Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Організація позакласної роботи

Організаційною основою позакласної роботи з фізичної культури і спорту є - колектив фізичної культури, гурток фізичної культури.

Загальне керівництво роботою колективу фізичної культури покладається на вчителя фізичної культури, а керівництво гуртком - на одного з вчителів початкових класів.

У гурток і колектив фізичної культури учні вступають добровільно, для цього достатньо усної заяви.

На загальних зборах членів колективу вибирається рада, яка організовує і проводить всю роботу в тісному контакті, за планом, затвердженим директором школи.

У всіх класах школи обираються фізкультурні організатори. Вони працюють під керівництвом класних керівників, організовуючи учнів свого класу для участі в різних фізкультурно-масових і спортивних заходах, що проводяться школою.

Для проведення практичної роботи з учнями організуються секції. В першу чергу створюється секція загальної фізичної підготовки, що працює весь навчальний рік. Восени - ігри, легка атлетика і гімнастика; взимку - лижна підготовка, ігри; навесні - ігри, гімнастика та легка атлетика. Основою занять

секції загальної фізичної підготовки є навчальна програма. На заняттях секції вдосконалюються вміння та навички у виконанні вправ, ускладнених умовами місцевості, інший розстановкою снарядів, введенням нових елементів. Крім програмного матеріалу, на заняттях секції розучуються нові ігри, комбінації вільних рухів, піраміди. Навчальні групи секції виступають на шкільних ранках.

У секцію загальної фізичної підготовки слід залучати якомога більше учнів, у тому числі і тих, які дещо відстають у фізичному розвитку від своїх однолітків.

У навчальних групах секції 15-20 чоловік. Комплектування груп проводиться з урахуванням віку і фізичної підготовленості учнів. У період підготовки до змагань створюються команди. Кількість учасників залежить від умов змагань. Учасники команд не припиняють занять у секції. Крім того, з учасниками команд можуть проводитися додаткові заняття (тренування).

Заняття навчальних груп проводяться один-два рази на тиждень, у вільний від уроків час, за розкладом, затвердженим директором школи. Тривалість кожного заняття не повинна перевищувати 60 хвилин.

У кожній навчальній групі обираються старости, а в командах - капітани. Старости і капітани нагадують учням про заняття, враховують відвідуваність, допомагають раді колективу (гуртка) і керівникам груп у їх роботі.

У школі поряд з секцією загальної фізичної підготовки можуть бути організовані секції з видів спорту: для дітей 1 класу з плавання, тенісу та настільного тенісу, фігурного катання на ковзанах, для дітей 11 класу, крім тих, які передбачені для 1 класу, - зі спортивної гімнастики (дівчата з восьми, хлопчики з дев'яти років); починаючи з Ш класу, допускаються заняття в секціях лижного спорту і стрибків у воду. З десятирічного віку учні допускаються до занять у секціях: бадмінтону, художньої гімнастики, ковзанярського спорту, легкої атлетики, вітрильного спорту, футболу.

Обов'язковими умовами для створення секцій з видів спорту є: наявність місць для занять, необхідне обладнання та інвентар, а головне - кваліфіковане керівництво.

Керівники спортивних секцій повинні добре знати даний вид спорту, методику проведення занять, особливості занять з дітьми.

Різнобічна загальна фізична підготовка є основою успіхів у будь-яких видах спорту, тому на заняттях всіх секцій значна увага приділяється гімнастики, ігор, легкої атлетики та лижній підготовці.

Заняттями в групах і командах можуть керувати вчителя або інструктори-громадські, учні старших класів (у середній школі), а також спортсмени і тренери спортивних товариств.

Окрім організації практичних занять, колектив (гурток) фізичної культури разом з вчителями привертають учнів до роботи з влаштування нової спортивної площадки; в тісному контакті з гуртком «умілі руки» організує виготовлення найпростішого інвентарю, проводить спортивні змагання, фізкультурні свята, виступи на ранках та інші заходи; допомагає лікареві і вчителям в пропаганді фізичної культури і спорту серед учнів і батьків і т.д.

