172,9 млрд.грн. На початок року в обороті перебувало 22,1 млрд.грн., на кінець – 32,1 млрд.грн. Визначити середню швидкість обігу гривні та середню тривалість одного обороту гривні.

Задача 10 Скільки оборотів здійснить грошова одиниця за рік, якщо відомо, що обсяг ВВП за 2 роки був однаковий і разом становив 20780 тис.гр.одн., а середній залишок грошей в обігу за рік відповідно 6400 тис.гр.одн.?

Задача 11 В наслідок негативних зрушень в економіці пропозиція грошей зросла в 2 рази, обсяг виробництва зріс у 1,5 рази. Проаналізуйте як зміниться швидкість обігу грошей, якщо рівень цін зріс на 50 %.

Задача 12 Протягом року інфляція зумовила ріст цін в межах національної економіки на 45 %, грошова маса зросла з 50 до 65 млн. грн.. Проте, розвиток банківської системи зумовив зростання швидкості обігу грошей на 11%. Як за таких умов зміниться сукупний обсяг реалізації ?

Задача 13. Визначіть на скільки зміниться номінальний ВНП, якщо пропозиція грошей стала – 400 млрд. дол.. США, а швидкість обігу зросте з5 до 9 оборотів в рік ( зменшиться з 9 до 7 оборотів в рік).

Задача 14. Визначіть, як зміниться номінальний ВНП, якщо швидкість обігу грошей стала – 7 оборотів в рік, а грошова маса зменшиться з 350 млн. грн. до 310 млн. грн..

Задача 15 Обчисліть зміну швидкості обігу грошей в результаті вдосконалення функціонування кредитної системи, якщо грошова маса в обігу зросла з 220 до 250 млн. грн., валовий номінальний продукт зріс на 13 %, , а рівень цін зріс на 6%.

Задача 16. Обчисліть середньозважений рівень цін, якщо необхідний обсяг грошової маси для обслуговування грошового обороту становить 400 млн. грн., швидкість обігу грошей 8 оборотів в рік, кошти на чекових рахунках склали 102 млн. грн, а швидкість їх обігу – 12 оборотів в рік. Товарна маса в країні становить 10 млн. умовних одиниць.

Задача 17. Заробітна плата працівника в місяць становить 810 грн. після утримання податків. Її витрачають щодня рівномірними частинами, на останній день місяця залишок дорівнює нулю. Обчисліть середній залишок впродовж місяця і його співвідношення до номінального доходу. Розрахуйте вказані показники, якщо виплата проводитиметься двічі на місяць, на скільки прискориться швидкість обігу грошей?

Тести для самоконтролю.

1. Згідно еволюційної концепції гроші:

а) виникли внаслідок угоди між людьми;

б) були запроваджені законодавчими актами держави для полегшення обміну;

в) були запроваджені державою для фінансування своїх потреб;

г) виникли в результаті розвитку товарного виробництва та обміну.

2. Монометалізм характеризується:

а) використанням в якості грошей тільки дорогоцінних металів;

б) забезпеченням розміну паперових грошей на золото;

в) забезпечення загального еквівалента за одним металом.

3. Функція нагромадження проявляється в тому, що:

а) гроші виступають резервом багатства;

б) слугують еквівалентом вартості;

в) регулюють грошовий обіг.

4. Як засіб обігу гроші :

а) слугують посередником в обміні;

б) стимулюють обмін товарів;

в) регулюють грошовий обіг.

5. Яку функцію виконують гроші надаючи вартості товару форму ціни:

а) міри вартості;

б) засобу обігу;

в) засобу платежу.

6. Товарообмінні процеси на сучасному етапі розвитку товарно-грошових відносин можна зобразити схематично:

а) Т1-Т2;

б) Т1-Т-Т2;

в) Т1-Г-Т2.

7. Кредитні гроші – це:

а) неповноцінний знак вартості, що виник на основі кредитних відносин;

б) засіб платежу, що замінює готівку і дає можливість отримати позику в банку;

в) грошові білети і розмінна монета, що перебуває в обігу.

8. До квазігрошей належать:

а) векселі, чеки, електронні депозити;

б) чекові та електронні, довгострокові депозити;

в) векселі, чеки, довгострокові депозити

9. Демонетизація золота – це:

а) вилучення з обігу золотих монет;

б) припинення обміну паперових грошей на золото;

в) припинення обміну неповноцінних грошей на золото;

г) вилучення золота з складу монет.

