Навчальних досягнень студентів при виконанні лабораторних та практичних робіт
Оцiнювання рiвня володiння студентами практичними умiннями та навичкамиздiйснюється за результатами виконання фронтальних лабораторних робiт та експериментальних задач. При цьому необхiдно враховувати вмiння студента:
- планувати проведення дослiдiв чи спостережень;
- збирати установку за схемою;
- проводити спостереження, знiмати покази приладiв;
- оформляти результати дослiдження (складати таблицi, будувати графiки тощо);
- визначати та обчислювати похибки вимiрювання;
- робити проведеного експерименту чи спостереження.
Додатково поставленi лабораторнi (експериментальнi) роботи викладач може використовувати для створення проблемних ситуацiй, мотивацiї дiяльностi студентів пiд час вивчення нового матерiалу, з метою вдосконалення практичних умiнь i навичок (складати схеми, проводити вимiрювання тощо). Такi роботи, як правило, не оцiнюються.
Основна частина лабораторних робiт виконується пiсля вивчення вiдповiдного навчального матерiалу на етапi закрiплення та узагальнення знань i вмiнь студентів або пiд час тематичного оцінювання.
Рiвнi складностi лабораторних робiт можуть задаватися:
- через змiст та кiлькiсть додаткових завдань i запитань вiдповiдно до теми роботи;
- через рiзний рiвень самостiйностi виконання роботи (за постiйної допомоги викладача, виконання за зразком, докладною або скороченою iнструкцiєю, без iнструкцiї);
- органiзацiєю нестандартних ситуацiй (формулювання студентом мети роботи, складання ним особистого плану роботи, обґрунтування його, визначення приладiв та матерiалiв, потрiбних для її виконання, самостiйне виконання роботи та оцiнка її результатiв).
Обов’язковим при оцiнюваннi для всiх рiвнiв є врахування дотримання студентами правил технiки безпеки пiд час виконання фронтальних лабораторних робiт. При оцiнюваннi практичних знань та вмiнь студентiв потрiбно користуватися характеристиками рiвнiв оволодiння цими умiннями, поданими нижче.