Членів колективу (гуртка), що виявили інтерес до занять фізичною культурою і спортом і досягли деяких успіхів, школа може направити в дитячу спортивну школу.

До учням, які перебувають у колективі (гуртку) фізкультури, пред'являються певні вимоги. Вони повинні встигати з усіх предметів, дотримуватися правил особистої гігієни, займатися в одній з груп або команд і брати участь у проведенні фізкультурних заходів.

Вони повинні служити прикладом усім іншим учням щодо дисциплінованості, чистоти та охайності фізкультурного костюма, як на уроках, так і на заняттях гуртка або команди. Члени колективу, що показують хороші успіхи в заняттях фізкультурою і поєднують це з високою успішністю з усіх предметів і зразкової дисципліною, заохочуються директором школи.

Прогулянки, екскурсії, походи. Прогулянки, екскурсії та походи мають велике освітнє і виховне значення, оскільки діти знайомляться з природою, рідним краєм і його визначними пам'ятками.

Ці заходи сприяють вдосконаленню навиків у ходьбі, бігу і іграх, загартовують організм і зміцнюють здоров'я дітей, сприяють набуттю навичок самообслуговування, поведінки та орієнтування на місцевості і т.п. Неоціненну роль вони відіграють в створенні і зміцненні дитячого колективу, у вихованні почуття дружби і товариства.

Прогулянки, екскурсії та походи найчастіше проводяться пішки, зимою можуть бути використані лижі.

Прогулянки зазвичай здійснюють без певних освітніх цілей, заради відпочинку на лоні природи. Екскурсії мають певні освітні цілі і проводяться по заздалегідь наміченої тематики.

У походах на відміну від екскурсій поєднується виконання освітніх завдань з умовами похідного життя (розбивка табору, приготування їжі, подолання труднощів, що зустрічаються в будь-якому поході, тощо).

Тематика екскурсій і походів повинна відповідати загальноосвітньої підготовки дітей і шкільним навчальним програмам.

Прогулянки та екскурсії проводяться з учнями всіх початкових класів школи, походи організовуються для учнів ІІІ класів. Зазвичай ці заходи проводяться для кожного класу окремо.

Протяжність маршрутів не повинна перевищувати 5-7 км. В обидва кінця для учнів 1-11 класів, 8-10 км - для учнів Ш класів. При цьому в середині шляху необхідний відпочинок протягом 1-2 годин.

Невеликі прогулянки та екскурсії (за мінімальної відстані) можуть проводитися в будь-який навчальний день; прогулянки та екскурсії на велику відстань, а також походи тільки у вихідні або канікулярні дні. Кожне з цих заходів ретельно готується, докладно розробляється план проведення. У плані передбачаються завдання заходу, маршрут, місця нетривалого і тривалого відпочинку, заняття та ігри в дорозі і на великому привалі, інвентар, особисте та колективне спорядження учасників.

Про майбутню прогулянці або екскурсії учні попереджають заздалегідь. Керівник прогулянки, екскурсії або походу зобов'язаний добре знати склад і стан здоров'я учнів, щоб вирішити питання про допуск їх до участі у проведеному заході. Необхідно також знати і фізичну підготовленість учнів. Від цього залежить вибір маршруту та швидкість руху групи. Якщо група різнорідна за складом, керівник при визначенні швидкості руху орієнтується на більш слабких учасників.

Найчастіше прогулянками, екскурсіями та походами керують вчителя.

При проведенні тематичних екскурсій бажано запрошувати вчителів-предметників, учасників історичних подій, героїв праці, передовиків виробництва, старожилів.