10. Білонна монета – це:

а) монета, що карбується з дорогоцінного металу;

б) монета із вмістом дорогоцінного металу;

в) розмінна монета.

11. Однорідність грошей означає:

а) високу зручність у користуванні грошима;

б) всі екземпляри наявних в обороті грошей є взаємозамінними;

в) довготривалість використання грошових знаків.

12. Вексель -це:

а) засіб платежу, що заміняє готівку;

б) неповноцінний знак вартості, що виник на основі кредитних грошей;

в) письмове зобов’язання боржника сплатити визначену суму грошей у визначений термін.

13. Суть металістичної теорії грошей полягає:

а) у визначенні кількості грошей в обігу;

б) у твердженні, що золото і срібло за своєю природою є грошима;

в) у запереченні товарної природи грошей;

г) у запереченні функції грошей як міри вартості.

14. Суть номіналістичної теорії грошей полягає:

а) у визначенні кількості грошей в обігу;

б) у в ототожненні грошового обігу з товарним обміном;

в) у запереченні товарної природи грошей;

г) у визначенні грошей як умовних знаків, що позбавлені внутрішньої вартості.

15. „Трансакційна версія” кількісної теорії базується:

а) на рівнянні Пігу;

б) на рівнянні І.Фішера;

в) на „рівнянні обміну”;

г) на рівнянні Дж.Кейнса.

16. Згідно з рівнянням Фішера кількість грошей, необхідна для забезпечення обігу товарів і послуг:

а) прямо пропорційна номінальному обсягу виробництва;

б) обернено пропорційна номінальному обсягу виробництва і прямо пропорційна швидкості грошей;

в) прямо пропорційна номінальному обсягу виробництва і обернено пропорційна швидкості грошей.

17. Мотив зберігання грошей Дж.Кейнса, який виникає з бажання уникнути втрат капіталу при зберіганні активів у формі облігацій у період очікуваного підвищення норми позичкового відсотка:

а) мотив обачності;

б) трансакційний мотив;

в) спекулятивний мотив.

18. Сукупний попит на гроші за Кейнсом – це сума:

а) трансакційного і спекулятивного мотивів;

б) трансакційного і мотиву завбачливості;

в) транс акційного, спекулятивного і мотиву завбачливості.

19. Кількісну теорію Кейнса характеризують ознаки:

а) держава не повинна втручатись в процес виробництва;

б) природа грошей має тісний зв’язок з теорією трудової вартості;

в) вартість грошей не залежить від матеріального змісту;

г) необхідність державної грошової політики.

20. Кількісну теорію Юма характеризують ознаки:

а) купівельна сила грошей і ціни встановлюються на ринку;

б) офіційна економічна політика „знецінення грошей”;

в) визначення співвідношення між наявною грошовою масою та номінальною величиною ринку товарів і послуг;

г) необхідність державної грошової політики.

Тема 3.Грошовий оборот, грошові потоки і їх вплив на грошову масу.

1. Зміст грошового обороту, його структура за формою платіжних засобів та економічним змістом.

2. Безготівковий і готівковий обіг як сфери грошового обороту.

3. Грошова маса в Україні: базові гроші та грошові агрегати.

4. Механізм балансування грошових потоків в окремих секторах та в обороті загалом.

5. Швидкість обігу грошей та фактори, що її визначають.

6. Монетизація економіки.

7. Регулювання швидкості обігу готівки та стабільності грошової одиниці.

8. Закон кількості грошей, необхідних для обороту.

9. Сучасні засоби платежу, що обслуговують грошовий оборот, їх економічні відмінності та особливості застосування.

 


Читайте також:

  1. V. Завдання.
  2. VІ. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.
  3. Адаптація персоналу: цілі та завдання. Введення у посаду
  4. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  5. АКТУАЛЬНI ПРОБЛЕМИ І ЗАВДАННЯ КУРСУ РОЗМIЩЕННЯ ПРОДУКТИВНИХ СИЛ УКРАЇНИ
  6. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.
  7. Аналіз руху грошових коштів у контексті нової фінансової звітності Важливим завданням аналізу фінансового стану підприємства є оцінка руху грошових коштів підприємства.
  8. Аналіз самостійної роботи
  9. Арматурні роботи.
  10. Аудит, його мета та завдання
  11. Багатокритеріальні завдання оптимального керування
  12. Багатокритерійні завдання і можливі шляхи їхнього рішення.




Переглядів: 1078

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Приклад 5. | Методичні вказівки.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.