Одним з вирішальних умов для успішного проведення будь-якого заходу є дисципліна учасників та дотримання ними встановлених правил і режиму походу (прогулянки), а також чітке виконання доручень. Керівник походу, екскурсії або прогулянки завчасно проводить з учасниками роз'яснювальну роботу, а під час проведення вимагає обов'язкового виконання встановленого порядку.

При підготовці будь-якого заходу вчителю необхідно заздалегідь виділити у складі учнів помічників, які організовують дітей, підбирають необхідний інвентар та спорядження, перевіряють підготовку учасників, готуються самі і допомагають іншим в проведенні ігор, хороводів, художньої самодіяльності і т.п.

Для найбільш фізично підготовлених учнів з дозволу лікаря в літні канікули можуть проводитися дводенні походи з одним нічлігом.

План походу розробляється керівником і затверджується директором школи. Готовність кожного учасника перевіряється керівником за один-два до походу і безпосередньо перед виходом. До участі слід залучати медичний персонал школи (лікаря або медсестру).

При підготовці до такого походу керівник попередньо проводить з учасниками кілька тренувальних занять у ходьбі, бігу і стрибках, вивчає маршрут походу та розподіляє обов'язки. Велика увага приділяється підготовці колективного та особистого спорядження (зокрема, одягу та взуття) та підготовчої роботи з організації ночівлі та харчування .. Ночівля повинен бути забезпечений у закритому приміщенні (будинку, шкільній будівлі), що задовольняє санітарно-гігієнічним вимогам. Харчування має бути обов'язково гарячим. Похід проводиться за заздалегідь розробленим планом, з дотриманням певного режиму руху, відпочинку, харчування.

При визначенні маршруту враховуються місця для привалу, наявність джерел питної води, місць для купання.

Колективне спорядження в поході складається з наступних предметів: сокира (у чохлі), посуд для приготування їжі (алюмінієві каструлі, бляшані луджені відра, емальований посуд), розливальні ложка, сковорідка, мішки із зав'язками для продуктів, ніж столовий, консервний ніж, фотоапарат, горн, м'ячі, сигнальні прапорці, мала саперна лопата, компас, клейонка, ножиці, голки, нитки, шпильки, сірники, аптечка. Відповідно до завдань походу в колективне спорядження можуть увійти також гербарні папки, коробки для ґрунту, комах, різних сільськогосподарських культур.

В індивідуальне спорядження учасників походу входить: влітку - сорочка чи футболка з довгими рукавами, труси у хлопчиків, шаровари у дівчаток, тренувальні або звичайні штани, світла панама, добре розношені черевики, шкарпетки, на випадок поганої погоди - куртка, піджак; взимку - лижний костюм. Крім того, кожен учасник походу для себе рюкзак, ложку, кухоль, миску, рушник, мило, серветку, зошит або блокнот, олівець.

У рюкзаках укладаються всі особисті речі і частина колективного спорядження. Загальна вага рюкзака не повинен перевищувати 3 кг. Речі в рюкзак укладаються так, щоб до спини прилягало все м'яке.

У ДОБОВИЙ РАЦІОН УЧАСНИКІВ ПОХОДУ ВХОДИТЬ: 300 р. ЧОРНОГО І 200 р. БІЛОГО ХЛІБА, 100 г. КРУПИ, 1 БАНКУ М'ЯСНИХ КОНСЕРВІВ (на двох), 30-40 р. ОЛІЇ, 100 г. ЦУКРУ, 500 р. ОВОЧІВ, 0 , 5 л. МОЛОКА, ТАКОЖ СІЛЬ, ЧАЙ, ЛУК, МОРКВА.

Овочі та молоко зазвичай набувають на місці або поблизу великого привалу. Молоко дозволяється вживати тільки кип'ячене.

Складання меню і розкладка продуктів на разові прийоми харчування повинні проводитися до походу.

Під час походів дітей треба вчити орієнтуватися на місцевості за компасом і годинах.

Під орієнтуванням на місцевості розуміється визначення сторін горизонту - півночі, півдня, сходу і заходу - і розташування населених пунктів і доріг по відношенню до місця знаходження туристів.

Щоб орієнтуватися за компасом, треба компас покласти на горизонтальну поверхню (книжку, папку, пень) і відпустити гальмо. Стрілка після коливання зупиниться і одним своїм кінцем покаже напрям на північ, іншим - на південь. У компасі Андріанова, найбільш прийнятному для юних туристів, північний кінець стрілки має білий колір, в інших компасах північний кінець стрілки темний. Якщо у співвідношенні з показаннями компаса стати обличчям на північ, то праворуч буде схід, ліворуч - захід, а ззаду - південь.

Компас можна орієнтувати. Це значить поєднати північний кінець стрілки з північної точкою лімба компаса.

За допомогою годин орієнтуватися можна тільки вдень і в таку погоду, коли видно сонце. Щоб орієнтуватися в 13 годин, достатньо стати обличчям до сонця і зліва буде схід, праворуч-захід, ззаду - північ.

В інші годинник слід годинну стрілку направити на сонці і кут між годинною стрілкою і напрямком на цифру «1» на циферблаті годинника розділити навпіл. Лінія поділу цього кута вказує напрямок північ-південь.

У поході дітей треба вчити розпалювання багаття. Багаття розпалювати треба в такому місці, щоб він не псував коренів зелені, не міг служити причиною лісової пожежі; від найближчих дерев багаття розпалюється в 5-6 м.

Для багаття робиться вогнище: зрізається з площі в 1кв.м. дерен і цим дерном обкладається вогнище, при цьому дерен кладеться травою вниз. У середину вогнища накладається «курінь» або «колодязь» з дрібних сухих гілочок, бересту, »паличок - зажігалочек». «Курінчиками» («колодязь») обкладається тонкими сухими суками і запалюється з того боку, звідки дме вітер. Коли «курінь» загориться, в багаття підкладаються спочатку тонкі сучки, а потім все більш товсті і великі.

На вогнищі вариться їжа, кип'ятиться чай. Щоб їжа добре, швидко зварилася і не пахла димом, треба каструлі, відра та чайники підвішувати над багаттям після того, як полум'я буде достатнім, дим зменшиться.

Після повернення учасників походу один з номерів шкільної стіною газети слід присвятити підсумками його проведення.

Ігри, розваги. Самими простими і масовими формами позакласної роботи з учнями є ігри і розваги. Найважливіші засоби в роботі з фізичного виховання з дітьми 1-11 класів з успіхом застосовуються і в роботі з учнями Ш класів.

Ігри організовуються як з невеликою групою учнів одного класу, так і з великими групами учнів двох-трьох класів. Чим чисельніша група грають, тим краще повинні бути підготовлені організатори та витівники з учнів. Ігри слід проводити у вигляді так званого «години ігор», загальне керівництво яким здійснюється вчителями (до створення дитячого активу вони ж є і практичними керівниками). У міру створення дитячого колективу і активу з його середовища практичну роботу з підготовки та проведення ігор ведуть самі учні, виконуючи задум і план вчителя.

«Годинник ігор» проводяться в позаурочний час, а також у канікулярний період, причому збір дітей для участі в іграх призначається у певний день і час у школі або на майданчику. У гарну погоду восени і взимку, а також в літній час гри проводяться на відкритому повітрі; лише в непогожу, вітряну і холодну погоду вони проводяться в закритому приміщенні. Температурні умови для ігор на повітрі ті ж, що й для занять іншими вправами. Проведені ігри завжди повинні відповідати віку і підготовленості граючих, бути доступні для хлопчиків і дівчаток, простими за змістом, легко зрозумілими, цікавими і захоплюючими. Комплекс ігор складається так, щоб у ньому були ігри з різним вмістом і навантаженням і щоб ці ігри правильно чергувались. У одне заняття вводяться гри спокійні та ігри з великою рухливістю, ігри зі співами і танцями. При цьому найбільш рухливі ігри проводяться в середині заняття, а ігри зі співами - в кінці його.

У старших класах початкової школи велике застосування мають командні ігри, близькі за своїм змістом до спортивні. До них відносяться «Естафети», «Лапта», «Гонка м'ячів», «Мисливці і качки» і багато інших.

Якщо вводяться нові ігри, які на уроках не було пройдено, то їх в одному занятті має бути не більше двох: одна гра з великою рухливістю та інша відносно спокійна. Під час проведення ігор на місцевості велике застосування мають такі ігри, як «Чуйний вартовий», «Маскування», «Невидимка», «Хитра лисиця», «Через ланцюг» та ін..

Як улюблене заняття дітей у позаурочний час гри проводяться не тільки в спеціальні «годинник ігор», але також на ранках, святах, прогулянках, екскурсіях і т.д.

З великою охотою діти беруть участь у хороводах, танцях і танцях. Проводяться вони на відкритому майданчику, і в закритому приміщенні в супроводі музики або зі співом. За своїм характером і змістом вони повинні бути простими і легко розучуватися навіть із великою групою дітей. Як і ігри, хороводи, танці та танці проводяться на ранках, святах, прогулянках та екскурсіях, вводяться вони у «години ігор». Цілком доступними для учнів початкової школи є «Марш-хоровод», «Камаринська», «Во саду ли, в городе», «Гопак», «Полька-запрошення», «Перехідна полька», «Мрія», «Лявоніха» та ін.

Для проведення цих видів позакласної роботи готується актив учнів, з яким попередньо розучуються нові хороводи або танці, з тим, щоб вони могли надавати допомогу керівнику у проведенні зазначених заходів з іншими дітьми.

У перервах між масовими танцями й танцями організуються індивідуальні танці й танці.

У числі корисних і цікавих розваг для учнів початкової школи велике застосування мають ігрові вправи типу завдань. До таких належать «Серса», «Одягни кільце», «Вудка», «Зрізання предметів», «Покатай точніше»,«Обручі»,«Хто більше потрапить? »,« Накинь кільце »та багато інших.

Будь-яким зимовим розвагою дітей є катання на санках з гір. Існує дуже багато способів катання з гір і різних ігрових ускладнень, що застосовуються за ініціативи самих катаються. Діти катаються на санках сидячи, лежачи, спиною вперед, стоячи, стоячи на колінах, по одному, по двоє і т.д. Виробляються спуски з гори на швидкість, на дальність, з поворотами і т.д. Спуски з гір можуть супроводжуватися додатковими вправами: підняти на ходу малий м'яч, зняти стоїть прапорець, покласти м'яч, проїхати під ворітця (улаштованими з лижних палиць), метнути на ходу в ціль, перейти з положення сидячи в положення лежачи і т.д. З учнями старших класів проводяться змагання по спуску з гір та естафети з санками.

Краще всього катання на санках проводити з природних гір; за відсутності їх силами учнів будують снігову гору на шкільному майданчику або де-небудь поблизу від школи. Використовуються також і дерев'яні гірки, призначені в літню пору для вбігання, які на зимовий час обкладаються снігом і заливаються водою.

Велике задоволення приносить дітям, коли вчитель не обмежується наглядом за дітьми, а сам з ними катається.

Спортивні змагання. Спортивні змагання є однією з найбільш цікавих, захоплюючих форм позакласної роботи з фізичного виховання у початковій школі. Вони сприяють залученню учнів до систематичних занять фізичними вправами вдома і в колективі фізкультури, підвищують фізичну підготовленість учнів, згуртовують дитячий колектив.

Змагання, як і інші види позакласної роботи, включаються в загальний річний план роботи школи. На початку навчального року точно визначаються терміни проведення, положення і проводиться підготовка до змагань.

Кращими строками для проведення змагань є канікули - зимові, весняні і літні (одразу після закінчення навчального року).

Спортивні змагання організуються і проводяться безпосередньо вчителями під загальним керівництвом директора школи. Найактивнішу участь у них мають брати колектив фізкультури. Кращі учні-спортсмени старших класів надають допомогу у підготовці учнів початкових класів до змагань і в проведенні їх.

Кожне змагання проводиться відповідно до положення, в якому зазначаються: цілі та завдання змагання, керівництво, час і місце проведення, учасники, програма, умови проведення та залік, порядок нагородження кращих учасників і команд, форма заявки і терміни її подання.

З учнями початкових класів школи можуть проводитися змагання з ігам, лижам, легкої атлетики, ковзанів, а також з гімнастики.

У програму змагань з ігор включаються рухливі ігри з шкільної навчальної програми і ігри, 3 які були добре розучені на позакласних заняттях. Змагання з рухливим іграм можуть проводитися серед усіх учнів 1-Ш класів.

Змагання з лиж і ковзанів проводяться серед учнів Ш класів. Дистанція з лижних гонок для хлопчиків-500 м, для дівчаток-300 м, по ковзанах і для хлопчиків, і для дівчаток - 60 м.

У програму змагань з легкої атлетики, які проводяться серед учнів Ш класу, можна включати види, що входять в чотирибор’є : біг, стрибки в довжину і висоту з розбігу, метання м'яча. Але дистанцію бігу слід обмежувати (до 40 м), а метання м'яча можна проводити на дальність або в ціль.

Серед учнів 2-3 класів можна проводити змагання з гімнастичним вправам, які добре засвоєні на уроках фізичної культури або на заняттях в секціях загальної фізичної підготовки; фігурна марширування, вільні вправи без предметів і з предметами (з прапорцями, квітами, стрічками, палицями), вправи в рівновазі, стрибки у висоту з прямого розбігу, метання м'ячів в ціль. Програма будь-яких змагань розробляється з урахуванням фізичної підготовленості учнів.

У програму змагань з гімнастики та легкої атлетики включається декілька різних видів, але участь у них дітей протягом одного дня обмежується лише двома, щонайбільше трьома видами (наприклад, у гімнастиці - вільні вправи, метання в ціль і стрибки у висоту; в легкій атлетиці - біг, стрибок, метання). Конкретно ці питання вирішуються вчителем класу з урахуванням індивідуальних здібностей учнів (за узгодженням з лікарем).

Змагання з рухливим іграм за наявності відповідних умов можна проводити в будь-який час року. Гімнастичні змагання найкраще проводити у весняні канікули, а легкоатлетичні - по закінченні навчального року.

Спортивні змагання в школі можуть поводиться у класі (загоні) між командами (ланками), а в школі між класами (загонами).

Для підготовки і проведення загальношкільних змагань створюється організаційний комітет, очолюваний зазвичай директором школи.

Успіх у проведенні змагань в значній мірі залежить від якості роботи суддівської колегії, яку очолює головний суддя, який призначається директором школи. В обов'язки головного судді входить: підбір суддів, розподіл між ними обов'язків, контроль за підготовкою місць змагань, складання плану (розкладу) проведення змагань та забезпечення безперебійного проведення змагань відповідно до положення і програмою.

Головному судді надані великі права: його рішення обов'язкові для всіх суддів і учасників змагань, він дозволяє спірні питання. Після закінчення змагань головний суддя разом із секретарем підводить підсумки, оформляють документацію, складають директору школи всі матеріали змагань.

Секретар змагань приймає заявки, перевіряє їх готує протоколи. проводить жеребкування, видає учасникам нагрудні номери, спільно з головним суддею підводить підсумки.

До складу суддівської колегії (крім головного судді і секретаря) залежно від обсягу роботи та кількості учасників можуть входити заступники головного судді, стартери, судді-секундометрист, судді за видами, судді на старті і фініші, начальники дистанції, контролери та ін.. Всі вони працюють і виконують свої обов'язки під керівництвом головного судді.

Для підготовки і проведення змагань треба залучати якомога більше учнів. Вони зазвичай готують місця для змагань, інвентар, оформляють майданчика або зали, суддівські протоколи. Діти, які не беруть участь у змаганнях, працюють суддями (будучи добре проінструктовані, вони зможуть проводити вимірювання і запис результатів, підрахунок очок).

При підготовці та проведенні змагань з лиж суддівська колегія виконує наступну роботу. Начальник дистанції за один-два дні до змагань вибирає місце і вимірює дистанцію. Місце змагань вибирається поблизу школи. Лижня не повинна перетинати ні одну дорогу. У день змагань місце старту і фінішу барвисто оформляється, дистанція розмічається прапорцями. Залежно від місцевості на дистанції розміщуються два-чотири контролера.

За один-два дні змагань секретар проводить жеребкування, видає нагрудні номери і заготовлює протоколи. Найпростішим способом жеребкування є наступний: за кількістю учасників (хлопчиків і дівчаток окремо) заготовлюються маленькі смужки паперу, на яких пишеться прізвище учасника. Потім ці смужки кладуться на стіл (прізвищем вниз) і ретельно перемішуються. Далі відбувається жеребкування: береться одна смужка паперу і на чистій стороні пишеться № 1, на інший смужці № 2 і т.д. У такому ж порядку видаються нагрудні номери, і складається протокол старту.

У день змагань суддівська колегія збирається за 1-1,5 години до початку змагань. Головний суддя перевіряє готовність суддів і учасників і доповідає про це директору школи. Діти збираються в теплому приміщенні, там же проводиться остаточна підготовка учасників. До місця старту учасники виходять за розпорядженням судді при учасниках, який перед стартом вибудовує їх у порядку нагрудних номерів і останній раз перевіряє готовність, одяг, взуття, головний убір, лижі та палиці.

Зі старту найкраще випускати по одному учаснику (через 15-30 сек.). На старті повинні бути стартер (він же секундометрист) і секретар, який записує час відходу зі старту кожного учасника. Контролери на дистанції відзначають проходження учасниками контрольних пунктів. Особливо чітко повинні працювати судді на фініші, де як мінімум повинні бути старший суддя, що регулює роботу всієї бригади, два секундометриста, що фіксують час приходу кожного учасника, та двох секретарів, які записують час приходу кожного учасника і їх номери.

Після закінчення змагань протоколи старту і фінішу обробляються, визначаються результати учасників, і складається зведений протокол.

Проведення змагань з гімнастики вимагає великої підготовчої роботи з суддями. Головний суддя докладно вивчає з ними програму змагань, інструктує їх з оцінки виконання вправ, що входять в програму змагань. Шкала оцінок, як правило, встановлюється десятибальна.

Головний суддя складає графік проведення змагань і, керуючи суддями, забезпечує його виконання. Після закінчення змагань головний суддя разом з головним секретарем підводять підсумки змагань.

Робота головного секретаря змагань з гімнастики ідентична роботі головного секретаря змагань з лиж.

У бригаду для суддівства вільних рухів входять старший суддя, секретар та судді, по одному судді (а краще по два) на кожного учасника команди, виконуючої вправу.

Для виконання вільних рухів потрібно досить просторе приміщення, щоб могла виступати команда в кількості п'яти-шести учасників. Підлога на майданчику для виступу повинен бути дуже чистим; добре стелити на підлогу килим. Старший суддя до кожного з учасників прикріплює для суддівства одного або двох суддів. Судді без узгодження один з одним оцінюють виконання вправ і вголос оголошують своє рішення або показують оцінки за допомогою суддівських книжок. Секретар записує результати. Випадки особливо серйозних розбіжностей суддів в оцінках розбирає старший суддя, після чого він приймає рішення. На виконання вільних рухів даються дві спроби, краща з яких зараховується.

Вправи в рівновазі судить бригада з двох чоловік. Один з них - старший, який приймає рішення, другий разом із старшим приймає участь в оцінці виконання вправи, він же веде протокол.

Для виконання вправ у рівновазі використовується гімнастичне колоду або гімнастична лава, поставлена рейкою вгору, необхідні гімнастичні мати. Вправи учасники виконують по одному, кожному дається дві спроби, краща з яких зараховується.

Стрибки у висоту судить бригада, що складається з двох чоловік: суддя і секретар.

Для стрибків у висоту потрібно наступний інвентар: два стояки, одна планка або мотузочок для стрибків, два-три гімнастичних мату, місток, вимірювальна планка. На кожній висоті учаснику дається дві спроби. Кожна висота заздалегідь розцінюється балами.

Метання в ціль-судить бригада у складі двох чоловік: суддя і секретар.

Для метання в ціль потрібні квадратний щит розміром 1х1 м з п'ятьма концентричними колами (починаючи з кола діаметром 20 см, потім збільшуючи діаметр кожного кола на 20 см, на кожному колі позначаються цифри від 1 до 5 або від 2 до 10), тенісні м'ячі ( в залежності від умов змагань їх 5 або 10), обмежувальна планка або лінія, за яку не можна заходити при метанні. Обмежувальна планка кладеться (або позначається лінія) на відстані, встановленому програмою змагань (5-10 м). Учасник намагається потрапляти у центр кола, що дає найбільшу суму очок. Суддя оголошує результат після кожного кидка учасника, секретар записує результат кожного кидка, а потім підсумовує очки усіх кидків і оголошує результат.

Змагання з легкої атлетики, що проводяться навесні на спортмайданчику, вимагають великої підготовки. Всі місця змагань повинні бути ретельно підготовлені відповідно до вимог правил.

Доріжка для бігу розмічається так, щоб для кожного біжить учасника була окрема доріжка шириною 1,25 м. Для проведення змагань з бігу необхідні прапорець для стартера, прапорець для відмашки на фініші, секундоміри, фінішна стрічка.

Місця для приземлення при стрибках розпушують, брусок для відштовхування білиться крейдяним або вапняним розчином, а доріжка для розбігу при стрибках у довжину і весь майданчик для розбігу при стрибках у висоту утрамбовуються.

Для проведення змагань зі стрибків у висоту - потрібні стійки для стрибків, планки або мотузочки, вимірювальні планки, лопата й граблі для розпушування і вирівнювання місця приземлення. Для проведення змагань зі стрибків у довжину потрібні рулетка, кілочок для позначки стрибка, лопата й граблі.

При підготовці місць для метання на дальність передбачаються доріжка для розбігу і коридор шириною 10 м, ясно позначений лініями, покажчиками відстаней або прапорцями. Позначається лінія кидка. Для проведення змагань необхідні м'ячі тенісні, кілочки для позначки кидків, рулетки.

Легкоатлетичні змагання проводяться на відносно великому майданчику, в різних секторах якій проходять стрибки, біг, метання. Щоб краще керувати змаганнями, головна суддівська колегія знаходиться в певному приміщенні (місці), де при можливості встановлюється мікрофон.


Читайте також:

  1. A. Організація уроку.
  2. C. 3. Структурна побудова управління організаціями.
  3. I. Аналіз контрольної роботи.
  4. I. Організація класу до уроку та повторення правил техніки безпеки.
  5. II. Вимоги безпеки перед початком роботи
  6. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  7. II. Організація і проведення спортивних походів
  8. II. Організація перевезень
  9. II. Організація перевезень
  10. II.ТЕОРЕТИЧНІ ПИТАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  11. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  12. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи




Переглядів: 1301

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Зміст і форми позакласної роботи | Змагання з усіх видів легкої атлетики починаються одночасно, тому призначається стільки суддівських бригад, скільки видів змагань.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.02 сек.